Gå til innhold

Er det noken Warez versjon ute av HL2?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234
Skrevet

Vær du smart å forstå at vanlig forumetikette burde tilsi ingen warez snakk. For et "seriøst" forum burde slikt vært bannlyst - for lenge siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vær du smart å forstå at vanlig forumetikette burde tilsi ingen warez snakk. For et "seriøst" forum burde slikt vært bannlyst - for lenge siden.

Tja, lot denne tråden leve fordi det kanskje er et interessant tema hvorvidt Valves heller uortodokse aktivering har noen innvirking på piratkopieringen, eller om vi brukere nå sitter igjen med et "knotete" system som ikke hindrer noen verdens ting.

Det er fullt mulig å diskutere nytteverdien av et piratkopieringsskydd uten å komme med informasjon som hjelper folk å piratkopiere.

Skrevet

Må jo være frustrende for de som har laga spillet at man allerede kan spille en cracka versjon som funker opptimalt....

Tenk alt det styret med Steam til ingen nytte.

Så sitter det en ærlig sjel å venter på at sin orginal versjon skal få kodet ferdig gjennom steam, mens han titter over til piratnaboen sin som spiller for full guffe... Livet er kjipt for enkelte :p

Skrevet
Må jo være frustrende for de som har laga spillet at man allerede kan spille en cracka versjon som funker opptimalt....

Tenk alt det styret med Steam til ingen nytte.

Så sitter det en ærlig sjel å venter på at sin orginal versjon skal få kodet ferdig gjennom steam, mens han titter over til piratnaboen sin som spiller for full guffe... Livet er kjipt for enkelte :p

Det er jo nettopp det som er poenget.. at slik var det IKKE denne gangen. De som virkelig ville spille HL2 så fort som mulig de kjøpte og lastet ned på Steam på forhånd. Når spillet ble lansert kunne vi som hadde kjøpt det spille 10-15 min etterpå. Jeg har flere venner som sa at "jeg tror jeg venter til det kommer på en server near me", men det skjedde ikke. Ja, det var ting og tang ute.. men de gadd ikke å starte å laste ned så mye uten at de visste at de fikk brukt det til noe. Etter en dag eller to så ble de lei av å lese om andre som spillte HL2 på forumer så de gikk heller å kjøpte det selv.

Ja, jeg vet noen banner Steam opp og ned og syns det er så grusomt å måtte vente 10-15 min ekstra første gangen.. men vet dere hva Steam er..? Det er rett og slett all piratkopieringen vår som biter oss selv i ræva!

Skrevet
men vet dere hva Steam er..? Det er rett og slett all piratkopieringen vår som biter oss selv i ræva!

Synd at de eneste som har blitt bitt i ræva er Valve og betalende kunder da. Hva er da vitsen?

Skrevet

Som nevnt på en annen diskusjon her og, så har den Steam-aktiveringen trolig betydd mange millioner ekstra i kassa til Valve (og forsåvidt også Vivendi).

selvfølgelig ville det etterhvert være mulig å få tak i på annet vis, men ikke glem at det på toppen av alt her sitter en svært kalkulerende business-kis som har regnet ut at et litt frustrerende registreringssystem som forhindrer lekasje og spredning av programmet, vil gi langt mer penger i kassa enn å la være. De vet jo at alle kommer til å ville spille det alikevel, uansett hvor lenge de må vente.

At folk klager på at de har sittet ni timer og venta på aktivering sier mer om hvor sugne de er på å spille, enn hvor "dårlig" Steam er, og dette vet gutta som vil fylle pengesekken sin. Personlig er jeg faktisk overrasket over at det gikk såpass smertefritt som det gjorde, tatt i betraktning den enorme pågangen som det må ha vært.

Skrevet
Personlig er jeg faktisk overrasket over at det gikk såpass smertefritt som det gjorde, tatt i betraktning den enorme pågangen som det må ha vært.

Hvordan kunne det gått verre enn det det gikk? Måtte være dersom ingen fikk spilt og PC'n deres eksploderte etter 1 times "autentisering" mot "Steam". :lol:

Skrevet
ah! for det funker jo det ikkje du VIL PÅ DØD OG LIV være negativ, og da kan man få alt negativt... sånn er det.

Latterlig, så grunnen til at Steam gikk i dass var pga. at folk var negativt innstilt til det. :roll: Latterlig!

Skrevet

Den som ikke har fått med seg at det har vært store problemer med Steam på HL2 releasen , må først og fremst være blind men antagelig døv også(Evt. komplett ignorant). For å beskrive problemene på penest mulig måte(Valve's egne ord fra releasedagen):

"We've received a number of reports from people experiencing delays with Half-Life 2 authentication. "

Skrevet

I torien, JA, du kan laste ned warez så lenge du ikke deler det med andre.

Om du lager iso selv eller laster ned en iso av et spill du eier er det samme.

Skrevet

Når eg kjøper eit spel så betaler eg for CD-Keyen og ser ikkje problemet med å laste den ned om eg skulle få problemer med originalen.

Skrevet (endret)

zeph...

nei, du betaler ikkje for cdkeyen, du betaler for heile spelet.

Cdkeyen din er ubruklig nå, når du har aktivert den med steam.

Den er ikkje verdt papiret den er skrevet på ein gang.

Det er Steam accounten din som er verdifull no.

Endret av Cornel
Skrevet

Ja...til vanleg er det CD-Keyen, nå er det Steam-kontoen...samma greiene. Poenget mitt var at så lenge eg har kontoen eller cd-keyen så laster eg gjerne ned spela frå ulovlege sider.

Skrevet (endret)

Kan jeg gi spillet mitt til en kamerat, så bruker han samme konto som meg, så har jo han fått spillet gratis, så kan vi spille sammtidig!...?

Edit: ?

Endret av tbend
Skrevet

Ja, ser ikkje noko grunn til at det ikkje skal fungere. Har ikkje prøvd HL2 utan Steam, men det skal jo fungere, og Steam kan ikkje nekte deg å aktivere spelet på fleire maskiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...