Gå til innhold

Raptor m/NCQ og K8V Deluxe


benlen

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe meg en Raptor 74.

Men lurer litt på om den vil fungere optimalt opp mot hovedkortet mitt (K8V Delux)? Det har S-ATA

 

Er det slik at hovedkortet må ha S-ATA II for at man skal få utbytte av NCQ(Native Command Queing), og har eventuelt K8V Delux (som har VIA VT8237) det?

 

Eller er det som jeg mener jeg leste et sted, at det kun hadde med disken å gjøre.

Slik at så lenge man hadde S-ATA så funka det!

 

Hvordan er det å installere windows på denne disken? Har ikke floppy disk. Er det mulig å lage en Windows XP m/SP2 av min xp disk slik at jeg ikke trenger installere sp2 i tillegg? Hørte nemlig at SP2 hadde litt utvidet støtte for S-ATA.

 

Er også interessert i andre erfaringer med Raptoren. Vet at den er RASK, men er litt usikker på om den støyer for mye og hvordan man demper dette best.

 

Hva er best av Smartcooler drevramme (SmartVibes) og Sunbeam Harddisk Silencer til den?

 

Dette ble mange spørsmål på en gang, men hovedspørsmålet er: Vil NCQ til Raptor funke på mitt system?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å lage en Windows XP m/SP2 av min xp disk slik at jeg ikke trenger installere sp2 i tillegg? Hørte nemlig at SP2 hadde litt utvidet støtte for S-ATA.

Last ned og bruk Autostreamer

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=107850&=katnav

 

Om du ikke trenger floppy for å installere xp m/sp2 på en s-ata disk vet jeg ikke. Post gjerne hvordan det gikk om du prøver.

Lenke til kommentar
Er det mulig å lage en Windows XP m/SP2 av min xp disk slik at jeg ikke trenger installere sp2 i tillegg? Hørte nemlig at SP2 hadde litt utvidet støtte for S-ATA.

Last ned og bruk Autostreamer

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=107850&=katnav

 

Om du ikke trenger floppy for å installere xp m/sp2 på en s-ata disk vet jeg ikke. Post gjerne hvordan det gikk om du prøver.

Hva slags amatørmessige hovedkort er det som krever ekstra drivere ved S-ATA installasjon?

 

I BIOS kan man som regel sette opp S-ATA til "IDE 5 og 6". Dermed går XP glatt inn.

Lenke til kommentar

Min feil!

Western Digital's Raptor 74GB - Native Command Queuing Not Supported.

Kanskje ikke så rart jeg kunne finne noe mer om det...

 

Tror jeg lete et sted at den gjorde det, og på Western Digital sine sider står det at den har "Command Queuing".

Noen som vet forskjellen? Ligger kanskje i ordet?

 

Takk til MorePower for Autostreamer tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...