Gå til innhold

Hvordan går det med leveringen fra whitebox?


Gibos

Anbefalte innlegg

Blir du ikke opplyst om angreretten (tipper Wb ikke gjør dette) har du 1 års angrerett.

WB opplyser om angreretten på helt normal måte. 3 md er vel angreretten for dem som ikke er opplyst.

Er ikke opplyst om angrefrist er den faktisk 1 år generelt. Spørsmålet her blir kanskje om dette er et tilvirkingskjøp, da har du som du sier 3 måneder. Selger har en opplysningsplikt om dette og du skal få med angrefrist skjema.

jeg som kjøpte den i vår, fikk ikke med noe info om dette da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg som kjøpte den i vår, fikk ikke med noe info om dette da.

I utgangspunket har da angreretten en frist på 1 år. Med forutsetning av at dette ikke er et tilvirkningskjøp. Har du altså fått tilpasset maskinen til dine preferanser eller er dette er ferdigpakke? Det andre elementet er at "varen kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde" Jeg kan ikke huske å ha sett rettspraksis på dette, men jeg skal forsøke å se litt på FTU avgjørelser litt senere.

Lenke til kommentar
I utgangspunket har da angreretten en frist på 1 år. Med forutsetning av at dette ikke er et tilvirkningskjøp. Har du altså fått tilpasset maskinen til dine preferanser eller er dette er ferdigpakke? Det andre elementet er at  "varen kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde" Jeg kan ikke huske å ha sett rettspraksis på dette, men jeg skal forsøke å se litt på FTU avgjørelser litt senere.

hmm.. ok, vel da de hadde sendt laptopen tilbake og sletta alt på hden og det var forsatt samme feil som jeg sendt den innfor. Når jeg ringt de, og sa at jeg ville heve kjøpet (noe som enn ikke skal gjøre over telefon har forbrukerrådet fortalt meg nå) så begynte han å lure på "om jeg var riktig vel bevart!!!". men i dag har jeg ringt til å snakket med forbrukerrådet i Trondheim, jeg får en saksbehandler på mandag. Og jeg lurte på om de hadde fått mange klager på whitebox,,

så tok hun å søkte på de på en maskin, og sa JA vi har mange muntlige klager på de. Så det kan hende at jeg vinner frem eller at det skjer noe. Men veldig surt å sitte hele examens perioden uten maskin, og hva med julen..!!!

Endret av tivolieselet
Lenke til kommentar

Jeg er nå lei meg for at jeg bestillte meg en CL1557 via Whitebox. Maskinen ble bestillt 30.11, akkurat i tide til å nye november tilbudet. Fikk en mail 08.12.2004 med følgende utsagn:

Hei,

 

Denne vil gå ut denne uken. Du har også fått en liten oppgradering på denne jeg håper du vil like.

 

Mvh

Whitebox

Kxxxxxx (dette er sensurert for å være 'grei' mot vedkommende hos WB)

Kundeservice

 

Jeg aner ikke hva denne oppgraderingen er. Og det er igrunn ikke _SÅ_ viktig for meg hva det er, men det står jo i mailen at jeg har 'fått' den. Så om de krever penger for den blir det bråk.

Men jeg ser jo nå at jeg ikke får maskinen til min eksamen som starter mandag. (5 dagers ledelse, økonomi og markedsføring. Du leste riktig 5 dager. :/ )

 

Den posten med brukbar trådløs mus synes jeg nå ikke passet inn her. Men skal jeg gi ett råd ang mus til gaming så er det hvertfall å styre unna trådløs. Gå heller for en logitech mx310 eller en gamers choise 'Razer Diamondback Precision Gaming Mouse'

 

Jeg føler med alle som ikke har fått sine maskiner, og anbefaller ingen å bestille via WB. Jeg lever selv i håpet om å få den senest onsdag neste uke. Altså 15 des.

Men jeg kan jo bare leve i håpet.

 

Når det gjelder angrerett, returrett, service og slike henvendelser så kan jeg anbefalle en titt på www.lovdata.no og søke på kjøpsloven. Har akkurat levert inn en laptop som jeg kjøpte av Elkjøp for 2.5 år siden. Fikk hevet hele kjøpet pga en "idiot forsikring". Og at jeg alltid leverte skriftlig og formelt brev med alle feil som oppstod underveis. Det er viktig med en signatur med dato og sted. Slik at det blir ett godkjent dokument.

