Gå til innhold

Nytt Square-spill avslørt


Anbefalte innlegg

Fant denne artikkelen på VG Nett i dag

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256624

 

<Square Enix, selskapet som står bak den bestselgende «Final Fantasy»-serien, er i gang med et helt nytt spillprosjekt.

Ifølge nettstedet Gamespot heter det nye prosjektet «Code Age», og skal angivelig være en del av et helt nytt varemerke for spillgiganten.>

 

Hmm..spennende. Høres veldig spennende ut at de tenker å satse mer på cel-shaded grafikk. Men ikke hvis det blir den irriterende grafikken i Zelda WW :(

Bruker de cel-shading på den måten det er gjort i spill som blant annet Dark Chronicle, så er det meget spennende.

Veldig bra at Square kommer opp med noe nytt. Syntes det begynte å bli vel mange sequels og prequels til Final Fantasy VII nå. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Over ti" er vel å ta svakt i, er vel godt over 15 iallfall med spinoff titler og Chrono Trigger og Cross ;)

 

Skulle likt å sett traileren.., kommer vel i sirkulasjon etterhvert. Er veldig lite å grave opp om det akkurat nå.

 

Når det gjelder celshadinga så står følgende på gamespot:

"A peek at Code Age's trailer reveals the title appears to use cel-shading, similar to what was featured in Unlimited Saga (and the soon-to-be-released Romancing SaGa: Minstrel Song)."

Nøyaktig hva det vil si veit ikke jeg for Unlimited Saga er som Wind Waker med RGB primærfarger og modellene ser ut som i Papir Mario mens Minstrel Song virker dystrere og mer voksent.

 

Uansett så blir det vel over kampsystemet slaget skal stå. Heh

Endret av Monsoon
Lenke til kommentar
Håper dette blir bra ja, jeg håper bare de nå tar til fornuften og gjør dette til en PC-vennlig serie... FFVII og VIII på pc var og er fortsatt helt overlegent PS2...  :yes:

Hvordan det? Hva var forskjellen? Trodde de var rene ports, uten noe nytt innhold.

At de er rene ports er jo sant, men jeg ser ikke hva det har med saken å gjøre, jeg sier simpelthen at spillet gjør seg bedr på pc. Sitte foran data'n mens tv'n er på. Men det er nå min mening..

Lenke til kommentar
Håper dette blir bra ja, jeg håper bare de nå tar til fornuften og gjør dette til en PC-vennlig serie... FFVII og VIII på pc var og er fortsatt helt overlegent PS2...  :yes:

Hvordan det? Hva var forskjellen? Trodde de var rene ports, uten noe nytt innhold.

At de er rene ports er jo sant, men jeg ser ikke hva det har med saken å gjøre, jeg sier simpelthen at spillet gjør seg bedr på pc. Sitte foran data'n mens tv'n er på. Men det er nå min mening..

Må bare si helt ærlig at jeg forstår ikke folk som mener Final Fantasy gjør seg bedre på PC (Med unntak av FF XI)

Final Fantasy-spillene er laget for PlayStation, og av en naturlig årsak gjør det seg da også mye bedre på PlayStation.

Uansett, Pastor Lorentzen har helt rett, det er ingen direkte forskjell i spillene. Eneste jeg har hørt er at musikken i FF VII er dårligere på PC fordi den er lagret direkte i midi-filer...eller noe sånt

Lenke til kommentar
Etter som jeg husker, så var grafikken mye crispere på pc. Lyden var akkurat den samme, hvis du brukte softsynthesizeren som fulgte med ffvii pc.

 

Oppløsning og oppdateringsfrekvens gjorde pcversjonen til en masse bedre opplevelse.

 

Men det MÅ spilles med gamepad da.

Jepp, gamepad er et must for å optimatisere spillopplevelsen ;)

Lenke til kommentar

Du har kanskje ikke hørt om "The Six Degrees of Separation" teorien. Dvs om du tar to tilfeldige personer fra hvor som helst på kloden så er det ikke mer enn seks ledd mellom dem i form av personer de har møtt eller vært i kontakt med.

 

Samme kan du si om spill eller det meste annet om du vrir litt på det.

 

Men det var delvis off topic for du trenger ikke være rakettforsker for å se sammenhengen her. Derimot er du nødt til å lese topic.

 

Før du svarer igjen vil du kanskje ha interesse av å lese dette avsnittet av en hjelpsom tekst istedet for å kjøre hele tråden i grøfta.

 

Her er foresten et lite tillegg til det vi vet om Code Age så langt, skrevet av IGN.

The trailer begins with a description of the evolutionary process as fish evolve to have better seeing and feeding capabilities, and humans eventually evolve to modify their environments, then into something beyond human. The story seems to be about these post-human creatures.

 

The only solid bit given about the title is that its concept and design are from Square Enix's Yusuke Naora. Naora is know for his art work on Final Fantasy X and, more pertinently it seems, Unlimited Saga, to which Code Age bears a conceptual resemblance.

Endret av Monsoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...