Gå til innhold

Den store IQ testen! Nerders IQ!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg har prøvd andre tester seriøst, så har jeg endt opp på rundt 130, så jeg regner med at det var relativt korrekt det resultatet jeg fikk i første omgang.

Hmm...kanskje de andre testene ikke har gitt deg "ekstrapoeng" for alder slik denne sikkert har gjort...

 

men, uansett IQ vil variere en del fra test til test...og denne testen er en jeg synes er særlig dårlig konstruert... :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
NRK
Landets klokeste hoder sitter på måte­holdne sosialister som ikke ser reality-TV. Frp og KrF har de dummeste velgerne. 65 000 har tatt testen på nett.

For en eller annen grunn tror jeg at de hadde kommet fram til dette uansett... ;)

Lenke til kommentar
Tror det kan vaere noe feil med forbindelse med enkelte brukere...

Jeg tok testen igjen na, og svarte helt villt for a bare komme gjennom raskt som mulig, tror jeg fikk noen omrader bedre enn sist gang faktisk, og jeg fikk fremdeles 70...

 

Det er en eller annen teknisk feil her... Lurer pa hva...

Det er noe feil. Jo smartere man er, jo dummere blir man på testen.

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/4302175.html

Lenke til kommentar
Tror det kan vaere noe feil med forbindelse med enkelte brukere...

Jeg tok testen igjen na, og svarte helt villt for a bare komme gjennom raskt som mulig, tror jeg fikk noen omrader bedre enn sist gang faktisk, og jeg fikk fremdeles 70...

 

Det er en eller annen teknisk feil her... Lurer pa hva...

Det er noe feil. Jo smartere man er, jo dummere blir man på testen.

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/4302175.html

Tviler vel litt på det ig med jeg bare tok de første spørsmålene og så trykket systematisk på alternativ a, og fikk 70.

Lenke til kommentar
Tror det kan vaere noe feil med forbindelse med enkelte brukere...

Jeg tok testen igjen na, og svarte helt villt for a bare komme gjennom raskt som mulig, tror jeg fikk noen omrader bedre enn sist gang faktisk, og jeg fikk fremdeles 70...

 

Det er en eller annen teknisk feil her... Lurer pa hva...

Det er noe feil. Jo smartere man er, jo dummere blir man på testen.

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/4302175.html

Tviler vel litt på det ig med jeg bare tok de første spørsmålene og så trykket systematisk på alternativ a, og fikk 70.

Man kunne tydeligvis være så smart at man ble dum. Men man kan fortsatt være plain gammeldags dum.

 

Selv om riktig svar førte til feil, så betyr ikke det at feil svar førte til riktig.

 

Mest sansynlig resulterte feilen i en forskyvning av dataene, slik at de som svarte alt riktig bare fikk rett på de spørsmålene der to etterfølgende spørsmål hadde samme svar.

 

Statistisk sett skulle det være ett av fire spørsmål dersom testen er skikkelig randomisert. I praksis var den mest sansynlig ikke det, for da ville de som svarte alt riktig ha 17 + 51/4 = 30 riktige. Nå har ikke jeg tabellen, men 30 riktige antar jeg gir mer enn 70 i IQ.

Lenke til kommentar
NRK
Landets klokeste hoder sitter på måte­holdne sosialister som ikke ser reality-TV. Frp og KrF har de dummeste velgerne. 65 000 har tatt testen på nett.

Ikke overraskende. Intelligente mennesker tenderer til å se på seg selv som eliten i samfunnet, mens de ser ned på vanlige folk. De passer dermed meget godt inn på venstresiden, som mener at vanlige folk er for dumme til å bestemme over seg selv.

Lenke til kommentar
NRK
Landets klokeste hoder sitter på måte­holdne sosialister som ikke ser reality-TV. Frp og KrF har de dummeste velgerne. 65 000 har tatt testen på nett.

Ikke overraskende. Intelligente mennesker tenderer til å se på seg selv som eliten i samfunnet, mens de ser ned på vanlige folk. De passer dermed meget godt inn på venstresiden, som mener at vanlige folk er for dumme til å bestemme over seg selv.

Man klarer alltid å vri på ting slik at det passer ens egne synspunkter ja...

Lenke til kommentar
NRK
Landets klokeste hoder sitter på måte­holdne sosialister som ikke ser reality-TV. Frp og KrF har de dummeste velgerne. 65 000 har tatt testen på nett.

Ikke overraskende. Intelligente mennesker tenderer til å se på seg selv som eliten i samfunnet, mens de ser ned på vanlige folk. De passer dermed meget godt inn på venstresiden, som mener at vanlige folk er for dumme til å bestemme over seg selv.

Man klarer alltid å vri på ting slik at det passer ens egne synspunkter ja...

Problemet oppstår når man tar opp dette i utgangspunktet. egentlig burda man bare ignorert Frekkas' utspill.

 

Men det PelsJakob tar opp illustrerer bare at det kan ligge mange forskjellige årsaker bak et slikt resultat, og det sier ingen verdens ting om de forskjellige partienes politikk.

 

Her er en annen tolkning:

Den gjenve FrP'er spiller dataspill. Den gjevne SV'er opptatt av mer finkulturelle aktiviteter. Den dumme SV'er er derfor mindre vant med data, mens den dumme FrP'er er godt vant med data. Derfor vil en større andel av de dumme FrP'erne ta testen, og dra ned snittet.

 

Eller kanskje FrP'ere rett og slett drikker mer enn SV'ere og var fullere når de tok testen?

 

Søkt, kanskje. Men det er bare ment å illustrere at det finnes mange faktorer som spiller inn. Både i forhold til hva man stemmer (Som i PJ's eksempel), og i forhold til hvilke personer som tok testen.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...