sveinsel Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Noen har mistorstått totalt og fokuserer på pipingen, men problemet er at Eks: I NFSU2 kan jeg ikke kjøre framover og holde inn NOS-knappen samtidig som jeg svinger. I CS kan jeg ikke liste(shift) meg framover samtidig som jeg bytter våpen. Noe jeg savner i testen er info om om dette tastaturet er et såkalt "Pipetastatur" Takler det at du holder inne 3 taster samtidig, eller begynner pcen å pipe? Etter at mitt gode gamle siemens nixdorf tastatur tok kvelden har jeg lett etter dette, men finner bare "pipetastatur." Eks: I NFSU2 kan jeg ikke kjøre framover og holde inn NOS-knappen samtidig som jeg svinger. I CS kan jeg ikke liste(shift) meg framover samtidig som jeg bytter våpen.Hvis noen vet om et sånt tastatur, så hadde en PM vært fint Pipingen kan man enkelrt fjerne ved å koble fra systemhøgtaleren
Blaz3r Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 hvis man har tastaturet kobla til ps2, så er det bare 2 taster på en gang....mens med usb er det ikke noe problen har også Logitech Internet Navigator. hadde det samma problemet med ps/2...men ikke nå med usb
Torjus Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Noen har mistorstått totalt og fokuserer på pipingen, men problemet er at Eks: I NFSU2 kan jeg ikke kjøre framover og holde inn NOS-knappen samtidig som jeg svinger. I CS kan jeg ikke liste(shift) meg framover samtidig som jeg bytter våpen. Noe jeg savner i testen er info om om dette tastaturet er et såkalt "Pipetastatur" Takler det at du holder inne 3 taster samtidig, eller begynner pcen å pipe? Etter at mitt gode gamle siemens nixdorf tastatur tok kvelden har jeg lett etter dette, men finner bare "pipetastatur." Eks: I NFSU2 kan jeg ikke kjøre framover og holde inn NOS-knappen samtidig som jeg svinger. I CS kan jeg ikke liste(shift) meg framover samtidig som jeg bytter våpen.Hvis noen vet om et sånt tastatur, så hadde en PM vært fint Pipingen kan man enkelrt fjerne ved å koble fra systemhøgtaleren Da han man jo forsatt at tastaturet låser seg!
atrax Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Tastaturprodusentene legger opp sitt eget matrisesystem på hvordan tastaturet skal tolke tastetrykk. Noen tastatur har med avanserte matriser og bedre layout, så det er forskjellig når tastatur piper. Om du f.eks prøver å trykke ned a + PGDN + høyrepil så kan det godt være at det ikke piper fordi matrisene til de tre knappene ikke overlapper hverandre, men dersom de tre gjør de så vil det pipe. På mitt KeyTronic tastatur kan jeg trykke ned a+s+d+f+l uten at det piper, men prøver jeg a+s+d+f+g så piper det. Tastaturprodusentene deler tastaturet opp i 'soner' hvor x antall taster kan trykkes ned uten at det piper, men om du trykker like mange taster delt på to eller flere soner vil det i mange tilfeller virke, som eksempelet mitt. Jeg har sett ett eksempel, og der tror jeg det var fire 'soner' på tastaturet; høyre og venstre bokstaver, NUM og <piler, F-taster, systemtaster>. EDIT : BTW, når jeg leste om dette (extremetech for nesten to år siden?) så sto det også at USB tastatur har en grense på fire taster på en gang. (det er ikke sikkert at det piper som PS/2 tastatur selv om det ikke kan registrere >4 taster) Dere som fremdeles sier det er PS/2-porten sin feil, etter at Gunnar_ kom med forklaringen, les posten hans en gang til!
P4niX Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 (endret) Virker som at jeg kan bruke så mange taster jeg vil samtidig her. Ikke noe piping selv med halve tastaturet nedtrykt (klarte å zoome inn 230% og venstrejustere all tekst i Opera da men :!: ) Tastaturet er et Logitech Internet Navigator SE tilkoblet USB. Endret 5. desember 2004 av ^ViFtA^
Torjus Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Virker som at jeg kan bruke så mange taster jeg vil samtidig her. Ikke noe piping selv med halve tastaturet nedtrykt (klarte å zoome inn 230% + og venstrejustere all tekst i Opera da men :!: ) Tastaturet er et Logitech Internet Navigator SE tilkoblet USB. Etter du tok av PS/2 tingen og bare bruker USB?
