Gå til innhold

Tester Mozilla Firefox - Trenger hjelp


The Jackal

Anbefalte innlegg

Vært trofast bruker av Opera, men tenkte jeg skulle gi FireFox en sjanse. I den sammenheng savner jeg noen shortcuts:

 

Lenker til nye sider åpner seg i et nytt vindu, og ikke i en tab. Skal lissom ikke FF ha støtte for MDI? Prøvd de 3 forskjellige options som er på tab-browsing...men vil lissom ikke funke.

 

CTRL + N gir meg nytt vindu, ikke ny tab :thumbdown: ...jeg vil at ALLE nye vinduer kommer i en tab. Vet at CTRL + T gir en tab, så det er kanskje ikke mulig å gjøre noe med det?

 

Er det mulig å få opp downloads i en sidebar, slik som i Opera? Trykke F4 i Opera gjør det ganske smertefritt med å åpne/lukke dette vinduet. Ønsker ikke popup som du får med CTRL + J.

 

Når jeg åpner en ny tab, er det en tastekombinasjon som gjør at jeg kommer rett til startsiden min? I Opera kan jeg bare dobbelklikke i det tomme vinduet eller trykke CTRL + SPACE

 

Ellers vil jeg si at Firefox virker som en svært rask nettleser, og jeg sannsynligvis beholder den _hvis_ det går an å løse "problemene" mine.

 

...og hvor laster jeg ned støtte for mousegestures...føler meg invalid uten :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på vei til å lage en nesten identisk post, lurer på det samme som deg. I tillegg mangler jeg informasjon på statuslinja. Det vil si, når man holder pekeren over en link, at adressen kommer opp i statuslinja nederst på siden.

 

Det med tab, som du nevner, er også savnet i forhold til Opera. Ellers er jeg enig i at Firefox er glimrende :w00t:

Lenke til kommentar

En annen ting. Jeg vil reassigne alle keyboard shortcuts. De som er lagt inn her er helt på trynet. Alt + Home gir startside, men da må jeg ta hånden av musa. Som tidligere nevnt, download vinduet Ctrl + J er skandaløst skabbete. Svært kronglete om du skal bruke en hånd og det er heller ingen assosiasjon til "download". Ctrl + D hadde hvertfall vært litt bedre, selv om jeg er svært vant til F4 :(

 

Fant forresten ut det med sidebar....det er en plugin som heter "Download tweak manager" som gjør at du kan få den opp som en sidebar.

Lenke til kommentar
Så du vil ha alle snarveiene som er i Opera til å funke i Firefox? Det er jo faktisk ein anna nettlesar. Du får prøve å vende deg til Firefox.

Jeg sier ikke at jeg vil ha alle, men jeg vil ha noen som er brukanes. Alt + Home (i FF) er jo helt udugelig som "snarvei". Jeg bruker den mye i Opera (Ctrl + Space, og ønsker derfor å ha en tilsvarende enhåndssnarvei hvis mulig. På samme måte er Ctrl + J like udugelig hvis du bare kjapt skal sjekke hvordan det går med downloaden. Så hvis det går an å customize o'høye FF, så vil jeg gjerne gjøre det.

 

Akkurat nå føler jeg at FF har noen dårlige løsninger men rendrer sider raskere, og blir litt i tvil hva skal velge :(

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk den fra før av, jeg hadde bare ikke lett godt nok.. :D

 

Nå som Hotmail fungerer med Thunderbird i tillegg til min andre mail og Firefox begynner å dra seg til med de extensions som passer mitt behov, begynner disse programmene virkelig å vise sitt potensiale! Og de var jo også i utgangspunktet veldig bra! :)

Lenke til kommentar

Hmm, Firefox har begynt å åpne de linkene jeg venstreklikker på i en ny tab. Jeg finner ingen settings som løser dette i "Tab" menyen, og har valgt "open in current tab" på stort sett alt (selv det man ikke skulle trenge å ha det valgt på). Har Tabbrowser Extensions installert og problemet forsvinner når jeg avinstallerer denne, men jeg liker funksjonaliteten den gir Firefox så om det er en annen måte å løse det på hadde det vært flott! Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at jeg vil ha alle, men jeg vil ha noen som er brukanes. Alt + Home (i FF) er jo helt udugelig som "snarvei". Jeg bruker den mye i Opera (Ctrl + Space, og ønsker derfor å ha en tilsvarende enhåndssnarvei hvis mulig. På samme måte er Ctrl + J like udugelig hvis du bare kjapt skal sjekke hvordan det går med downloaden. Så hvis det går an å customize o'høye FF, så vil jeg gjerne gjøre det.

 

Akkurat nå føler jeg at FF har noen dårlige løsninger men rendrer sider raskere, og blir litt i tvil hva skal velge :(

er og vant med Opera, og savnet samme shortcut (crtl+space), men skal innstallere extensions som fixer...

 

en annen sak:

er det mulig å sette opp mouse gestures slik (som på opera) at en kan trykke høyremus + "tappe" venstremus for å gå flere ganger tilbake i navigasjons historie. er klar over dette virker, men jeg må slippe opp høyremus for hver gang... ærlig talt - det gidder jeg ikke :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...