Gå til innhold

hvilket skjermkort skal jeg velge.


GunSystem

Anbefalte innlegg

nope, ati kortene yter bedre i hl2 enn nVidia kortene!

 

har ikke sakt at forsjellen er stor, bare at de yter bedre(noe jeg ikke trudde på selv før jeg fikk det bevist av en kamerat. 6800ultra vs x800xt i hl2!)

Fanatiske ATi folk... :no:

 

Vi snakket om et kort til rundt 3500 her da.... :no:

Altså ikke et XT PE eller Ultra kort!

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278&p=14

At the $400 price point, the X800 Pro and the GeForce 6800GT are basically equal performers in all of the resolutions we tested (regardless of whether or not AA/aniso was enabled).  So the recommendation here goes either way, look at the performance of the cards in some of the other games you play to determine which one is right for you. 

 

Denne er fra konklusjonen til AnandTech på HL2

 

GunSystem: Godt spørsmål. Skal du ha et AMD system eller Intel system? Hvis du vil ha et AMD system ville jeg bestilt et ASUS A8N-SLI hovedkort (kan bestilles på Komplett) og et XFX GeForce 6800GT PCIe kort (begge er klare for SLi)

 

Da får du en mulighet som ikke noe ATi system kan gi deg med det første

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man velger Ati x800 pro eller nvidia 6800gt i dag spiller nesten ingen rolle. Et vanlig mennekse vil ikke merke forskjell når man spiller. Hvis man tar en FPS-test i spill, så er det små utslag. Nvidia er best i Doom3, ATi i Hl2....

 

Men andre ting som kan spille en rolle

 

*Nvida lager mere varme

*ATI er mindre

*Hva sier magefølelsen din?

 

Lykke til

 

PS:

 

Gå for enten x800 pro eller 6800 GT, alt over er ikke nødvendig i dag. Og pass på at cpu og ram ikke blir flaskehals i systemet ditt, for da får du ikke utnyttet skjermkortet ditt.

Lenke til kommentar

men om jeg da skal kjøpe meg et GeForce 6800GT 256Mb kan jeg vel like grett bare gå får XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe så vil jeg jo ha muligheten for å oppgradere til SLI i framtiden??

 

eller burde jeg bare holder meg til agp og kjøpe dette kortet som jeg fikk anbefalt nu AOpen GeForce 6800GT 256Mb w/ Doom III

http://www.psdata.no/ps.asp?it=107862&mlevel=011301

Det koster: 3395,-

Lenke til kommentar
Om man velger Ati x800 pro eller nvidia 6800gt i dag spiller nesten ingen rolle. Et vanlig mennekse vil ikke merke forskjell når man spiller. Hvis man tar en FPS-test i spill, så er det små utslag. Nvidia er best i Doom3, ATi i Hl2....

 

Men andre ting som kan spille en rolle

 

*Nvida lager mere varme

*ATI er mindre

*Hva sier magefølelsen din?

 

Lykke til

 

PS:

 

Gå for enten x800 pro eller 6800 GT, alt over er ikke nødvendig i dag. Og pass på at cpu og ram ikke blir flaskehals i systemet ditt, for da får du ikke utnyttet skjermkortet ditt.

Enig i den AvIOn :thumbup:

 

Mvh

[WarRUs]AlucarD alias DocF666

Lenke til kommentar
Om man velger Ati x800 pro eller nvidia 6800gt i dag spiller nesten ingen rolle. Et vanlig mennekse vil ikke merke forskjell når man spiller. Hvis man tar en FPS-test i spill, så er det små utslag. Nvidia er best i Doom3, ATi i Hl2....

 

Men andre ting som kan spille en rolle

 

*Nvida lager mere varme

*ATI er mindre

*Hva sier magefølelsen din?

