Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slå av min andre maskin i cmd


Anbefalte innlegg

Eg har fått det sån halveis til nå for eg skiftet shutdown fil.

Og da såg det mye bedre ut så skriver eg inn det så står på microsoft sinne sider

shutdown \\** /r

 

**=ipen til den andre pcen

 

da kommer der opp denne feilmeldingen: Initiate System Shutdown failed

 

Eg har lagt shutdown.exe på c: alså ikke i noen windows mapper kan dette ha noe og bety?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg shutdown.exe i en path'et folder (\winnt\ eller \winnt\system32\)

 

kjør dette fra cmd hvor NOE byttets med ip'en. (f.eks 10.0.0.1)

shutdown /s /m \\noe /t 5

 

 

Dersom dette ikke fungerer bør du trykke høyre musetast på shutdown.exe fila, Properties, Version og se om du har rett fil. Microsoft Corporation skal stå under Company name.

 

Du kan også prøve å først skrive \\IP og fylle inn brukernavn og passord til en bruker med admin tilgang før du prøver å kjøre shutdown fila.

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar
Ër det ingen her som tenker på at det ikke er shutdown som cirker i win98??

der er det rundll som slår av win, men denne funksjonene ble flytta ut til en egen kommando i me eller 2000.......

Og om du hadde lest alt så hadde du fått med deg at han nå kjører w2k på begge maskinene. Og w2k har ikke shutdown.exe med i en normal installasjon, så den har han lastet ned. (forhåpentligvis fra microsoft.com)

Lenke til kommentar
eddielie30: nå må du lese hva folk skriver her!!!

IKKE BRUK "NET SEND"

net send er for å sende "tekst meldinger" fra en maskin til  en annen, grunnen til at du ikke klarte dette til en win98 er fordi du trenger winpopup på ms maskiner som ikke er nt basert(win95/win98 og de der)..

 

når du skriver shutdown i cmd, hva skjer da? ikke net send shutdown.. bare shutdown..

du skal få opp hvordan du skal bruke shutdown.. virker som det er temmelig rett frem, husk at du sannsynligvis må være administrator på begge maskiner for at dette skal virke, jeg er ikke sikker på dette, men regner med det er sånn.

shutdown -m \\computername

slik ser det ut som kommandoen skal være

 

IKKE

net send \\computername shutdown

 

EDIT:

How To Use the Remote Shutdown Tool to Shut Down and Restart a Computer in Windows 2000

 

en haug med ting å laste ned til windows 2000

Hei eg skriver sån som du sier men det går ikke men når eg skriver inn min egen ip så går det. Når det gjelder hvor eg har lastet ned shutdown fila så les ovenfor der der står en haug med ting å laste ned til windows 2000.

 

Eg sjekket egenskaper på fila men eg finner ingen versjon der står heller ikke noe om microsoft der.

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Legg shutdown.exe i en path'et folder (\winnt\ eller \winnt\system32\)

 

kjør dette fra cmd hvor NOE byttets med ip'en. (f.eks 10.0.0.1)

shutdown /s /m \\noe /t 5

 

 

Dersom dette ikke fungerer bør du trykke høyre musetast på shutdown.exe fila, Properties, Version og se om du har rett fil. Microsoft Corporation skal stå under Company name.

 

Du kan også prøve å først skrive \\IP og fylle inn brukernavn og passord til en bruker med admin tilgang før du prøver å kjøre shutdown fila.

Eg har enda ikke prøvt det siste så gunnar sa

Lenke til kommentar
Nei dette virket heller ikke. hmm......

 

Er det noen som menner at eg bør oppgradere til winxp på min pc og så sende shutdown melding til win2k maskinen??

 

Det kan jo være shutdown.exe filen min!

Hmm, tja du kan jo prøve..

Jeg har WinXp..

Har ikke prøvd å sendre fra Win2k til Win2k, men tenker det skal funke også, men du kan jo prøve å instalere winxp :)

Lenke til kommentar
Dette funker på alle pc'er med Win2k OS... :dribble:

Hvertfall alle jeg har prøvd på :):w00t:

sorry for dobbelpost, men husket ikke denne posten før etterpå og trengte quote her

 

du hadde vel ikke tilfeldigvis administrator uten passord på begge maskinene her? :p

Nei har ikke det...

Helt Forskjellige Passord og Brukernavn..

Men funker å bruke shutdown likevell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...