P4niX Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Virker som at jeg kan bruke så mange taster jeg vil samtidig her. Ikke noe piping selv med halve tastaturet nedtrykt (klarte å zoome inn 230% + og venstrejustere all tekst i Opera da men :!: ) Tastaturet er et Logitech Internet Navigator SE tilkoblet USB. Etter du tok av PS/2 tingen og bare bruker USB? Har ikke testet PS/2 enda, men kan gjøre det nå.
sveinsel Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 (endret) Tastaturprodusentene legger opp sitt eget matrisesystem på hvordan tastaturet skal tolke tastetrykk. Noen tastatur ..................... EDIT : BTW, når jeg leste om dette (extremetech for nesten to år siden?) så sto det også at USB tastatur har en grense på fire taster på en gang. (det er ikke sikkert at det piper som PS/2 tastatur selv om det ikke kan registrere >4 taster) Dere som fremdeles sier det er PS/2-porten sin feil, etter at Gunnar_ kom med forklaringen, les posten hans en gang til! Hvis man da i setup i spillet flytter en funksjon over på en annen tast; kan man da omgå problemet? Endret 5. desember 2004 av sveinsel
Sneglen Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 (endret) For min del så fungerer ikke Ctrl+W+D i CS, eller så mange andre spill. Det merkelige er at Ctrl+A+W fungerer flott Logitech Internet Keyboard. Samme med Shift btw Endret 5. desember 2004 av -NeoRag-
P4niX Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Virker som at jeg kan bruke så mange taster jeg vil samtidig her. Ikke noe piping selv med halve tastaturet nedtrykt (klarte å zoome inn 230% + og venstrejustere all tekst i Opera da men :!: ) Tastaturet er et Logitech Internet Navigator SE tilkoblet USB. Etter du tok av PS/2 tingen og bare bruker USB? Har ikke testet PS/2 enda, men kan gjøre det nå. Kobla nå tastaturet til PS/2 porten noe som førte til at pcen først ikke ville boote Uansett, viss jeg nå trykker ned mange taster samtidig begynner det å pipe i system høytaleren (nermere bestemt når jeg trykker inn tast nr.6). Har ingen problem når det gjelder å trykke inn 2-3 taster samtidig f.eks. bremse mens jeg svinger og bruker NOS i NFSU2.
Gunnar_ Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 men det jeg derimot fikk til var å minimere IE vinduet med tastaturet, er det noen som vet hvordan jeg klarte det? Gjerne si hvordan man maksimerer det oxo! Minimer = ALT+Space, n Maksimer = ALT+Space, x Restore = ALT+Space, enter Minimer/restore alt = WIN+D Har du norsk versjon av windows kan du bare gi opp for der har de endret knappene til noe annet. Her er artikkelen fra extremetech. Om noen spør om 'pipetastatur' i fremtiden så er det letteste å bare paste denne linken og ikke prøve å forklare som jeg gjorde. http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1610432,00.asp If a keyboard was configured to use discrete contacts (one contact per key), there would be over 100 contacts required and a keyboard encoder chip with the same number of pins on it! That would be big and expensive--something manufacturers always try to avoid. Instead, keyboard makers take advantage of a design technique called a matrix. No, Keanu Reeves is not going to show up suddenly in your arcade cabinet. A matrix is a method of using a small number of contacts to account for a larger number of inputs by arranging them into a grid. Take a closer look at the keyboard encoder in Figure 8-3, to notice the contacts are separated into two groups. There are 14 contacts on the left, and 8 on the right. http://common.ziffdavisinternet.com/util_g...&i=73659,00.jpg ... ... Keyboard hacks can suffer from ghosting problems. Keyboards can be haunted? In this case, I am not referring to any nether-worldly spirits. Ghosting is a potential side affect of having a matrix design. What can occur in older keyboards is when three keys are pressed, a phantom fourth keypress is detected by the encoder even though no physical key was pressed. Figure 8-7 shows why this can happen. Recall that a keyboard encoder works by detecting completed circuits. When you press "A," circuit X1-Y1 is completed. While pressing "A," also press "B" to complete circuits X1-Y1 and X1-Y2. Add "O" and something interesting happens. Not only have you added circuit X2-Y1, but because the three keys "A," "B," and "O" involve all four terminal points, there are complete circuits between all combinations including X2-Y2, even though no key was physically pressed at X2-Y2. The encoder cannot tell that circuit X2-Y2 wasn't intended to be completed and so generates a phantom "P" keystroke. http://common.ziffdavisinternet.com/util_g...,i=81105,00.jpg ... ... The USB keyboard interface is designed to limit the number of simultaneous possible keystrokes to six.
Svein_Jarle Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jeg har et slikt tastatur og elsker det. Aldri noen problemer, og jeg spiller hele tida. Har ikke opplevd noe piping..
Sneglen Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Skiftet styring i CS: Source til DRFG (kommer vel til å skifte til FTGH, men det er en annen sak), og da fikk jeg både til å smyge meg, og krype, skikkelig!
DanThaMan Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 test den på butikken , er best om tastaturet har sikkelig bass da. HAHAHAHAHAHA!! :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå