cmikalsen Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Hei Har kjøpt deler for å oppgradere pc'en min, men da jeg skulle starte opp fikk jeg svart skjerm. Dette kjøpte jeg: 301831 AMD Sempron 2600+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 256KB cache, BOXED 124273 Western Digital Caviar 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM 301881 Abit NF7-S2G Hovedkort Socket A, SATA nForce2 Ultra400/MCP-S,ATX,GbLAN 112666 DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) Bruker skjermkort 122900 Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB DD AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail Har koblet fra alt annet. Har også prøvd med den gamle prosessoren (Duron 750) og skjermkort av PCI utgave. Viftene på hovedkort og prosessor surrer og går. LED på hovedkort som indikerer spenning lyser. Hva tror dere er galt?? Noen som har noen gode råd??
bjarters Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Ville kanskje først sjekket om ram er ødelagt. Har du prøvd en annen ram brikke?
Mala Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Hmm det kommer vel ingen pipe lyder fra HK når du slår på maskina?? DA min cpu var gåen, ble det indikert me en pipelyd! Men sjekk rammen, evt bytt litt om på rammen og prøv den i alle ram slottene.
Gunnar B Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Eller glemt å sette i "P-4" kontakta,som skal gi strøm til cpu.
cmikalsen Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Skrevet 3. desember 2004 Takk for svar! Har husket strømkabelen til hovedkortet ja. Ingen pipelyder. Har heller ingen annen rambrikke å prøve med, så jeg står liksom litt fast. Prøvde å sette rambrikken i en annen slot, men da begynt den å pipe. Ser ut til at dimm 3 er for single brikke.
Mala Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Takk for svar! Har husket strømkabelen til hovedkortet ja. Ingen pipelyder. Har heller ingen annen rambrikke å prøve med, så jeg står liksom litt fast. Prøvde å sette rambrikken i en annen slot, men da begynt den å pipe. Ser ut til at dimm 3 er for single brikke. du er suikker på at du ikkje har skafet CPU?? det er lett å fucke kjernen litt om man er litt brutal med å sette på kjøleren..
Gunnar B Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Takk for svar! Har husket strømkabelen til hovedkortet ja. Ingen pipelyder. Har heller ingen annen rambrikke å prøve med, så jeg står liksom litt fast. Prøvde å sette rambrikken i en annen slot, men da begynt den å pipe. Ser ut til at dimm 3 er for single brikke. Tenkte ikke på ATX kabelen,men den lille firekanta p-4 kontakta ved siden av.
cmikalsen Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Skrevet 3. desember 2004 Hmm... Hva visst strømforsyningen min ikke har p-4 kabel da?? Er ca 4-5 år...
Mala Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Hmm... Hva visst strømforsyningen min ikke har p-4 kabel da?? Er ca 4-5 år... Da bør du seriøst kjøpe deg en ny, skal vedde på er for liten til å driwe maskine di i det hele tatt da! 4-5 år sier du.Kjøp ny og opplev at maskienen din sansynligvis vil gå som en drøm aMange watt er den gamle forresten? Håper du får det til å funke da!!!
cmikalsen Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Skrevet 3. desember 2004 Trodde den var 300, men det ser ut til at den ikke er mer enn 250. Tenker problemet er løst. Er vel bare å bestille ny da... Har hatt problemer i det siste at maskinen slår seg av - kanskje en indikasjon på at PSU'en er for liten?? Ser denne grei ut?? NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA (komplett)
Gunnar B Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Det er adaptere å få kjøpt P4 12VATX. Men tror du er best tjent med en ny strømforsyning. Kikk litt på hva de har på microplex.
Vargtass Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Tipper det er så enkelt at grafikkortet ikke sitter ordentlig nedi agp-porten. På noen HK har grafikkortene en tendens til å 'skli' litt opp i bakkant. Foresøk å skru opp festeskruen bak noen omdreininger, og trykk kortet ordentlig nedi agp sporet. mvh r.
Gunnar B Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Tipper det er så enkelt at grafikkortet ikke sitter ordentlig nedi agp-porten.På noen HK har grafikkortene en tendens til å 'skli' litt opp i bakkant. Foresøk å skru opp festeskruen bak noen omdreininger, og trykk kortet ordentlig nedi agp sporet. mvh r. Du kunne jo ta deg tid til å lese hele posten. Tror problemet er løst.
Vargtass Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 *tatt på fersken* skal lese HELE posten heretter, thx.
cmikalsen Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Skrevet 20. desember 2004 Jaja. Da var det tilbake igjen. Lurer på hva jeg gjør feil. Som dere ser så har jeg kjøpt ny strømforsyning. Det hjalp svært lite så HK og RAM ble sendt tilbake til komplett og de fant faktisk feil på HK'et. Etter en ukes returbehandling fikk jeg nytt HK for noen dager siden. Med godt mot satte jeg sammen delene, og trykket på power knappen. IKKE TIL Å TRO!!! FORTSATT INGEN REAKSJON PÅ SKJERMEN. Helt utrolig. Har selvfølgelig testet med annen prosessor og skjermkort. Har til og med prøvd å montere sammen HK, RAM og skjermkort utenfor kabinett (tenkte på kortslutning). Kan CPU'en ta knekken på HK'et??? Sier bare: HJELP!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå