Gå til innhold

Hp Surestore Tapestasjon


Anbefalte innlegg

Sitter her med en HP Surestore Dat40 Tapestasjon etter en større ryddesjau på jobben, kabeloppsettet bak sier meg følgende : SCSI LVD/SE .

 

Jeg har 68pins kabel som passer, men mangler kontroller kort, har kikket litt rundt med kan ikke finne noe som passer.

 

Jeg har ikke så peiling på om vanlig pin68 kontrollerkort passer til LVD/SE oppsettet.

Noen eller en som har litt peiling på dette, hvilket kort jeg trenger?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SE står vel for single-ended, og det bety at den skal stå alene på en scsi-kanal og at terminering ikke er nødvendig eller gjøres internt i enheten.

 

SCSI er bakoverkompatibelt, slik at en U160-kontroller skal kunne brukes på en enhet med eldre grensesnitt bare det er samme tilkobling.

 

Når det gjelder kontrollere er det vel Tekram som er tingen, bra kontrollere til rimelig pris. Adaptec er dyrere, men ligger gjerne et hakk høyere kvalitetsmessig.

 

SCSI-kunskapen er litt rusten, så rett meg om jeg er på jordet her.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
SE står vel for single-ended, og det bety at den skal stå alene på en scsi-kanal og at terminering ikke er nødvendig eller gjøres internt i enheten.

SE har ingenting med at en SE-enhet skal stå alene på kabelen. Og SCSI-bussen skal alltid termineres.

 

SE-enheter har som ofte mulighet for terminering på enheten. Når det står LVD/SE, så betyr det at den er en LVD-enhet, men kan fungere også sammen med SE-utstyr (bakoverkompatibel). Hvis man har LVD- og SE-utstyr på samme SCSI-bussen, vil alle fungere som SE. En LVD-enhet har ikke innebygget terminator, og må benytte terminator på kabelen. Pass derfor på at kabelen har enten innebygget terminator eller en løs terminator på ett av uttakene. Hvis ikke, så en terminator anskaffes.

 

Hvis full ytelse er ønsket, kan alle U2W-, U160- og U320-kontrollere benyttes.

Lenke til kommentar

Har nå rotet litt rundt på jobben og funnet et scsi kontroller kort av typen adaptec 68pins lvd, rimelig nytt virker det som.

Så nå er tape´n oppe å går, men det tar fort 2,5 time å ta backup uten compress av 20 gb.

Den kan jobbe og surre mens jeg gjør andre ting på pc´n, det er scsi bra på har jeg hørt.

Men den virker , og det er det viktiske, takk til alle for råd og vink.

 

Ha en flott og ny uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...