Gå til innhold

Vad har ni klockat era processorer i?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke så mye å skryte av enda, gitt. Har en stakkars PIII 800@960 med Silverado, men den skal snart flyttes over til maskin nr. 2 - minimaskin på baksida av en 15" TFT skjerm :smile:

 

Da blir hovedmaskina noe bedre, Overklokking.no's kommende Dream Machine med 2x Palomino på bortimot 2GHz med vannkjøling og GeForce3. Gleder meg...

Lenke til kommentar

Har en AMD Athlon 1.33Ghz som jeg kjører på 1.5Ghz, Skal kjøpe ny kjøler snart,Swiftech MC462, eller Noice-Control Silverado. Noen forslag til andre kjølere? Snart kommer Alpha med en ny kjøler for socket A. Alpha 8045, denne ser bra ut, noen som hvet når den kommer til norge?

Lenke til kommentar

Har en Duron 850 @ 1060.

Slenge på litt arctic silver på north bridgen, og så får jeg klokkan enda mer =)

 

Er det bra av duronen min? Andre som har fått den høyere?

(prøvde med 1070 litt, men han klarte ikke å fullføre 3dmark 2001, så da tok jeg den ned til 1060 igjen)

 

-Arntfinn

 

Updatert: Bruker en 'vanli' taisol og har 4 kabinettvifter i mitt HQ08 =)

 

[ Denne Melding var redigert av: Arntfinn på 2001-08-02 12:24 ]

Lenke til kommentar

har en T-Bird 1 GHz @ 1287 (9 x 143)

Har en taisol kjøler (med kobber:-))

Har ingen problemer med varmen på cpu, den er på 42C etter flere timer med benchmark-testing.

 

Klokker jeg prosessoren over 1300 får jeg bare error feil under oppstart av windows. Hva kommer dette av? Får dårlig strømforsyning. Har bare en gammel en på 250W...

Lenke til kommentar

Jeg har for tiden en AMD 1333@1540mhz. Jeg er litt skuffet over ikke å nå høyere hastighet med den, men det er jo dessverre ikke alle som er like klokke villig :sad:

 

Jeg bruker vannkjølings settet fra Microplex og ved 1540mhz og 1,91volt idler cpu på 32c og matemp er 46-48c. Jeg syntes det er for stor forskjell mellom load og idle temp da vanntemp aldri har oversteget 33c. Noen som har noen bra tips?

Lenke til kommentar

ocl44: Jeg regner med du allerede har lest testen av Alpha 8045 på HardOCP, den ser ut til å kjøle ganske akkurat likt som Swiftech, men med kraftigere vifte. Trur ikke det skal være noe stort poeng å vente på den om du skal ha noe i den stilen. Ta en titt innom denne forumtråden for mer om kjølere.

 

Predator: Jeg skal ikke garantere en kjempeforskjell, men 250W er for lite for en 1,3GHz T-Bird. Sjekk f.eks. Enermax forsyningene til Microplex, jeg er personlig veldig fornøyd med deres 330-watter.

Lenke til kommentar

Hvordan er lyden på Swiftech kjøleren i forhold til FOP38? Swiftech kjleren har jo en større vifte som går på lavere turtall. FOP38 har jo en ganske høy iriterende lyd, har Swiftech vifta en lavere/dypere lyd? Dere i overklokking.no har jo hørt begge, hvilken kjøler har mest "behagelig" lyd?

