Gå til innhold

Kjøpeguiden: 6600GT - GTX280 / HD4870X2 (24.11)


guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kunne du være så snill å legge til litt informasjon om hvilke krav til strømforsyning de foskjellige kortene krever. For mange (og meg) er det uaktuelt å kjøre et av disse kortene med nåværende PSU.

"Lagt til strømforsyningskalkulator"

 

Vil det lønne seg å bytte skjermkort drivere regelmessig? eller er den som følger med sikrest?

 

Har bærbar, så er litt red for å oppgradere pc-en

Driveren som følger med skjermkortet er ofte litt gammel, spesielt for litt eldre kort. Nyere drivere som 4.11 (ATI) eller 66.93 (nVidia) fikser feil som kan forekomme i spill og øker ytelsen.

Lenke til kommentar
Du skriver om nvidia og kjøleløsningen: "som både støyer og kjøler bedre"

 

Den støyer vel ikke bedre men mindre og kjøler bedre :)

:!: Hvordan er det mulig! "Retter tåpelig feil"

 

f*** så bra guid 

 

men hvorfor er ikke x700pro/xt og 6600 og 6800gt men i guiden din?

Jeg har tenkt på det, men dette skal være en high-end-tråd. Jeg er klar over at 6800 LE ikke er så voldsom high-end, men valgte å ta den med siden den har så voldsomme moddemuligheter. Hvis det er mange andre som synes at de også bør være med så si ifra!

 

Btw, hvorfor nevner du 6800 GT? Den er jo inkludert. :dontgetit: Du mener sikkert 6600 GT...

 

Vennligst kom med innspill eller rettelser, slik at tråden kan bli enda bedre! :)

 

Edit:

Bør jeg inkludere Asus sin V9999-GT og ha SM2.0b som eget punkt under ATI?

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Ehm... Asus sitt V9999 6800GT HAR 16pipes 1,6 vp... eneste forskjell er mellom 128mb DDR1 ram og 256mb DDR3 ram! 

 

link her står ikke antall pipes, men orker ikke å grave fram en test fra Gewgle hvor det står at kortet har 16pipes  :yes:

:blush: "Rettet"

Bra det finnes folk som kan finne feil hvis jeg dummer meg ut! :thumbup: Guiden blir bedre da.

Lenke til kommentar

Fin guide. Ville bare nevne at Asus sin Gamer Edition ikke begynner på 3600 kr men under 3300. Med hell kan det moddes til 6800 Ultra. Jeg er ikke helt enig i at dette er et dårlig kjøp, det yter nokså likt med GT kortene (0-10% dårligere ytelse avhengig av spill/benchmark) og bedre om du får åpnet de siste pipelines.

 

:Edit Vil også legge til at såvidt jeg vet vil X800SE vanligvis yte lavere enn 6800NU. I de få testene jeg har sett ligger det et sted mellom 6800LE og 6800NU i ytelse.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Fin guide. Ville bare nevne at Asus sin Gamer Edition ikke begynner på 3600 kr men under 3300. Med hell kan det moddes til 6800 Ultra. Jeg er ikke helt enig i at dette er et dårlig kjøp, det yter nokså likt med GT kortene (0-10% dårligere ytelse avhengig av spill/benchmark) og bedre om du får åpnet de siste pipelines.

 

:Edit Vil også legge til at såvidt jeg vet vil X800SE vanligvis yte lavere enn 6800NU. I de få testene jeg har sett ligger det et sted mellom 6800LE og 6800NU i ytelse.

Jeg sjekket prisen nå og det stemmer. Rart at jeg ikke så det tidligere.

 

Fullstendig klar over moddemulighetene, men jeg synes det er et litt dårlig valg siden en kan få et 6800 GT-kort, som yter en del bedre (spesielt ved bruk av AA og AF), til den samme prisen...

 

I denne testen kommer X800 SE og 6800 NU ganske likt ut. Ikke så rart egentlig, da dette kortet er ATI sitt svar på 6800 NU.

 

Takker for komplementet, og dine innspill. :)

 

Er ikke det slik at ati sine kort er litt mere cpu(trenger raskere cpu for og få unytta maksimalt av kortet) avhengig enn nvidia sine kort?

Det vet jeg ikke, men skulle ikke tro det. Det som er sikkert er at ATI-kort trenger høyere kjernefrekvens enn konkurrenten, bare sammenlign toppkortene.

 

Knall guide dette her 

Men hva betyr misk? kanskje misc?

Takker! Du er en liten luring, ikke sant? :p

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...