Gå til innhold

Vurderer ny nForce4-maskin...


Anbefalte innlegg

*************'EDIT*********************

Har kjøpt alt under, utenom hovedkort og kjøler! :)

 

Takk for alle svar!

**************************************

 

 

Hallais...jeg vurderer å spante på meg et nytt nForce4-system...

 

maskinen skal hovedsaklig brukes til spilling, men cash har jeg relativt lite av...

 

...jeg kommer sikkert til å prøve å overklokke litt, men det er ikke noe must.

 

har satt opp følgende komponenter:

 

Kabinett:

Thermaltake Xaser Tsunami

 

Strømforsyning:

NorthQ Silent 400W

 

Hovedkort:

Asus A8N-SLI Hovedkort S939 SLI, PCI-E nForce4 SLI, Dual-DDR, SATA, GbLAN

 

CPU:

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

 

CPU-kjøler:

Zalman CNPS7000B-AICu

 

Minne:

Corsair XMS3200XL PRO DDR-DIMM 512MB

 

Skjermkort:

MSI GeForce 6600GT 128MB DDR PCI-E

 

Jeg har noen gamle komponenter slengende som jeg må bruke til jeg får mer peng (skjerm, hdd, mus/tastatur, litt arctic silver 5)

 

Foreløpig er pcustyr litt billigere enn komplett, så jeg handler kanskje derfra istende...

 

men, et par spørsmål:

 

Burde jeg heller gått for DELUXE-kortet til asus? og hvorfor i så tilfelle?

 

Siden cpu'en er rimelig overklokkingsvennlig, burde jeg heller gått for minne med høyere hastighet slik at det ikke holder meg igjen?

 

Er det andre ting jeg kanskje burde endret på?

 

Takker for alle svar...

 

Vh

Krister

 

Edit: leif

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ha en bedre strømforsyning enn den du har satt opp. En OCZ 520W f.eks.

 

Du kan være heldig å få klokket din 3000+ Winchester opp til 2.6 Ghz, men den kan også stoppe på 2.3 Ghz, så ikke forvent deg for mye.

 

Jeg ville gått for Deluxe kortet til Asus ja. Hvorfor? Tja...

 

Det skjermkortet du har satt opp burde du kanskje bytte ut med noe kraftigere når prisene synker og du har råd.

Lenke til kommentar
Du bør ha en bedre strømforsyning enn den du har satt opp. En OCZ 520W f.eks.

Hmm...blir så fort dyrt om jeg går opp på strømforsyningen...og den jeg har satt opp vet jeg at er stille og god...helt sikker på at jeg trenger mer enn 400w?

 

Det skjermkortet du har satt opp burde du kanskje bytte ut med noe kraftigere når prisene synker og du har råd.

 

Planen var å kjøpe et tilsvarende kort til og kjøre sli når jeg fikk mer penger...

Lenke til kommentar

Mulig den PSU'n du har satt opp holder. Men av erfaring vet jeg at det er viktig med en bra strømforsyning med tanke på stabilitet, spessielt når man skal overklokke.

 

Tester har vist at 2stk 6600GT i SLI ikke alltid er like raskt som ett 6800GT. Så hvis du har planer om SLI, så kjøp deg 6800GT. Koster mer penger...vet det.

Lenke til kommentar
Mulig den PSU'n du har satt opp holder. Men av erfaring vet jeg at det er viktig med en bra strømforsyning med tanke på stabilitet, spessielt når man skal overklokke.

Fair enough...men OCZ520w er tre ganger så dyr som NorthQ400w...så jeg tror jeg begynner med NorthQ400w... :)

 

Tester har vist at 2stk 6600GT i SLI ikke alltid er like raskt som ett 6800GT. Så hvis du har planer om SLI, så kjøp deg 6800GT. Koster mer penger...vet det.

 

Joa...men nå har jeg egentlig ikke peng til et 6800GT...så da er vell 6600GT greit å begynne med?

Lenke til kommentar
Mulig den PSU'n du har satt opp holder. Men av erfaring vet jeg at det er viktig med en bra strømforsyning med tanke på stabilitet, spessielt når man skal overklokke.

Fair enough...men OCZ520w er tre ganger så dyr som NorthQ400w...så jeg tror jeg begynner med NorthQ400w... :)

 

Tester har vist at 2stk 6600GT i SLI ikke alltid er like raskt som ett 6800GT. Så hvis du har planer om SLI, så kjøp deg 6800GT. Koster mer penger...vet det.

 

Joa...men nå har jeg egentlig ikke peng til et 6800GT...så da er vell 6600GT greit å begynne med?

du kan jo kjøpe aspire 520 watt de er billige ,men faktisk jævlig bra

Lenke til kommentar
du kan jo kjøpe aspire 520 watt de er billige ,men faktisk jævlig bra

Takk for tipset. Nå var de ett par hundrelapper dyrere enn NorthQ'en da...og om ikke jeg skal bestille noe annet fra mamoz/databutikken så får jeg ekstra frakt i tillegg...men de så kul ut...er støynivået ok på disse?

det er meget lavt støynivå på aspire.. har solgt ein god del av disse og alle har vore kjempefornøyde med støynivået på dei.. viss eg ikkje hugsar feil so var dei mulighet til å stille viftehastigheten...

Lenke til kommentar

jeg hadde gjort det om noen av de aktuelle webshop'ene hadde hatt OCZ...(jeg har forøvrig ikke råd til å gå for 1gb med det første)

 

når det gjelder psu, så bestiller jeg kanskje aspire-psu'en ilag med cpu'en fra databutikken da de er relativt billig og har gratisk frakt! :)

 

Edit: takk for svar så langt...men, er fortsatt litt usikker på de to spørsmålene i første post...

Endret av krister461
Lenke til kommentar

og 6600gt avgir mindre varme... så kanskje det er en mulighet med 2 stk 6600gt med passiv kjøling i sli modus etterhvert? kjekt for oss som ikke er så glad i støy liksom.. for å si det sånn så har jeg 9800pro og er veldig fornøyd med dette kortet neda, og 6600gt er vel såvidt raskere (?) så det skulle holde i massevis ja.. hvis man ikke er fjorten år med cola glass briller og MÅ kjøre oppløsningen i 1600x1200 :hmm::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...