Gå til innhold

Firefox bruker 85% av cpuen!


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Go Explorer. :)

Og det er relevant fordi..?

 

Det må være mulig å spørre om problemer med nettlesere uten at det kommer slike usaklige utspill til tide og utide.

 

 

FF bruker her 50000 kB, og sånn jevnt over 0 - 5 av CPU (5 tabs). Når det kommer en PDF eller andre elementer som integreres i nettleservinduet, stiger den til 100, men det gjør også andre nettlesere jeg har prøvd... :shrug:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Naar jeg er inne paa itavisen.no, der det er mange annonser og biler, stiger bruken av cpuen til 85. Er dette normalt? Og hva kan jeg evt. gjore?

 

Specs:

Xp2800+, litt overklokket

Asus A7n8x deluxe

1024 pqi ram

Gainward 6800gt

oppdater fra www.firefox.com ( tror jeg det er ? :p ) Jeg reagerte på det selv.. sletta, så ble jeg tipsa fra en kompis om en ny versjon ( 1.0 ). Problemet løste seg da.. ;)

Lenke til kommentar

hjalp ihvertfall for meg å oppgradere.. :p På itavisen ( før oppgradering ) hadde jeg ca. 60-80% cpu usage, noe som var utroooolig irriterende da musa hakket no forferdelig pga. det. Sletta gammle, og la inn nye ( 1.0 ). Nå er cpu usage på beskjedne 1-8% på max.

 

( har en 3.4ghz Northwood )

Lenke til kommentar

du sa dette var på sider med masse reklamer og annonser? installer en addon som heter addblock. den tillater deg å blokkere reklamer, annonser, bilder, hva som helst egentlig. den lagrer disse endringene, så hvis du f.eks. fjerner psdata annonsen på hovedsiden til hw.no så kommer den ikke til å vises igjen før du fjerner det fra blocklista di.

 

link: addblock installer (kan hende mozilla blokker denne men da trykker du instillinger som dukker opp rett under verktøylinjen, og tillater at det installeres)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...