Gå til innhold

Integrert lydkort på MSI K8T NEO FIS2R og mikrofon


Anbefalte innlegg

I det integrerte lydkortet på MSI K8T NEO FIS2R, så er det en Realtek AC97 lyd-driver eller hva jeg nå skal kalle det.

Jeg får ikke lyd på mikrofonen min, uansett hvilke av mini-jack tilkoblingene jeg prøver.

Jeg vet at mikrofonen fungerer, for jeg har prøvd den på en annen maskin. Mikrofonen det er snakk om, er den mikrofonen som er på et Thrust 410 headset.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du oppdaterer til hk og realtek., gå inn på kontrollpanel-lyder og lydenheter-så går du så inn på mikrofon, og der står det test hardware. så går du gjennom testen og etter mine beregninger skal alt virke. Det gjorde det iallefall på meg.  :thumbup:

Finner ikke den test hardware saken. Kjører windows 2000 engelsk. Vet forresten noen hvor jeg finner realtek drivere?

Lenke til kommentar

Realtek AC97 kan veklse mellom mic eller høytaler i inngang:

 

Hvis du dobbeltklikker på "høytaleren" på startlinja di (dvs volumkontroll), får du opp vinduet "volumkontroll", velger "alternativer"-"egenskaper" (properties).

 

Kryss av for center, trykk "ok". Nå kommer denne opp i vinduet "volumkontroll", velg "avansert" under center og kryss vekk for "switch mic-in to center".

 

Problem solved!

 

EDIT: Og jeg glemte nesten - du finner drivere til det meste (eller en link videre) på driverzone.com

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...