Gå til innhold

Hodetelefoner for stort hode, mest for musikk


Anbefalte innlegg

Aller først vil jeg bare si at det er snakk om fysisk sett stort hode, ikke filosofisk sett. :)

 

Jeg har nå kommet til det skritt at jeg må kjøpe meg skikkelige hodetelefoner. Grunnen til det er at jeg nå på 3. året på høgskolen (datateknikk) har hovedprosjekt, som vil si at jeg ikke lenger kan sitte ved stereoanlegget på hybelen min og gjøre skolearbeidet, men sitte på et prosjektrom med laptop og hodetelefoner. Derfor vil jeg få skaffet meg noen skikkelige hodetelefoner, siden jeg ikke greier å jobbe uten musikk.

 

Følgende kriterier bør være godt oppfylt:

  • Passer på store hoder. (jeg har prøvd så vidt andres hodetelefoner som jeg har syns har vært trange)
  • Komfortable å ha på. (ingen harde, skarpe kanter som gjør at det klør)
  • Hi-fi lyd. (renest mulig lyd, men gjerne god på bass. bør klare dypest mulig bass)
  • Stenge annen lyd ute. (siden det er umulig å få alle andre til å slå av lyder i Windows ... :mad: )
  • Lang kabel, gjerne "elastisk".
  • Prisklasse: 5-700kr. 1000kr er absolutt maks.
  • Surround er ikke dumt å ha, men det er vel neppe aktuelt i den prisklassen.

Hadde vært fint å høre erfaringer dere måtte ha med de forskjellige alternativene på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plantronics Audio 90??

  • Rimelig justerbare og fleksible, gir ihvertfall inntrykk av det. Jeg får av og til litt vondt i ørene pga press, men da har jeg sittet lenge.
  • Ingen harde/skarpe kanter i kontakt med hodet ditt, nei.
  • Helt ok lyd synes jeg, er ikke vant med skikkelige hifi pro über headsets. Må prøve det proffe DJ-headsettet som en kompis av meg har kjøpt til å bruke når han kjører snowbpard. lol
  • Stenge annen lyd ute: egentlig ikke. Hvis dette er veldig viktig, bør du kanskje gå for noe annet.
  • Hvor lang kabel? Denne er angivelig 3 meter, men den ser ut som 4. Gidder ikke måle...
  • 338-601kr, avhengig av hvor du kjøper den (billigste er franske Nomatica.com, nr2 er PCutstyr.no med 427kr
  • Surround? Neppe. Sats heller på høyttalere isåfall...

Lenke til kommentar
Stenge annen lyd ute: egentlig ikke. Hvis dette er veldig viktig, bør du kanskje gå for noe annet.

Det jeg tenker på er at de dekker rundt ørene, og ikke bare er sånne som ligger utapå.

 

Jeg har faktisk noen ellgamle som dekker rundt ørene nå, men de er så idiotisk konstruert at all lyd utenfra blir nesten fordoblet. Så hvis noen i nærheten av meg nyser når jeg har de på svir det ordentlig i ørene. :(

 

Takk for responsen fra deg i hvert fall. Jeg vil vente å se om andre har andre hodetelefoner å anbefale.

 

Og ellers så er mikrofon for meg uinteressant, men om de har det er det jo i grunnen helt greit.

Lenke til kommentar

Etter å ha kikka litt på de alternativene dere har foreslått må jeg si at det er Sennheiser HD 280 PRO som er mest det jeg hadde forestilt meg. De tilfredsstiller også et kriterie som jeg glemte å skrive opp, nemlig at de er sammenleggbare, selv om de er store. Kriteriet mitt om at det ikke skulle koste mer enn 1000kr tror jeg nok må vike, siden jeg i grunnen har råd til det. Det var bare det at jeg ikke ønsket å bruke for mye penger på det.

 

Litt artig at de demper hele 32 dB. Det vil si at under vanlig Windows-bruk (ikke spilling) vil jeg ikke en gang høre noe til stasjonær-PCen min. Laptopen hører jeg aldri uansett. :cool:

 

Jeg avventer uansett litt med å bestemme meg, sånn at fler kan få sagt sitt. :)

 

Forresten noen som vet noe om Zalmans Surround-hodetelefoner? Er de brukbare eller lider de av alle mulige dårlige kompromissløsninger på grunn av Surrounden?

Lenke til kommentar

Kan anbefale speed link medusa.

Er et sorround headsett meg meget god lyd!

Har de selv og kan på anbefale de på det varmeste.

Stikk innom nærmeste Lefdal, de kan ta inn disse.

Prisen ligger på mellom 450 - 550 kr.

 

Eneste bakdelen med disse er at forsterkeren kan være litt føsom for fortyrrelser / signaler som mobil og trådøst nettverk.

Lenke til kommentar

Stikk innom en slik musikk/instrument-forretning og prøv ett par skikkelige DJ-headset. De er lagd for å holde lyd ute og ha kraftig bass, sånn at du ikke fokker opp mixinga. De er også sammenleggbare, vridbare og behagelige. Jeg betalte ca 1500 for mitt, og d demper såpass bra at jeg kan bruke det mens jeg gjør opptak av vokal.

Edit: Hvor stort er det hodet ditt egentlig? :D :!: :p

Endret av friskies
Lenke til kommentar

Kjøpte meg et Sennheiser 280PRO for en liten stund siden, og jeg er ganske fornøyd med det. Det holder kriteriene sine, er behagelige og ha på hodet,De kan bli ganske store hvis du vil det. Fin lyd er det og =)

 

 

Har med andre ord ikke funnet noe negativt med de enda !!! De er verdt penga ;)

Lenke til kommentar
Kjøpte meg et Sennheiser 280PRO for en liten stund siden, og jeg er ganske fornøyd med det. Det holder kriteriene sine, er behagelige og ha på hodet,De kan bli ganske store hvis du vil det. Fin lyd er det og =)

 

 

Har med andre ord ikke funnet noe negativt med de enda !!! De er verdt penga ;)

SHHD280 PRO er det du skal ha ! Spytt inn 200 kr mer så får du dem for 1200 kr på www.hpx.no ..

 

Det oppfyller dine kriterier..

Lenke til kommentar

Valget falt endelig på Sennheiser HD280 PRO, som jeg nettopp har bestilt.

 

Hvis det skulle vise seg at de ikke passer til mitt hode burde det ikke være noe problem å få solgt de til noen andre. (Jeg brukte forresten feltlue størrelse 62 i forcen. Til sammenligning hadde de fleste befalene i leiren 55-57. De fleste menige 58-60. :p )

 

En stor takk til alle som har svart på tråden! Hadde nok ikke funnet de rette om jeg hadde måttet lete i webbutikkene sjøl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...