 

Jeg må bare riste på hode :no: når jeg leser denne tråden. Og skjønner ikke helt hva jeg tenkte på. Siden dems er både rotete og designmessig forferdelig. De har ikke noe ordentlig system som krever registrering. Her kan du lett kjøpe under falskt navn uten at det blir lagt merke til. De har heller ikke noe system for ordrenr. Hvertfall ikke som man selv får opplyst. Dette er noe jeg personlig ønsket at jeg hadde. Da det er lettere å lage ett formelt brev og enklere for noen utenforstående å søke i dems databaser o.l.

 

Vet ikke om jeg skal gråte :cry: eller le :D

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

Håper no de har sendt den i dag jeg, så eg får den på lørdag.

Har fått samme mailen, men ikke noe oppdatering. De skulle sende de ut denne uken.

Hvis du må betale mer enn 10000+frakt for pcen når du skal hente den, la den bare ligge :D

Ville ringt til de og hørt ka denne oppgraderingen er.

De har ingen rett til å oppgradere pc'en og ta betalt for det uten videre, og hvis det viser seg de har nedgradert den... :thumbdown:

 

Foreløping angrer eg ikke på at eg bestilte fra WB, men blir den ikke sendt denne uken er det avbestilling neste.

Lenke til kommentar

Oppgraderingen ble i mitt tilfelle en dvd brenner. De tok heller ikke betalt for den nei.... er igrunnen storfornøyd med min maskin jeg....

 

:love: Hver gang jeg sitter med min kjære,

kjenner jeg varmen godt i knærne,

o'hvor deilig du er

du som ligger på mine knær... :love:

 

:D følte for d :p

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 1557 på novembertilbudet til WB 4 november.

 

I forrige uke (6 desember) ga jeg opp etter endel purringer, og bestilte istede en tilsvarende PC fra Netshop til samme pris.

Jeg fikk leveringsbekreftelse og informasjon som man normalt forventer å få når man bestiller en vare. Jeg fikk også tilsendt ett sporingsnummer hos posten slik at jeg kunne følge forsendelsen via internett, og nå ser jeg at den allerede ligger på mitt lokale postkontor. :)

 

Såvidt jeg kan bedømme er det samme bærbare jeg har bestilt hos Netshop som den WB hadde i sitt tilbud.

 

Jeg har aldri opplevd noe tilsvarende det Whitebox holder på med og jeg kommer aldri til å prøve å bestille noe derfra igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Merker at maskinen min har 6 døde piksler i grupperinger nå. Veldig irriterende. Får jeg det på garantien om jeg sender tilbake og ber dem skifte panel?

Lenke til kommentar
Jeg bestilte 1557 på novembertilbudet til WB 4 november.

 

I forrige uke (6 desember) ga jeg opp etter endel purringer, og bestilte istede en tilsvarende PC fra Netshop til samme pris.

Jeg fikk leveringsbekreftelse og informasjon som man normalt forventer å få når man bestiller en vare. Jeg fikk også tilsendt ett sporingsnummer hos posten slik at jeg kunne følge forsendelsen via internett, og nå ser jeg at den allerede ligger på mitt lokale postkontor. :)

 

Såvidt jeg kan bedømme er det samme bærbare jeg har bestilt hos Netshop som den WB hadde i sitt tilbud.

 

Jeg har aldri opplevd noe tilsvarende det Whitebox holder på med og jeg kommer aldri til å prøve å bestille noe derfra igjen.

Samme pris? Ikke for samme tilbudet ihverfall, du må ha lavere specs...

Lenke til kommentar
Merker at maskinen min har 6 døde piksler i grupperinger nå. Veldig irriterende. Får jeg det på garantien om jeg sender tilbake og ber dem skifte panel?

Så lenge du ikke har påført maskinen skaden selv. Ved feks. å legge noe mellom tastaturet og skjermen, lukke skjermen hardt/fort igjen og slike ting så er dette en feil som skal bli rettet og dekket av garantien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Merker at maskinen min har 6 døde piksler i grupperinger nå. Veldig irriterende. Får jeg det på garantien om jeg sender tilbake og ber dem skifte panel?

Så lenge du ikke har påført maskinen skaden selv. Ved feks. å legge noe mellom tastaturet og skjermen, lukke skjermen hardt/fort igjen og slike ting så er dette en feil som skal bli rettet og dekket av garantien.

Fint :)

Lenke til kommentar

wh1te: Som regel er de fleste butikker ganske snille med garantien og garantitiden hvis du har behandlet produket ditt ordentlig. Fikk fikset en mobiltelefon som var over 2 år gammel uten problemer. Fordi den var pent behandlet. Og så lenge du har en viss peiling på hva du snakker om når du leverer ett produkt til rep er sjangsene for at de blir dekket større.

