Arnt555 Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Beste: Få zero-gravity gun Værste: Sekundet før spillet slutter
Entity extraction Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 værste: ravenholm beste: kaste sagblad med gravity gun Er ikke ferdig, men jeg gruer meg til slutten. Nesten alle klager på at slutten er dårlig V
Potetfar Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Det gjør man jo i Ravenholm. x) Beste: -Manipulator Gun -Den ekstremt bra fysikken i Crowbaret når det treffer bakken (når Barney slipper det). -Ravenholm Værste: -Der det kom så mange insekter
Vice Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Verste: Steam og installering. (+ siste level selvsagt) Beste: Når man ankommer stasjonen og endelig kan ta fatt på spillet etter all utsettelsen.
Enceladus Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 værste: ravenholm beste: kaste sagblad med gravity gun Er ikke ferdig, men jeg gruer meg til slutten. Nesten alle klager på at slutten er dårlig V Slutten er ikke dårlig, den skiller seg ut fra det som er vanlig, dessuten skaper den rom for en oppfølger. Og det vil vi ha, ikke sant
LeGranDuc Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Mitt beste øyeblikk i Hl2 var ett skudd jeg gjorde med hagla. Var på vei under broen som du må krysse for å slå av force fields på higway brettet. Ca midt under der er det et lite skur med en facecrab inni. Jeg gikk inn der for å hente litt ammo eller noe, ble "litt" skremt av ettellerannet (facecrab). Klemte av ett skudd med hagla når jeg ble skremt. Så bare at det var en splat på veggen etterpå. Var litt gira etterpå. Verste må vel være i prison hvor jeg hadde utrolig lite liv, og masse fiender. Det var litt for kort også da...
John P. Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 (endret) Er ikke ferdig, men jeg gruer meg til slutten. Nesten alle klager på at slutten er dårlig V Slutten er egentelig ikke dårlig - den kommer bare så brått. Pluss at.... vel - best å ikke spoile noe. Beste for meg: + Yess - Half Life igjen!! + Grafikken generellt, selv om jeg er litt skuffet over størrelsen på en del teksturer, eller at de ikke brukte detail textures(men det er det ingen som gjør lenger, så...). +Fysikken, og måten de har tweaket den - sammenlignet med Deus Ex IW og Thief DS. I tillegg funker fysikken bra i forbindelse med vann, noe jeg ble fortalt var nærmest umulig a få til i forbindelse med DX:IW... + Lyden var utrolig bra og dynamisk. + Krype rundt i bygninger å jakte Combines og "udyr". + Sende AntLions foran meg - kaste "egget" opp i høye tårn og se at de flyr opp dit og tar ut snipere for meg. + Artig å se at de har tatt i bruk ansiktsanimasjon og bra scripting på AI. + Gravity Gun, fordi den kan brukes til nesten alt, bare man har litt fantasi. + Dark Energy brettet - Citadel. Ganske imponerende. + Mye mer jeg ikke kommer på i farten. "Dårligst": - Masse "stotring og stamming" - men dette er noe som blir fikset i en patch etterhvert, og ikke en feil med selve spillet. - Absolutt alt som flyr og virrer rundt huet på deg og blender deg eller sager deg opp når du er opptatt med å holde deg i live ellers... MEN jeg ville ikke vært foruten de tingene heller. Litt sånn "love / hate" forhold... - Headcrabs av forskjellig art. MEN de også må jo være med. - Prison - sette opp turrets. Men etter ørten forsøk fikk jeg det til på en genial måte. Men mens det sto på som værst de første gangene, trodde jeg jeg skulle bli gal - og det trodde sikkert naboene mine også... - Luftputebåten(sivbåt?). Alt for langt 'brett' synes jeg, og litt for frustrerende med vanskelige kontroller etter min mening. Men de stedene man kom til via båten var jo bra. Det var mere selve kjøringa jeg ikke likte. - Teamet jeg fikk etterhvert som skulle hjelpe meg. MEN stort sett funket det bra faktisk. Men det var spesiellt ett sted der jeg holdt på å bli gal, fordi jeg ba dem om å holde seg der, fordi jeg ville rydde veien litt for å beholde så mange av dem som mulig etterpå - men så fort jeg gikk noen meter, kom de etter... Men alt i alt var de egentelig et pluss. - For lineære brett. Selv om det ser åpent ut, er det nesten alltid en ganske smal "sti" du må følge. Litt for selvfølgelig at det alltid er en løsning som ser ut som den er skreddersydd for at du skal komme videre(og det er den jo også da...). - Slutten er litt brå - men det var den jo i eneren også. Endret 4. desember 2004 av John P.
Wyldelife Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Har endelig runna det! Beste: Grav Gun. Alyx G-man Barney Crowbar Ravenholm Lyden av den pistolen(Ikke magnumen) By-levlene Værste: Styringa på buggyen Styringa på Båten At det slutter
Winydancer Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Beste: - Gravity Gun - Berre jalle rundt og drepe folk Verste: - Ravenholm - Alle dei små insekta og dyra som du trenge 100 skudd får å drepe når d e førstegang du spela!!! ARGH fant da ut att Crowbar eige...
Empire of the Sub Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 (endret) Verste: Plassere 3 sentry guns. OMG tror jeg brukte 2 dager på det, @ medium! Moore guards cooming, moore guards cooming!! Når jeg trodde jeg hadde tatt alle kom det bare dobbelt så mange, og sentry guns lå på bakken HELE tiden. beste: Surround lyd-effekter når du skyter striders og de flya... fy og faen for en lyd. men ellers syntes jeg faktisk Doom 3 har en av de beste opplevelsene noensinne - spillet. Ellers er hl 2 kjempe bra, men et par små feil må jo fikses selfølgelig. (det med hender blant annet) Edit. Kom også på de små kamera robotene som flyr rundt omkring, ble utrolig fasinert av dem på begynnelsen av hl 2. Endret 4. desember 2004 av jhj
Brighto Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 (endret) Beste: Ravenholm Gravity-gun Båt køyringa (ja, digga det!. Brettet var fint synes eg!) Båten m/gun! Hagla! Ravenholm + hagle Ravenholm+gravity-gun+sagblad Kontrollering av antlions!!! Styre rpg-missilar!! Den blå/kvite gravity-gunen Turen inne i the citadel Edit: Lyden når striderane ''dør'' Verste: Plassering av 3 guns (satt sikkert å brølte i ein time før eg stabla opp kasser og tønner til ei trapp slik at eg kom meg opp i andre etasjen) Antlions før du kontrollerte dei' Dei flygande sage-dritane (men likevel ein bra del av spelet!) Endret 4. desember 2004 av Brighto
uberhunter Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Netopp ferdig med å runne spillet, og her var høydepunktene: Første gang jeg fikk gravity gun og andre gang Og når jeg fikk på meg HEV-drakten. De tingene jeg var mest skuffet over: Når jeg ødela kapselen helt i slutten og fant ut at det var siste 'boss' UTROLIG lett, første forsøk klarte jeg det, fant til og me ut hva jeg skulle gjøre med en gang jeg kom der av en eller annen merkelig grunn...
