Gå til innhold

Fakkeltoget mot vold og terror


Anbefalte innlegg

Drapet på Benjamin ble ikke gjort i nordmenns navn. Nordmenn generelt tok klar og tydelig avstand.

 

Msulimer generelt tar ikke klar og tydelig avstand fra ugjerninger begått i Islams navn. Men de har ikke noe problem med å vise tydelig engasjement når noen ytrer noe som går på Islams ære. Ref. Salman Rushdie.

 

Dette tuder på at vold begått i Islams navn ikke plager den gjennomsnittlige muslim spesielt mye.

Nei det vart vel heller gjort i den ariske rasens navn.

 

Definer "de", gjekk alle muslimar unisont ut og ville drepe Rushdie? Dersom alle var slike fanatikarar som tok fatwaen på alvor syns eg det er ganske amatørmessig ikkje å ha klart å drepe Rushdie i løpet av 14 år.

 

Drap begått i kristendommens navn plagar ikkje meg spesielt mykje heller, sjølv om eg tilfeldigvis står i statskyrkja. Kvifor skulle alle muslimar føle meir slektskap med gjerningar utført av ein annan muslim enn det eg gjer med gjerningar utført av ein annan døpt person?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drapet på Benjamin ble ikke gjort i nordmenns navn. Nordmenn generelt tok klar og tydelig avstand.

 

Msulimer generelt tar ikke klar og tydelig avstand fra ugjerninger begått i Islams navn. Men de har ikke noe problem med å vise tydelig engasjement når noen ytrer noe som går på Islams ære. Ref. Salman Rushdie.

 

Dette tuder på at vold begått i Islams navn ikke plager den gjennomsnittlige muslim spesielt mye.

Nei det vart vel heller gjort i den ariske rasens navn.

Tja, det kan jo diskuteres. Men uansett så tok jo nordmenn sterk avstand fra drapet. Masse diskusjoner, fakkeltog osv. Slikt man ikke ser i den muslimske verden.

 

 

Definer "de", gjekk alle muslimar unisont ut og ville drepe Rushdie? Dersom alle var slike fanatikarar som tok fatwaen på alvor syns eg det er ganske amatørmessig ikkje å ha klart å drepe Rushdie i løpet av 14 år.

Slutt med det snakket om 'alle' og 'ingen'. Verden er ikke sort/hvitt. Det var et stort engasjement fra muslimers side. Tusenvis gikk i tog. Et slikt engasjement for egen æres skyld er bortimot fraværende når det gjelder å ta avstand fra vold begått i Allahs og Islams navn.

 

 

Drap begått i kristendommens navn plagar ikkje meg spesielt mykje heller, sjølv om eg tilfeldigvis står i statskyrkja. Kvifor skulle alle muslimar føle meir slektskap med gjerningar utført av ein annan muslim enn det eg gjer med gjerningar utført av ein annan døpt person?

Hvilke drap begått i kristensdommens navn er det du snakker om her?

Lenke til kommentar

Tja for ordens skyld ... israel og jøder dreper muslimer med god støtte fra kristne, og jeg kan sikkert finne uttalelser på at de gjør det i guds navn .... flere amerikanske generaler har vært på tv og sagt at de driver korstog mot muslimer i irak/afganistan.

Så det er nok litt svinn i den skogen også vil jeg tro.

 

Muslimer i norge har ingen skyld i det andre muslimer måtte gjøre. Juridisk så står de på meget trygg grunn. De trenger som sagt ikke gå ut og si at "slik er vi ikke".

På den siden så er jeg enig.

 

Men for deres (muslimenes) egen del så føler jeg at de bør kommer ut og flagger deres synspunkter. Folk har behov for bekreftelse på om deres holdninger stemmer eller er helt feil. Kunne vært greit å vite hvor landet ligger hen liksom.

 

La oss si at nordmenn som bor i spania gjør noe fryktelig. Jeg vil verken føle ansvar eller tilhørighet med dem. Men jeg ville ikke hatt noe imot å gå i tog eller på annen måte flagge tydligt at jeg tar avstand fra de handlingene. For jeg har jo ikke noe problem med spanjoler, og ønsker at de ikke skal ha det om meg heller.

 

Sitat fra artikkel:

- Når kristne dreper muslimer, er det ingen krever at de går i tog, sier han.

 

Jeg ser på dette som at de forsøker enhver unskyldning for å la vær å gå i tog, enn en god grunn for at kun 100 møtte opp.

Men for å si det på en annen måte, hvis de holdninger jeg har listet opp stemmer, så tror jeg ikke at de vil minskes eller forsvinne viss muslimer holder lav profil.

Lenke til kommentar
Tja for ordens skyld ... israel og jøder dreper muslimer med god støtte fra kristne, og jeg kan sikkert finne uttalelser på at de gjør det i guds navn .... flere amerikanske generaler har vært på tv og sagt at de driver korstog mot muslimer i irak/afganistan.

Så det er nok litt svinn i den skogen også vil jeg tro.

Javel. Og har det ikke vært stor kontrovers rundt dette? Masse protester osv.? Det kristne/vetslige verden sitter da ikke på rompa og godtar alle som en.

 

Muslimer i norge har ingen skyld i det andre muslimer måtte gjøre. Juridisk så står de på meget trygg grunn. De trenger som sagt ikke gå ut og si at "slik er vi ikke".

På den siden så er jeg enig.

 

Men for deres (muslimenes) egen del så føler jeg at de bør kommer ut og flagger deres synspunkter. Folk har behov for bekreftelse på om deres holdninger stemmer eller er helt feil. Kunne vært greit å vite hvor landet ligger hen liksom.

Her er vi helt på linje. Muslimene trenger ikke det i forhold til noe lovverk, eller moralsk forpliktelse. men de trenger der for sitt eget renomés skyld.

Lenke til kommentar
israel og jøder dreper muslimer med god støtte fra kristne

Er det galt å drepe muslimer i selvforsvar?

 

HAHAHAHA .. hehehehehehe hømhøm .... Tror de er langt over det å drepe i selvforsvar der ... det meste er jo hevn for hevnen gjort mot dem, som igjenn er hevn for....

 

Det er forskjell å skyte en selvmordsbomber iferd med å blåse en buss til himmels, og det å blåse et torg til himmels pga at selvmordsbomberen blåste en buss til himmels fordi israel blåste en gate til himmels ...

 

you get me?

 

men hehehehe det tror jeg at vi har diskutert i en annen tråd ... la oss holde oss til lokale muslimer foreløpig ...

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Er det galt å drepe muslimer i selvforsvar?

For det første er det alltid galt å drepe, men det får være en annen sak.

 

Når det gjelder Israel/Palestina håper jeg IKKE du ser på situasjonen så blindt som du kan gi inntrykk av. For å oppklare: Nei, det er ikke galt å forsvare seg. Nei det er ikke å forsvare seg, når man meier ned hele bosetninger, eller angriper tempelplass med helikopter. Det samme gjelder naturligvis Palestina.

Lenke til kommentar
flere amerikanske generaler har vært på tv og sagt at de driver korstog mot muslimer i irak/afganistan.

Jasså? Aldri hørt om, og jeg følger ganske bra med i leiren. Hvilken general er dette?

Bush har selv sagt korstog ("mot terror"). Korstog er per definisjon kristnes religionsbaserte kamp mot muslimer. 'Nuff said!

Lenke til kommentar
flere amerikanske generaler har vært på tv og sagt at de driver korstog mot muslimer i irak/afganistan.

Jasså? Aldri hørt om, og jeg følger ganske bra med i leiren. Hvilken general er dette?

Bush har selv sagt korstog ("mot terror"). Korstog er per definisjon kristnes religionsbaserte kamp mot muslimer. 'Nuff said!

..Og jeg har sett en reklame der de driver korstog mot splittede hårtupper. Er ikke godt å vite hva uttrykk betyr om dagen, er det.. ;)

Lenke til kommentar
flere amerikanske generaler har vært på tv og sagt at de driver korstog mot muslimer i irak/afganistan.

Jasså? Aldri hørt om, og jeg følger ganske bra med i leiren. Hvilken general er dette?

Bush har selv sagt korstog ("mot terror"). Korstog er per definisjon kristnes religionsbaserte kamp mot muslimer. 'Nuff said!

Vel Bush har sagt det en gang, og det har han sagt han angrer på. (Husker dere dette dere som påstår Bush ikke kan innrømme feil). Når det er sagt, burde det være helt unødvendig å beklage det, både du og jeg, i hvert fall jeg, vet et at korstog eller crusade er et begrep som brukes når man er i krig og kjemper mot det onde. Eisenhower snakket om the great crusade mot Tyskland. Bush (eller var det Powell som talte i Normandie i år) utelot visstnok denne delen av talen til Eisenhower av pk-hensyn.

 

'Nuffzzaid.

Endret av fjotten
Lenke til kommentar
Og det skal vi ta ditt ord for? Du er tydeligvis en ekspert på muslimer...

 

De får tre ganger så mange barn. De øker med 15% i året.

 

Ånei, jæælp, lager de unger også? De er jo gale!

 

Alle tror at muslimer er kjeltringer og kriminelle

 

Og ifølge kripos så stemmer dette.

 

Yeah right, hvis meg et sitat der en fra kripos har sakt dette!

Og det skal vi ta ditt ord for? Du er tydeligvis en ekspert på muslimer...

 

Tja, jeg har da studert islam og muslimer i europa i lengre tid nå. Det jeg siterte over var forøvrig bladd opp i alle store aviser etter 11 september. Det viste seg nemlig at gjennomsnittet av muslimer som støttet terroraksjonen mot World Trade Center lå jevnt i de muslimske landene ifra 90-98%.

 

Ånei, jæælp, lager de unger også? De er jo gale!

 

Du synes ikke det er noe problem at en homogen genetisk, etnisk og religiøs gruppe, som innehar nazistiske og sterkt fascistiske politiske meninger øker i et alarmerende tempo, nemlig 15% p.a., enda vi allerede har problemer med å integrere de innvandrerne som er kommet?

 

Yeah right, hvis meg et sitat der en fra kripos har sakt dette!

 

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...ticle574555.ece

 

"Når sannheten blir ubehagelig", av daværende Kripos sjef Arne Huuse

 

 

Av tallene ser vi følgende:

 

 

 

Grove narkotikaforbrytelser:

Over 75% innvandrere og asylsøkere.

 

Drap og drapsforsøk:

Over 27% innvandrere og asylsøkere.

 

Voldtekt:

Over 51% innvandrere og asylsøkere.

 

Grov legemsbeskadigelse:

Over 40% innvandrere og asylsøkere.

 

Menneskesmugling:

Over 85% innvandrere og asylsøkere.

 

Disse innvandrerne, asylsøkerne og flyktningene utgjør 2.2% av den norske befolkningen og står for 55.6% av den grove kriminaliteten. Det gjør dem cirka 25 ganger mer kriminelle enn nordmenn. SSB's undersøkelse for 2004 viser at forholdet for mindre alvorlig kriminalitet er nesten det samme. I høyrisiko fengslene i norge for langtidssoning sitter det 81% muslimer.

 

Asylsøkere, flyktninger, og særlig muslimer, er en umiddelbar og overhengende fare for alle norske borgere og rikets sikkerhet. De øker sin totale befolkning med 15% hvert år. Kriminaliteten bør etter tallenes tale stige cirka 8-9% per år. Særlig legemsbeskadigelse, menneskesmugling og narkotikakriminalitet øker sterkt.

 

Til etteretning: jeg er innvandrer. Familien min flyttet til norge fra brasil på slutten av 70 tallet for å UNSLIPPE vold og terror.

Lenke til kommentar
Disse innvandrerne, asylsøkerne og flyktningene utgjør 2.2% av den norske befolkningen og står for 55.6% av den grove kriminaliteten. Det gjør dem cirka 25 ganger mer kriminelle enn nordmenn.

 

...

 

Til etteretning: jeg er innvandrer.