 

Lykke til

 

PS:

 

Gå for enten x800 pro eller 6800 GT, alt over er ikke nødvendig i dag. Og pass på at cpu og ram ikke blir flaskehals i systemet ditt, for da får du ikke utnyttet skjermkortet ditt.

kunne ikke vært mer enig!

 

ps: er nok dessverre ikke no ati fanatisk fyr!(skulle gjærne vært det, men det går bare ikke når jeg ser ale konge korte nVidia har også!)

 

ja det 6800gt kortet er et bra valg. gidder ikke prøve å forklare deg at x800pro er bedre i hl2(selv om det er det)siden forsjellen er så liten(og jeg blir kalt fanatisk ;) )

Lenke til kommentar
men om jeg da skal kjøpe meg et GeForce 6800GT 256Mb kan jeg vel like grett bare gå får XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe så vil jeg jo ha muligheten for å oppgradere til SLI i framtiden??

 

eller burde jeg bare holder meg til agp og kjøpe dette kortet som jeg fikk anbefalt nu AOpen GeForce 6800GT 256Mb w/ Doom III

Det koster: 3395,-

Siden du sier i en annen tråd at du skal bytte alt ville jeg gårr for et SLi hovedkort og PCIe versjonen av 6800GT

 

Litt mer fremtidsrettet, og du får muligheten til å kjøpe et 6800GT kort til senere, og sette dem i SLi :thumbup:

Lenke til kommentar

XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe

 

amd 64 3500 (939)

 

Asus A8N-SLI Hovedkort S939 SLI, PCI-E nForce4 SLI, Dual-DDR

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

 

med mulighet for å hive inn et XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe kort til.

 

skulle vel holde bra det?

Lenke til kommentar
XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe

 

amd 64 3500 (939)

 

Asus A8N-SLI Hovedkort S939 SLI, PCI-E nForce4 SLI, Dual-DDR

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

 

med mulighet for å hive inn et XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe kort til.

 

skulle vel holde bra det?

Her har du nok til å spille alt vil jeg tro, inkludert krevende klassikere som kabal og tetris. ;)

 

Nei.. oppsettet ser meget bra ut. Vil nok gå som en kule :)

Lenke til kommentar
mage følelsen min sir at æ skal gå for PCIe 6800GT 256, og et hovedkort som støtter SLI når jeg da skal gjøre min neste oppgraderig henter jeg bare et 6800GT 256 kort til, som til da mes sansynlig har falt en god del i pris.

Gjør det, gå for magefølelsen :thumbup:

 

Jeg gjør det selv :D

 

Mitt neste system:

Sapphire X800XT PE (har kjøpt)

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 (har bestilt)

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED (har bestilt)

2 stk. Western Digital 120GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache (skal kjøpe litt senere)

Corsair TWINX1024-4000 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-4000 DIMMs (skal kjøpe litt senere)

 

Resten har jeg ifra før :!:

 

Mvh

[WarRUs]AlucarD alias DocF666

Lenke til kommentar

@GunSystem

 

Ser ut som et bra system!

Kanskje jeg hadde tatt noe annet et TwinMOS minne, har hørt at det har vært endel problemer med dem på Athlon 64 (selv om det kanskje bare bar 1. revisjon av Athlon 64)

 

Prøv å pass på at du får 90nm versjonen av Athlon 64'en (produktnummeret slutter på BI)

Lenke til kommentar
Men andre ting som kan spille en rolle

 

*Nvida lager mere varme

*ATI er mindre

*Hva sier magefølelsen din?

litt off topic, men :

 

hvor mye varme produserer et nVidia kort (f.eks 6800le som er i posten på vei hjem)??

 

ellers enig at det ikke burde spille så stor rolle hvilken han velger, men å gjøre klar til et fremtidig SLI oppsett var ikke dumt. spørs bare om han trenger et identisk kort for å kjøre SLI, om slikt er å oppdrive når han trenger det og om det evt. ikke gir bra ytelse i forhold til fremtidens (da dagens) nye skjemkort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...