Gå til innhold

Hvorfor i *sensur* ble trådløst tastatur oppfunnet


zulo

Anbefalte innlegg

Jeg har et tastatur med ledning, og jeg har ingen planer om å kjøpe noe uten.

 

Jeg må bare si at mitt tastatur går lett i stykker det også når jeg moser det med knyttneven. (å for en god følelse å høre plasten knekker og se knappene fyker i alle retninger).

 

Jeg har alltid en liten tube med plastlim klar til å yte førstehjelp på tastaturet når "uhellet" er ute.

Jeg bare trykker knappene på plass igjen å limer sammen det som er knekt. Så funker det like fint som før.

 

Får se hvor lenge det holder. Det er da fortsatt liv i den gamle skrotten.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I hjemmepc for noen år siden stod det en artikkel der de testet hvor my en pc tåler. Der var det mye moro! :yes:

Lest en slik test engag ja, de slapp den fra en og en halv meters høyde, og ingenting datt av. Så sølte de masse cola på den, og slikt, men den fungerte. Og dette var da trådløst. Grunnen til at knapper detter lettere av når man mister er vel at de har et litt løseer feste, så de blir deilgiere å skrive med. Men ingenting slår Keytronic Ergoforce :love: Men jeg bare spør, hvem kaster tastaturet sitt i veggen, og klager over at den blir ødelagt? Jeg har pælma musa mi veggemellom amnge gang.er Men den tåler det, dessuten er det den man har i hånda og er lettest tilgjengelig :p

Lenke til kommentar

Konklusjonen må vel bli noe sånt som at har du virkelig bruk for trådløst med et tenkt scenario: Du sitter i sofaen og taster slik enkelte har nevnt her. Men hvem sitter på dass og taster ? Dette er kun en spøk folk liker å kødde med og heller lite brukt tror jeg. Jeg har alt av ledninger tvunnet sammen og organisert bak kontorløsningen min og har inget problem whatsoever med ledningene fra tastatur og mus, som da ligger på pulten og videre bakover. (puh, lang setning) Vel... Jeg kjøper ledning fordi jeg liker å ha noe jeg kan stole på. Når jeg skal skrive, spille eller whatever, så sitter jeg jo fremfor skjermen uansett, så hvorfor ha trådløst.

De som trenger trådløst er f.eks nyhetsopplesere(ja dere har sikkert lagt merke til det) De har trådløst tastatur og mus på bordet de sitter ved, og det ser veldig organisert og ryddig ut.

 

... men nå må jeg på dass og legge litt kabler så nå kan jeg ikke skrive meeeeer........

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Den artikkelen høres ut som om noen har skrevet den i fylla. Da kan man skrive mye meningsløs drit.

Uansett, jeg vurderte å skaffe meg trådløst tastatur til min hovedmaskin, men da jeg så alle ekstraknappene, så droppet jeg det prosjektet. Dessuten kan jeg nå styre hovedmaskinen fra min laptop som jeg bruker når jeg sitter i sofaen, så det igjen eliminerer behovet for trådløst tastatur. Skal jeg likevel sitte direkte på hovedmaskinen min, er det for å spille, og da må man likevel sitte nærme skjermen. Nei, lenge leve mitt KeyTronic KT1000, kanskje det beste tastaturet i verden.

Lenke til kommentar
Trådløst tastatur ble oppfunnet for å irritere små barn som ikke vet bedre enn å sitte og r0xx3 et stakkars tastatur. Men det er den friheten å slippe å ha en kabel festet til "hoved kortet" hele tiden. Du kan ha så mange forskjellige stillinger, eller ligge i senga og spille cs :p

Det kan umulig bli bra. Man må også ha mus, og å spille cs med tastatur og mus i sengen. Høres ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Trådløst SUGER. spillte på LAN igår, å det funka ikke i det hele tatt.

hakkete bevegelser, og avskyter som reagerer treigt.

ikke bra, har bestilt kablet, hiver trådløst i dass!!!

Du sitter vel ikke å bruker tastaturet som "avtrekker" i fps spill? hehe.. No Offence, men det var gamle gode tider det. Var ikke noe fancy som opp og ned view. Her gikk vi fremmover, så til høyre å venstre, å trykte CTRL for å skyte mest mulig! :p

 

I dag har vi mus..

