Gå til innhold

Vurderer ny nForce4-maskin...


Anbefalte innlegg

og 6600gt avgir mindre varme... så kanskje det er en mulighet med 2 stk 6600gt med passiv kjøling i sli modus etterhvert? kjekt for oss som ikke er så glad i støy liksom.. for å si det sånn så har jeg 9800pro og er veldig fornøyd med dette kortet neda, og 6600gt er vel såvidt raskere (?) så det skulle holde i massevis ja.. hvis man ikke er fjorten år med cola glass briller og MÅ kjøre oppløsningen i 1600x1200 :hmm::thumbup:

skjønner ikke helt den med 14 år og full oppløsning?

forklar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må dere slutte med det hysteriet om at han abselutt skal ha 6800x. Han vil få 700% bedre ytelse, og kanskje mer enn lappisen hans, dessuten er 6600GT et SVÆRT godt kort til prisen! Og om PSU'en din, den er nok I MASSEVIS. Ikke la kjøpehysteriet ta deg, kjøp det du føler for!

Kunne ikke sagt det bedre selv!!

6600GT til 1649 kroner er et kjempekjøp (tror forøvrig det er et demobrukt POV 6600GT til 1550 kroner på netshop...100 spenn spart det ;)

 

6600GT er jo 15-20% raskere enn 9800XT, og den drar ALLE spill helt flytende opp til 1280x1024, selv med litt eyecandy på!

Ville forøvrig anbefale deg Chenbro gaming box, som kommer med en høy-kvalitets strømforsyning til 649 kroner på MPX.no'

da har du spart en tusenlapp som du kan bruke på 1 gig ram :)

 

kan anbefale Corsair XMS4400C25, som komplett nå selger for 2149!

dette minnet går helt til 275fsb på 2.5-3-3-7, og langt over 280fsb med 3-4-4-8!

Er ikke så mange som vet dette, men disse brikkene er faktisk håndplukkede 3200XL brikker, dermed får du 2-2-2-5 hastighet helt opp til DDR430!

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

takk for svar...

 

men, nå synes jeg dessverre at chenbro gaming box er ugly bugly! ;)

 

Jeg vurderte aopen 600b da, men kabinettet er gjerne det som varer lengst, så derfor ville jeg smekke til med et schtilig ett!

 

edit: hmm...det minnet hørtes snacksy ut...hmm...så du er sikker på at disse støtter 2-2-2-5-timings? da er det vel ingen grunn til å velge vanlige 3200xl-brikker når prisen er den samme...

Endret av krister461
Lenke til kommentar
takk for svar...

 

men, nå synes jeg dessverre at chenbro gaming box er ugly bugly! ;)

 

Jeg vurderte aopen 600b da, men kabinettet er gjerne det som varer lengst, så derfor ville jeg smekke til med et schtilig ett!

 

edit: hmm...det minnet hørtes snacksy ut...hmm...så du er sikker på at disse støtter 2-2-2-5-timings? da er det vel ingen grunn til å velge vanlige 3200xl-brikker når prisen er den samme...

prisen er lavere! 2149 nå ;)

Lenke til kommentar
jeg ville bytta ram til 1gb OCZ

Og jeg ville ha byttet til Crucial Ballistix. Hvorfor? Billigere og like bra/bedre.

 

 

Grendal: Hvor har du sett at 6600GT er 15-20% raskere enn 9800xt. Ikke at jeg tviler på deg (enda), men jeg skulle gjerne ha sett en slik sammenligningstest eller no. :yes:

Og jeg ville nok ikke gått for Chenbroen med 350W innebygd. Ihvertfall ikke til et såpass high-end-system som dette. Da trenger man minst NorthQ400, om ikke OCZ eller andre dyrere.

Lenke til kommentar

hmm har tenkt på _akkurat_ samme systemet (håper eg ikkje stjele posten her).

men eg tenkte at 300W strømforsyning holdt ? har hatt den 2 år nå, så er ikkje sikker på kvaliteten på den..

 

har dessuten 512 mb (2x256mb) corsair twin xms (4000?)

 

er dette bra ram til dette systemet eller skal eg kjøpe nye ?

Lenke til kommentar

Playmofetish: Ballistix er litt billigere enn Pro-brikkene, men de ser mye bedre ut med LED. Men heller mer mot XMS4400C25 grunnet høy fsb! :)

 

karl-wilhelm: takk for tips, men om du hadde lest hele tråden så hadde du sett at ocz dessverre er uaktuelt da aktuelle webshopper ikke har det inne...hmm...corsair-brikkene har jo fått mye skryt da?

 

eXpanium: greit nok at du låner posten min litt! ;)

300w vil jeg tro er i minste laget...ihvertfall om du noengang oppgraderer og går for SLI...men, det skader vel ikke å prøve?

 

Jeg for min del ville ikke brukt penger på nytt minne...kanskje kjøpt 512 til...

 

Takk for alle svar så langt! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Update:

 

Har nå kjøpt en del komponenter. Det ble den strømforsyning som først foreslått for å spare frakt. Endte også opp med 3200XL-Pro-minnet.

 

Hovedkortet venter jeg på, og cpu-kjøleren kjøper jeg seinere når jeg har noen kroner mer, og jeg har testet den medfølgende kjøleren!

 

Takk for alle svar.

 

(Lurer forøvrig fortsatt på om jeg skal gå for deluxe-utgaven av asus sitt sli kort)

Lenke til kommentar
Update:

 

Har nå kjøpt en del komponenter. Det ble den strømforsyning som først foreslått for å spare frakt. Endte også opp med 3200XL-Pro-minnet.

 

Hovedkortet venter jeg på, og cpu-kjøleren kjøper jeg seinere når jeg har noen kroner mer, og jeg har testet den medfølgende kjøleren!

 

Takk for alle svar.

 

(Lurer forøvrig fortsatt på om jeg skal gå for deluxe-utgaven av asus sitt sli kort)

Eneste forskjell på deluxe og vanlig er støtte for sata 2, dvs 3Gps mot 1,5Gps på sata(1), og støtte for NCQ....

 

Kommer an på hva du trenger, koster jo ikke så mye mer.... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...