potetgullmannen Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 er ikke ett enkelt øyeblikk som var bra.. alt var helt konge.. men de tre beste tingene var uten tvil de stygge hope monstrene i ravenholm.. barre det og stå klar med hagla til de har kommet midt i nådesvevet og sette en kule midta i panna på'n den über kule starten BLÅ GRAV GUN da fant jeg ut at valve ikke hadde løyet om og løfte folk det verste var vel siste brett som ble litt kjedelig og ensformig i lengden
Enceladus Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Når jeg ødela kapselen helt i slutten og fant ut at det var siste 'boss' UTROLIG lett, første forsøk klarte jeg det, fant til og me ut hva jeg skulle gjøre med en gang jeg kom der av en eller annen merkelig grunn... Jeg hater boss fights, det er så utrolig latterlig og klisje. Jeg er glad det sluttet som det gjorde uten noen latterlige bosser du må skyte hundretusenvis av skudd på for å vinne. Jeg har sett det SÅ altfor mange ganger i spill Slutten var overaskende ja, og det er bra. Den skaper (som jeg har sagt tidligere) rom for en oppfølger. Jeg kunne ikke drømt om en mer annerledes og overaskende slutt. Om den ikke er nyskapendes så er den ihvertfall ikke oppbrukt. Den ga svar på noe men samtidig lanserte den nye spørsmål, genialt med tanke på at jeg har lyst på en oppfølger. Håper det hele ender med at Gordon dør, de onde vinner og alt det motsatte av hva du virkelig ønsker.... bare for forandringens skyld. Er vi ikke lei "and then they lived happily ever after" slutter! Eller om det lar seg gjøre implementere en rekke ulike endinger på spillet slik at du kan slutte det slik du ønsker. Men da må spillet samtidig vere stort og gjennomtenkt på forhånd. Slikt krever tid og mye arbeid av utviklerene vil jeg tro. Derfor tror jeg ikke dette vil vere tilfellet i sluttsekvensen i serien. Hvordan ville dere andre foretrukket slutten i 2ern eller i en siste oppfølger? og hvorfor?
Tobe__ Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Beste: - Når jeg kom utav toget i starten og så meg rundt. - Når jeg fikk HEV drakta - Når jeg fikk Crowbar - Første pistolskuddet jeg satte i skallen på en uheldig Combine - Første tønna jeg sprengte - Når jeg fikk Gravitygun :D - Generelt når jeg fikk nye våpen - Striders!! - Båtbrettet etter man fikk maskingevær på båten - Ravenholm + sagblader - Higwaybrettet, digga opplegget med å stoppe opp ved små "baser" å utforske de - Kontrollering av Antlions - Nova Prospekt - City 17 etter at opprøret hadde startet - Når jeg fikk blå/hvit Gravitygun Værste: - Når jeg møtte de hoppeglade zombiene i Ravenholm. - Fyren som går rundt med 3 Toxic-Crabs på seg, kom alltid bak deg eller no + at han gikk helt lydløst - Båtbrettet før jeg fikk maskingevær, har aldri vært så forbanna på et helikopter før. Fikk en ubeskrivelig følelse i meg når jeg endelig skjøt det ned - Gikk tom for ammo i Ravenholm, måtte kaste bord, stoler etc. på zombier - Der man ikke kunne trå på sanden for da kom de satans Antlions - Slutten, ikke det at slutten var dårlig, men for at nå visste jeg at Half-Life 2 var over Konklusjon: Half-Life 2 er ett av de beste spillene jeg noen gang har spillt
Acurus Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Beste: Når g-gun'en tok heilt av på slutten!! Værste: to-delt mellom de to kjøre bretta! Tragisk kjøring, men det innimellom var kult da!
robB Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 (endret) Verste: Steam og installering. (+ siste level selvsagt)Beste: Når man ankommer stasjonen og endelig kan ta fatt på spillet etter all utsettelsen. Ditto! Det som også var deilig var å få den oppdaterte grav gun. Endret 4. desember 2004 av robB
LeGranDuc Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Mislikte og de flygende sag tinga (manhats) helt til jeg brukte gravity gun på dem. Pare å plukke dem opp, og skyte dem i veggen eller fienden.
Sneglen Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Tydeligvis flere som har slitt med Sentry Gun, part 2. Selv brukte jeg nesten 1 time på det, Medium Av andre momenter som er gode/dårlige kan jeg legge til disse: Gode: Følelsen i spillet. At det hele tiden er noe som skjer, og ikke mye dødtid mellom hver actionsekvens. (G-Gun går under fysikken). Vanskelig å legge fra seg. Dårlige: De til tider forferdelige texturene som er brukt. Steam.
highlander Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 D verste må jo nesten være slutten som bare var HELT talentløs!!Var så skuffa at jeg nesten begynte å grine over den slutten, intill jeg leste storyen forklart av en som tydeligvis hadde virkelig satt seg inn i HL spillene, å da ble slutten å hele spillet egentlig MYE bedre...=) Hvor leste du dette? Jeg er skuffet selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå