Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har styrkekrav i 3. klasse vgs jeg kan sammenligne med? For å få 6er må vi ta 12x70 i smithbenk, 12x65 i pec-dec, 12 hangups med underhåndsgrep og 12x100 i chestpress. Kommer ikke på flere i farten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det ikke er noe veldig rart med maskinene dere bruker så virker de kravene som ganske så uoppnåelige for de aller fleste (les: 99%) avgangselever på vgs.

Skrevet
Om det ikke er noe veldig rart med maskinene dere bruker så virker de kravene som ganske så uoppnåelige for de aller fleste (les: 99%) avgangselever på vgs.

7215343[/snapback]

:yes:

Og Joakim, hvorfor har dere bare overkroppsøvelser til å teste dere i på skolen? F.eks. Markløft/Knebøy hadde jo vært logisk å ta med om man nå faktisk tester styrken i skolesammenheng.

Skrevet

Markløft og knebøy er ikke med i testen. Hvis jeg husker riktig har vi lårcurl og det apparatet der man på en måte sparker framover mens en sitter.

Skrevet
Har gym læreren din utdannelse?

7216166[/snapback]

Jeg har ikke hatt gym på flere år. Tipper de aller fleste gymlærere er vanlige lærere som liker å jogge til skolen.

Skrevet (endret)

Hos oss er de eneste testene: 2,2 km løp ute, biip-test og X*35-kg-benk-test.

Sistnevnte er egentlig litt kokos med tanke på at vi har gutter på 50 og 90 kg i klassen.

Endret av endrebjorsvik
Skrevet (endret)
Jeg har ikke hatt gym på flere år. Tipper de aller fleste gymlærere er vanlige lærere som liker å jogge til skolen.

7216335[/snapback]

Gymlæreren min jogger alltid til og fra skolen :!:

Vårs karakter på VGS er delt opp i 3 hoveddeler.

1. Teknikk og innsats

2. Teori

3. Benkpress prøve og springeprøve.

Endret av ErikFN
Skrevet

Vi hadde bare løpetest på ca. 2 km... Ingen av de andre testene dere har.

Og jeg er ganske sikker på at mattelæreren min er sprekere enn alle gymlærerne på skolen. Tror han står opp i 5-tiden hver dag og er ute og løper.

Skrevet (endret)

På skolen her har vi bare crap som høydehopp og alt mulig dritt. Det eneste styrke vi har er: ta 20 pushups, situps, spenst up.

Ungedomskole ftw :roll:

Endret av DNA
Skrevet
Jaja. Gym er bortkasting av verdifull tid imo.

7223863[/snapback]

Det vil jeg ikke si, det gir en karakter der du kan se på innsatsen til elven. Og det er bra at folk som ellers ikke får mosjon får litt.

Skrevet
Jaja. Gym er bortkasting av verdifull tid imo.

7223863[/snapback]

Det vil jeg ikke si, det gir en karakter der du kan se på innsatsen til elven. Og det er bra at folk som ellers ikke får mosjon får litt.

7224231[/snapback]

Det må være det eneste som er positivt med det, selv om innsatsen til en elev på skolen også er ganske synlig i andre fags karakterer. ;)

Det med "mosjon" har jeg veldig lite tro på, tviler på folk får så mye ut av 25min gym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...