Lenke til kommentar

Jeg har en Celeron 566 som kjører på 708MHz på 1,9V. Den gikk på 850MHz på 1,95V før, men er nå ustabil ved den hastigheten. Noe som er litt rart er at spenningen på Socket konverteren er på 1,6V (målt med multimeter) under full last og 1,83 ved idle, enda prosessoren er stilt til å kjøre med 1,9V og viser 1,9V i bios og 1,94V i Sandra.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har en T-Bird 1333 @ 1610 AYHJA 11,5x140 1,9Volt! Kjører med en planslipa WBK38 m/delta. Er dette flaks? Ligger rimelig høyt i forhold til andre med luftavkjøling! Bruker et ASUS A7V133 HK

 

[ Denne Melding var redigert av: Themuss på 2001-08-03 23:31 ]

Lenke til kommentar

Jeg har:

Chieftec Scorpio fulltower med 1stk 12cm og 1stk 8cm

Abit KT7

Duron 800, blå kjerne, med Taisol CGK760

Apacer 256mb PC133 cas-3

GeForce 2 Pro 64

Jeg får kjørt på 105*10 = 1050mhz med 1.825V. Rammen kjører på 105+35= _140mhz med cas-2-2-2 og 4-way interleave_.

Er fornøyd med det der, noen med tips for å nå høyere? Det vil ikke stabilt på høyere fsb...

 

[ Denne Melding var redigert av: jerv på 2001-08-03 23:24 ]

Lenke til kommentar

Kjører Duron750@920 (8X115) på mitt Asus A7V. Prosessoren er ikke stabil over 950mhz. Har Taisol kjøleren som ikke har kobberbunn.

For de som stusser på fsb'n min, så er det en modifisert coolermaster prosessor kjøleribbe jeg har tilpasset og limt på med Arctic Silver limet og plassert den kraftigste 40X40mm viften fra Microplex.no på. Jeg har ikke sett A7V (med KT133) kort som har klart så høy fsb. Originalt gikk ikke fsb'n høyere enn 103 uten å kødde, så jeg er bare litt stolt :grin:

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en chipset-hsf til kt7-raid? Titan kobber (CUV1AB) fra microplex ser jo billig og grei ut. Mens Zalman ZM17CU ser enda heftigere ut, men det blir litt vanskelig å få montert vifteri over den...

 

Oppdatering: har sjekket noen tester, og funnet ut at titan stinker og zalman passer vel best for skjermkort... Men hva med å lime fast en liten cpu-kjøler som f.eks quietpc radial fin? Kanskje enda itillegg en liten peltier i mellom? :smile: *Drømme videre*

 

[ Denne Melding var redigert av: diskvask på 2001-08-07 03:11 ]

Lenke til kommentar

Kjører en Duron 700@918 (var tidligere stabil på 936, men den vil tydeligvis ikke det lenger). Har et MSI K7T Pro2 hovedkort, en Taisol CGK742092 kjøler som går på 5V, Enermax 330W PSU, 2x128 MB billig dritt-RAM (148 Mhz på CAS 3 går fint, men CAS 2 liker dem dårlig). Ellers har jeg to vifter i front (en 80 mm og en 119 mm) som og surrer og går på 5 volt. Og så må en ikke glemme grafikkortet, et TNT2 Ultra (killer-kort!!!!) hvor jeg har tatt av original-vifta (bråkte for mye) og satt på en svær socket7-kjøler, som er festet med limpistol-lim og hyssing (eehhhh.....) og opptar 2 PCI-plasser. Alt i alt en ganske stillegående PC (harddisken henger forresten i hyssing for å dempe vibrasjoner)...

Lenke til kommentar

Har en T-Bird [email protected] prosessor (9*143). Stepping: AVHAxxxxx

9xxxxxxxx

Abit kt7a hovedkort. Har for øyeblikket bare en 230W strømforsyning og 3.parts dritt ram.

Har bestilt enermax 431W og 256 mb winbond ram. Blir forhåpentelig mere overklokking med dette :grin:

Bruker en taisol CGK742092 kjøler med artic silver kjølepasta. Idel temp: 34C, full load: 45C

Ellers har jeg et GeForce 256 skjermkort (vet! Burde ha vært skiftet ut) og 60gb hd. Alt sammen sitter i et Chiftech DX01BD fulltower. Har ei 80mm vifte i front som blåser inn "kald luft", og 2 80mm vifter bak som suger ut den varme lufta.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...