Gå til innhold

Hvorfor bidrar ikke Sverige?


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/11/20/415130.html

 

jeg hører aldri om at Sverige er med på noen operasjoner.

Vi sender da hele tiden ( om ikke soldater ) hjelpe manskaper ned dit. At ikke noen norske har blitt kidnappet og halshugd enda er jo et mirakel..

 

Eller kanskje Sverige bidrar likevel ? help please :blush:

 

edit: all form for svenskehat vil jeg ha meg frabedt. Det er ikke derfor denne topicen ble startet.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ansvarsfraskrivelse og troen på at bare vi ignorerer verdens problemer, så ignorerer verdens problemer oss.

Svenskene har jo god tradisjon for slikt. Hvem solgte jernmalm, kulelagre og kjemikalier til tyskerne under andre verdenskrig, mens de delvis drev og sendte norske flyktninger tilbake til Norge til man hadde forsikret seg om at de allierte kom til å vinne krigen? Jo, det gjorde svenskene.

 

Edit

 

Ikke at vi var noe bedre. Vi ville gjerne også være nøytrale, selge til begge sider og oppleve økonomisk boom, som vi hadde gjort under første verdenskrig, men tyskerne var som kjent ikke enige i det...

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Det er vel ikke så rart at Sverige ikke deltar i NATO-operasjoner. Jeg vet at de tidligere har vært med på endel FN-oppdrag, bl.a. i Libanon, Gaza og Kypros. I tillegg har de avgitt observatører til andre FN-oppdrag. Status pr. i dag vet jeg ikke, men jeg regner med at de nå også har soldater i FN-oppdrag.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke så rart at Sverige ikke deltar i NATO-operasjoner. Jeg vet at de tidligere har vært med på endel FN-oppdrag, bl.a. i Libanon, Gaza og Kypros. I tillegg har de avgitt observatører til andre FN-oppdrag. Status pr. i dag vet jeg ikke, men jeg regner med at de nå også har soldater i FN-oppdrag.

Feil. Sverige har deltatt og deltar fortsatt i NATO-ledede operasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...