Gå til innhold

Er d farlig med 50grader?


Drunk_Panda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har den alltid vært 50 grader?

 

For det første: Har du brukt kjølepasta?

Har du nok vifter i kabinettet? (min 2stk) ?

Hvis du har den på gulvet, sett den opp på et par gamle høytalere/wubwoofers. Sånn at pcn kommer opp fra gulvet.

Sjekk pcn din før støv og alt slikt.

Ja jeg har brukt kjølepasta. en gang er vel nok?

jeg har en GIGANTISK vifte inne i pc'en foran, men jeg gidder ikke bruke den for den bråker noe sinnsykt og d hjelper ingenting på varmen. diameteren på vifta er vel nesten 20 cm tror jeg. jeg har 1 liten vifte bak i pc'en min. kanskje litt lite?

Lenke til kommentar

Farlig med 50 grader? Farlig er det nok ikke før tempen stiger ytterligere 30 grader :p

min cpu (intel pentium 4 3ghz) er vanlig vis på 50grader uansett hva jeg gjør
så load tempen din er 50 grader? Det er jo ikke så veldig varmt da :!: Endret av Havon
Lenke til kommentar

50 grader, null problem... Har hat en Amd Cpu på ca 55 grader idle, og ca 60 full load, i 3år. Pcen brukes nå på jobben, og is still going strong, aldri låst seg, eller vært ustabil.

 

Hovedkort har mye å si på temp.

Har bygget 2 pcer med en xp2400+ cpu.

Den ene med et epox hk

Og den andre med et Msi hk.

 

Har brukt samme vifte, og samme kabinett på begge, heller ingen kabionett vifter påe noe av de.

 

Epox hk holder cpen seg på ca 36-37 graader idle.

Og Msi hk, holder sen seg på ca 50-52 idle.

 

Og bemerker at det ikke er noen feilmontering, eller gal bruk av kjølepasta. Og begge pcene har stått i samme rom/temp..

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
50 grader, null problem... Har hat en Amd Cpu på ca 55 grader idle, og ca 60 full load, i 3år. Pcen brukes nå på jobben, og is still going strong, aldri låst seg, eller vært ustabil.

 

Hovedkort har mye å si på temp.

Har bygget 2 pcer med en xp2400+ cpu.

Den ene med et epox hk

Og den andre med et Msi hk.

 

Har brukt samme vifte, og samme kabinett på begge, heller ingen kabionett vifter påe noe av de.

 

Epox hk holder cpen seg på ca 36-37 graader idle.

Og Msi hk, holder sen seg på ca 50-52 idle.

 

Og bemerker at det ikke er noen feilmontering, eller gal bruk av kjølepasta. Og begge pcene har stått i samme rom/temp..

Du skal vite at ikke alle BIOS-er viser riktig temp..

Lenke til kommentar
Farlig med 50 grader? Farlig er det nok ikke før tempen stiger ytterligere 30 grader :p

PC'n restarter eller henger seg før CPU temp er nådd 80 grader du :roll:

det er helt feil Betroz!

jeg var litt slurvete når jeg instalerte min siste cpu vifte, så jeg monterte den slik at den sugde fra cpu'en isteden for å blose på. og etter å ha kjørt pc'en slik i 4-5 måneder fant jeg plutselig ut at cpu'en min har hatt en gjennomsnitts temp på 75-82 grader... og min 3ghz intell har ikke hengt seg opp en eneste gang eller blitt skadet over hode...

 

(og nå veit jeg at 300 stykker sikkert kommer til å påstå at cpu'en min er brent seg, så derfor sier jeg bare med en gang: intell har en livsgaranti på sine prosessorer på at dem ikke skal bli brent... hvis en intell blir for varm vil den 'underklokke' seg selv til tempen blir bra igjenn... så i teorien kan du kjøre en intell prosessor uten kjøler...)

 

p.s. bytta til vannkjøling, (reserator 1) og min load temp er 49 grader, og det har aldrig vært no problem...

 

Edit: leif

Endret av ElmotriX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...