 

(Kan hende du snakket om trådløs mus men måtte bare uansett :p )

Lenke til kommentar
en gang på et år? må jo ha stått på boden da isåfall!?;)

nei det bruker hver dag , opp til 6-7 timer om dagen

Er enig her, bytter maks 1 gang i året. Logitech sort multimedia sak.

JEg slaar folge med dere her ja. Bare for aa nevne litt, jeg har akurat skrevet 5 store prosjekter mens jeg gikk paa skle her i Singapore, samt at kona har skrevet endel prosjekt oppgaver ogsaa. Vi har skrevet over 100.000 ord og fremdeles ikke byttet batteri. Og det funker fint fremdeles ja.

 

Saa er det noen som snakker om at traadlost tastatur er treigt paa avtrekkeren og bevegelse. Tja jeg spiller UT2k4 og har aldeles ikke noe problemer i det hele tatt, jeg dogde'r, haaper, osv med tastaturen ikke noe aa utsette paa mitt traadlose MS tastatur.

 

(BTW: Lenge leve Razer Boomslang 2000 musa mi).

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Stianrau: Når man sitter på LAN med trådløst, så kan man nesten ikke forvente annet, når da senderne driver og surrer med hverandre. På LAN er tråd best.

 

Stigfjel: Man plasserer da noe flatt under musa :p Hvis man bare vil spille cs for å slappe av, eller ikke vil sitte dønn seriøst å STFU L0L Haxx0r wallhack, så er det faktisk deilig. Man kan også surfe litt på webben, bare forstørre størrelsen mye, chatte, se film, og da styrer man filmen selvsagt. Jeg bruker det hvis jeg ser en film hvor tekstinga er litt rar. Gjerne anime hvor tekstene gjerne er der kort,også rekker man ikke få det med seg. Så spoler man, så slipper man å reise seg. :p

Lenke til kommentar

Dersom man leser det som står på siden som linken henviser til så skal det ikke mye til for å skjønne at det bare er en humor-artikkel som er skrevet, og ikke nødvendigvis forfatterens egentlige mening.

 

Hmm, kanskje forfatteren burde hatt en liten notis som sa at dette ikke var ment seriøst og bare var ment som et morsomt friskt pust i en ellers travel og seriøs hverdag? Jeg syns det var småartig artikkel vaffel.

 

Fortsett å skrive sånn zulo!! Det er ikke alle som syns Otto Jespersen er morsom heller.

Lenke til kommentar

Har et Logitech MX-700 (tror jeg det heter) med Bluetooth overføring. Batteriet i tastaturet varer evig, og har aldri hatt det minste problem med det bortsett fra én gang da det hang seg litt opp. Da bare tok jeg ut et av batteriene og satt det inn igjen så funket det igjen. Har vel hatt det i over et halvt år nå. Det fulgte også med en mus... denne sluker batteri, og et batteri går vel tomt opp mot to ganger i uken. Men det følger med ladestasjon, og hvis batteriindikatoren har varslet om dårlig batteri, er det jo bare å sette den i ladestasjonen neste gang man tar seg en pause, så går jo det bra også.

 

Jeg kunne ikke tenkt meg å gå tilbake til trådavhengig utstyr, da jeg synes det fører med seg færre fordeler enn man har med trådløst utstyr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FOLKENS!

Hele artikkelen er jo fullstendig useriøs og laget på under 3 minutter.

Så til dere som brukte tid og energi på å flame på denne posten

SJÅREBRYRMÆ

haha :tease:

 

Og til dere andre:

www.prosjekthvorfor.net

 

Jeg tar også til meg det punar kommenterer og skal informere på siden at det er en humor side.

 

Zulo er min bror forresten

Lenke til kommentar
FOLKENS!

Hele artikkelen er jo fullstendig useriøs og laget på under 3 minutter.

Så til dere som brukte tid og energi på å flame på denne posten

SJÅREBRYRMÆ

haha :tease:

 

Og til dere andre:

www.prosjekthvorfor.net

 

Jeg tar også til meg det punar kommenterer og skal informere på siden at det er en humor side.

 

Zulo er min bror forresten

:shrug:

 

angrep er beste forsvar er det ikke?

Lenke til kommentar

IDIOTISK artikkel....!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg liker å ta med meg tastaturet til sofaen og styre PC'en via tv'en min feks. Sist jeg sjekket fantes det ikke tastatur med 10m ledning.

 

Jeg HATER ledninger! Med trådløst tastatur slipper man den ene irriterende ledningen som strekker seg over skrivebordet!

 

Fordelene er uendelig mange!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...