Jaja...men da har vi ihvertfall fått avklart at du er 25 ganger mer kriminell enn meg! :whistle:

Lenke til kommentar

Bush har selv sagt korstog ("mot terror"). Korstog er per definisjon kristnes religionsbaserte kamp mot muslimer. 'Nuff said!

Ta deg sammen! Dette er å kverrulere tull, og det skjønner du selv! :hrm:

 

Mange ord brukes i dagligtale på en mer generell måte enn den opprinnelige betydningen av ordet. Det var et uheldig ordvalg, som Bush senere har beklaget. Bush har også mange ganger senere påpekt at han kjemper for en frihet, også religionsfrihet.

Lenke til kommentar
Jaja...men da har vi ihvertfall fått avklart at du er 25 ganger mer kriminell enn meg!

 

Den var ganske low syns jeg.. De fleste innvandrere er jo ok, men ALTFOR MANGE av dem er ikke det.

 

det vises jo bra på den statistikken han la ut. Den kan du faktisk ikke si så veldig mye imot.

Lenke til kommentar
Disse innvandrerne, asylsøkerne og flyktningene utgjør 2.2% av den norske befolkningen og står for 55.6% av den grove kriminaliteten. Det gjør dem cirka 25 ganger mer kriminelle enn nordmenn.

 

...

 

Til etteretning: jeg er innvandrer.

Jaja...men da har vi ihvertfall fått avklart at du er 25 ganger mer kriminell enn meg! :whistle:

Feil bruk av statistikk.

 

Riktige konklusjoner:

Det er høyere sansynlighet for at en tilfeldig innvandrer er kriminell enn en tilfeldig nordmann.

I en tilfeldig utvalgt gruppe innvandrere vil man normalt finne flere kriminelle enn i en tilfedlig utvalgt gruppe ikke-innvandrere.

 

Edit: Dette misstenker jeg at du visste. Og i såfall var ditt innlegg bare kverrulering.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Jaja...men da har vi ihvertfall fått avklart at du er 25 ganger mer kriminell enn meg!

 

Den var ganske low syns jeg.. De fleste innvandrere er jo ok, men ALTFOR MANGE av dem er ikke det.

Feil bruk av statistikk.

 

...

 

Edit: Dette misstenker jeg at du visste. Og i såfall var ditt innlegg bare kverrulering.

 

Joda, det var helt klart feil bruk av statistikk, om du vil definere det som kverrulering så får det så være.

 

Jeg for min del synes det var like feil bruk av statistikk som Vannessa når damen sier at disse talene beviser at "muslimer er kjeltringer og kriminelle":

 

Alle tror at muslimer er kjeltringer og kriminelle
Og ifølge kripos så stemmer dette.

 

Og Peri: Jeg er enig at altfor mange av innvandrerne er kriminelle! Men, fortsatt så utgjør disse en svært liten del av den hele mengden! Og det er det jeg synes det virker som mange missforstår...om man tar en enkelt muslim i norge så er det en overbærende sannsynlighet for at vedkommende ikke er kriminell, derfor synes jeg ikke at kriminalstatistikken sier noenting om muslimer på generelt grunnlag.

 

Og, selv om jeg ikke har noen tall så er jeg overbevist om at det på samme mååte er en overbærende sannsynlighet for at en tilfeldig muslim er imot vold og terror, selvom annet blir antydet i denne tråden. Det at de ikke møtte opp i tog beviser ihvertfall ikke at jeg tar feil! ;)

Lenke til kommentar
Feil bruk av statistikk.

 

...

 

Edit: Dette misstenker jeg at du visste. Og i såfall var ditt innlegg bare kverrulering.

 

Joda, det var helt klart feil bruk av statistikk, om du vil definere det som kverrulering så får det så være.

Det er kverrulering. I stedet for å være like dum som de du er uenige med, hvorfor ikke komme med et skikkelig argument i stedet?

 

At du og Vanessa ligger i hver deres skyttergrav og missbruker statistikken på hver deres måte, det bringer jo ingen av dere nærmere noe som helst fornuftig.

 

"Se, jeg kan være like dum som deg!" er ikke noe overbevisende argument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...