Gå til innhold

Betatest spillserveren til Gamer.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke en HL2 Deathmatch-server? Surt at dere fjerner den for å sette opp NOK en CS:S-server...

Fordi det etter fire timer i går kveld var maksimalt to stykker innom serveren samtidig. Samtidig var CS:S-serveren full i mange timer. Vi har heller lyst til å lære mer om hvordan vi kan gjøre en populær server god, enn å jobbe med en server som nesten ingen bruker.

Lenke til kommentar
Har dere planer om å sette opp sørvere til andre spill?

Isåfall, hvilke?

Hvis dette blir en suksess, og vi får gode admin-rutiner på ting, skal du ikke se bort i fra at det kan bli aktuelt med flere servere til populære spill. Først må vi se hvordan denne testingen forløper seg, og f.eks. hvor mye båndbredde vi må sette av.

 

Lite tips til BFV serveren:

 

- Kan være en fordel å oppdatere fra version 1.0

- Maplist. Er en god del spillere (hvertfall klanspillere) som ikke fordrar følgende maps: Con Thien, Fall of Saigon, Siege of Khe Sahn.

Takk for tipsene, vi skal få oppgradert snart. Men hvorfor fordrar ikke enkelte spillere de nevnte brettene?

 

Veldig bra tiltak, men de bør få til at det rullerar med maps

Vi beklager dette, og det skal bli ordnet så raskt som mulig.

 

har problemer med å spille på source serverende, blir så og si uspillbart.

 

har 2048/256 fra telenor, rekker ikke dette opp?

Det skal være mer enn nok det. Har du forsøkt å pinge serveren? Hvilket resultat får du ved trace route?

Lenke til kommentar

Legg til Operation Cedar Falls(litt bob bob, noen likern, andre ikke) i den lista.

 

Vel, akkurat hvorfor er litt vanskelig å forklare.

Brettene er veldig ubalanserte, og det er noen av dem byr opp til at det ene laget raper det andre til runden er over. Om spillerene er av typen som heller vil ha kills enn å ta flagg, så blir runden din slik:

 

*Spawne* 1sec i live *dø*

*Spawne* 1sec i live *dø*

*Spawne* 1sec i live *dø*

 

I tillegg er noen av veldig store, så du må gå i evigheter før du kommer frem til noe. Eneste muligheten til å komme seg noen plass er da å få tak i luftkjøretøy. Det fører da til at halve laget ligger igjen på heli pad og flystripa. Da får laget hvertfall ikke gjort noe.

 

Kan høre litt rart ut at så mange "hater" (misliker er vel et bedre ord) disse map'ene, men ta en titt på f.eks Battlefield.no serverene når de bytter til et av kartene listet over. Plutselig dropper halve serveren.

 

Kjempebra at dere setter i gang et slikt initiativ, og jeg håper dere utvider serverparken etterhvert. Om dere setter opp flere BFV servere kan det være en ide å kjøre en favorites, med de mest populære kartene (som oftest heli/fly kart) og en mer infanteriserver. :love:

 

Lykke til!

 

EDIT: Det har nå nettopp kommet en linuxpatch til BFV 1.21 server, mens mesteparten av spillerene fortsatt sitter med 1.2. Det vil ta litt tid før den store spillermassen går over til 1.21, siden de største serverene ikke enda har oppdatert.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Virkelig? På community updates så profilerer de 1.21 akkurat nå.

Uansett, dessverre så er det ikke noen direkte 1.21 Windows server pakke (ikke som jeg vet om hvertfall), 1.2 må legges inn først.

 

1.2

 

1.21

 

Maplist er litt vanskelig for meg å svare på. Som det er med smak av film, mat og alt annet i livet, så er det ikke noe som er "best". Smaken til folk i BFV communitiet er veldig forskjellig. Noen liker kjerringa, og andre dattera. Noen liker flymap, andre infanterimap.

 

Akkurat maplist er jeg ikke 100% sikker på, men det som er viktig er å ikke kjøre alle flymap rett etterhverandre, og så alle infanterimap. Likeså er det like viktig å ikke kjøre de kartene som har forskjellige versjoner (Hue 1968 & 72 (Reclaiming Hue), Quang Tri 68 & 72, Cambodian Incursion & Ho Chi Minh Trail) etter hverandre. Da blir folk veldig fort lei.