Som feks at du kan forklare hvordan problemene oppstod, og kan såpass mye om problemet og dets opphav slik at det ikke kan falle noen mistanke på røff behandling. En mobiltelefon, bærbar pc, stasjonær pc og andre eletriske artikkler tåler egentlig ikke så veldig røff behandling. Og det er egentlig ganske lett å se om det er påført skade av eier. Om ikke problemet hadde oppstått før du mottok varen da. I det siste har jeg alltid tatt med meg ett skriv der jeg har skrevet at jeg ikke har påført pakken noe skade, og at de synlige skadene som var på pakken var der når jeg hentet den på posten. Får den som leverer ut pakken til å skrive under, og tar bilder av pakken på postkontoret. Sammen med brevet og den som skriver under. Dermed har du ett bevis på det ikke er du som har påført produktet skade under levering.

 

Ikke alle postkontor er like glade for at jeg tropper opp med kamera og ett slikt brev. Men etter litt overtalelse og slikt så skriver dem under.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

Men sånn tilbake til leveringen.

 

En kompiss har ringt inn til Whitebox og hørt hva som egentlig skjer der nede. Og forklart litt hvordan reglene rundt tilbuds utlysninger og slikt fungerer. :thumbup:

Men som alle vet så er det jo faktisk slik at det er litt mer enn 10-20 stykker som har benyttet seg av dette tilbudet. De hadde nok ikke regnet med mange handle lystende kunder sånn rett før hjul.

 

De sliter også med at sidene dems er veldig rotete :whistle: Neeeeei, det har vi ikke sett.

De sliter med rot mellom kunde, selger og lager/produksjon pga mangel på kunde og ordrenr. Og slikt blir det salig rot av (etter egne erfaringer). :thumbdown:

 

De forklarte også at de er fullt klarover sitt dårlige rykte :thumbup: og at de forsøker å gjøre noe med dette. De har gitt ut flere (mrk: flere) maskiner til folk som har gått til forbrukerrådet, tv2 hjelper deg, fbi (nrk) og slike ting når de har blitt lurt av andre useriøse forhandlere.

 

De jobber med oppdatering av sidene og lage ett kunderegister med kunde- og ordrenr. :thumbup: Noe de kanskje kan dra nytte av i fremtiden.

 

Denne posten er ikke for å forsvare WB på noen måte. Men bare en liten opplysning. Vet at det ikke hjelper noe særlig for oss som allerede sitter i klemma. :cry:

 

Håper de klarer å få ut alle maskinene før jul. Og at de som fortsatt har en bestilling inne får maskinen sin så fort som overhode mulig.

Jeg har ikke fått noen mail ang sendingsnr i dag. Men de har jo igrunn imorgen og lørdag på seg sånn når det gjelder postgangen hvertfall.

 

Men lykke til og kos dere med maskinene når dere får dem.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Lenke til kommentar

Ble ringt opp av en kar fra WB i dag som ville si i fra at de sender min laptop i morgen eller mandag. Litt ydmyk spurte han om jeg ville oppgradere til en 8x dual layer dvd brenner for da kunne det gå fortere. Takket bare ja, jeg.. vil ikke vente lenger. Nå skal det sies at jeg bestilte 30. november så jeg har ikke ventet like lenge som noen av de andre stakkarne her.

 

Er forresten særdeles skeptisk til wb mtp reperasjon, men den tid den sorg. En laptop med samme specs koster nå 2500 kr mer så kanskje det er verdt det.

Lenke til kommentar
Merker at maskinen min har 6 døde piksler i grupperinger nå. Veldig irriterende. Får jeg det på garantien om jeg sender tilbake og ber dem skifte panel?

Hva er kravet til skjermen på denne pc'en? Er ikke sikkert det er så uvanlig at det er noen få døde pixler..?

Lenke til kommentar
Ble ringt opp av en kar fra WB i dag som ville si i fra at de sender min laptop i morgen eller mandag. Litt ydmyk spurte han om jeg ville oppgradere til en 8x dual layer dvd brenner for da kunne det gå fortere. Takket bare ja, jeg.. vil ikke vente lenger. Nå skal det sies at jeg bestilte 30. november så jeg har ikke ventet like lenge som noen av de andre stakkarne her.

 

Er forresten særdeles skeptisk til wb mtp reperasjon, men den tid den sorg. En laptop med samme specs koster nå 2500 kr mer så kanskje det er verdt det.

Er du helt sikker på at det var en dual layer og ikke en dual mode brenner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...