 

De fleste kartene er egentlig gode kart, og da snakker jeg spesielt om de originale kartene som kommer med fra eska. Skulle jeg satt opp en maplist hadde den vel sett noe slik ut:

 

- Operation Hastings

- Quang Tri 68

- Landing Zone Albany

- Operation Irving

- Hue 68

- Operation Game Warden (også et noe omdiskutert kart, men flertallet liker det)

- Ho Chi Minh Trail

- Saigon 68

- Quang Tri 68

 

Muligens:

 

- Operation Flaming Dart

- Fall of Lang Vei

 

De to siste er typiske kart som kan fungere, men som også kan gå andre veien. Personlig liker jeg dem, men det spørs mye på nivået av spillerene. Begge har potensialet til å ødelegge stort for det ene laget siden den ene siden har store fordeler over den andre.

 

De som ikke burde være med:

 

- Operation Cedar Falls

 

Alt for mye løping. US dominerer lufta, NVA gjemmer seg under bakken. Kjedelig for begge parter.

 

- Khe Sahn

 

NVA kjører totalt over US på selv en regnfull dag. US troppene vil begynne å gå over til det andre laget til det til slutt bare er 5 stk igjen på US laget. Med mindre dere ikke vet om en effektiv måte å forhindre rape, så er ikke dette kartet

 

- Con Thien

 

Altfor mange flagg, altfor lang distanse mellom dem, og generelt dårlig oppbygging av kartet.

 

- Fall of Saigon

 

Svært store distanser mellom flaggpunkt, og litt ugjevnheter i laget. Et godt NVA lag vil ta hovedbasen til US og da har du 20 US spillere som ikke vet hva de skal gjøre. Og da begynner lamejoiningen igjen.

 

- Hue 72 (Reclaiming Hue)

 

US troppene begynner innesperret på ei bru, mens NVA har alt annet. Masserape, og lamejoining (igjen)

 

 

Litt viktig at dere forresten handler opp med lamejoining som er det største problemet med spillet. Med mindre det ikke er svært store ubalanser i laget må regelen være slik at det laget man kommer på nå man kobler til serveren, det laget blir man på. Så skifter man side etter endt runde. Det er utrolig irriterende når lagene blir veldig ubalansert fordi spillere bare MÅÅ komme på en spesiell side

(typisk for å sitte ved fly padene til de får et fly eller heli. Morro for alle.. nei).

 

Phew, ble langt dette. Jeg svarer bare basert på mine egne meninger som jeg har sett public, og i klanspill.

Dere må for all dere ta med de andre map'ene, men de er veldig veldig sjelden likt.

 

Uansett, gleder meg til å spille på serveren, så få den oppdatert nå ;)

Lenke til kommentar

Har bare et forslag.. spilte litt på den ene servern nå, og la merke til at det var 5minutter's omganger! Dette var på cs_office.. alle dør uansett før tiden er ute, og da mener jeg at litt av morroa er borte. CT'ene burde ha et visst press på seg til å få ut gislene ;) Jeg ville mye heller ha satt ned tiden til 3 minutter vertfall :)

 

Dette er kun noe jeg ville likt.. om det er andre som støtter meg i dette vet jeg ikke, men det ser vi :)

 

Nå tar jeg kvelden. God natt alle sammen :yes:

Lenke til kommentar
vil det komme CS 1.6 servere?

er jo litt kos å spille 1.6 i stedet for CS:S noen ganger.

Helt enig. Jeg har både css og cs1.6, og IMO så er 1.6 mye mer moro, og jeg tror det ikke vil være vanskelig å få folk til å spille der, hvis serveren er bra satt opp med map rot., stats og bra ping.

Lenke til kommentar
Timelimit 30 eller noe i server cfgen hadde jo vært fint :)

 

Hvilke max/min rates har dere på serverene forresten. Rett å slett mulig å få se hele serverconfigen :)

 

Dette på CS:S serverene.

uansett hvordan ting blir confet så vil noen klage på konfigurasjonen som vi har satt på serverene. konfigurasjonen har på et eller annet irriterende vis hoppet ut av consollen som kjører så får ta en titt i filene og oppdatere ting litt. :wee:

Lenke til kommentar
På CS-serverene burde dere kutte ned på antall spillere. 32 er alt for mye etter min mening! 14 plasser er akkurat passe, mener jeg ;)

det er litt mye ja,men det er jo mange gamer.no brukere som kommer på serveren.

i går kveld rundt 22.00 tiden var jo nesten begge fulle..(den ene var full,og den andre hadde vel rundt 24-28 som var inne på serveren)

 

edit:

når det gjelder admins,vil det bli tatt ut folk fra forumet?

Endret av t0mm3n^_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...