Gå til innhold

World of Warcraft Guild


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På PvE servere så har man fortsatt muligheten til PvP sant ? Høres litt merkelig ut at de skal skille dette på ulike servere. Da får jo man ikke en hel fullverdig opplevelse. For at historien skal gå sin gang må jo spillerne krige mot hverandre ellers skjønner jeg ikke vitsen med ett MMO gitt :)

Lenke til kommentar

Godt mulig jeg kommer til å angre på dette etterhvert, men jeg kommer nok kun til å spille på PvP servere. Jeg tror dette kan bli utrolig kult etterhvert som hero klassene og organiserte guilds får startet opp.

 

Et guild vil f.eks. kunne klare å holde et område i uendelig lang tid, helt til en tilsvarende guild fra motsiden setter igang et motangrep.

 

Det aller største problemet i spillet (som jeg håper ved gud blir endret) er at spillere kan spawne i krikegårder som tilhører motparten. Det burde etter min mening være mulig å kontrollere gravgårdene. Men det for bli til en annen tråd :p)

Lenke til kommentar

Ja, hvordan er det egentlig med store slag?

 

Jeg snakker 50-100 Alliance players VS 50-100 Horde players.

Er det noen slike slag? Skjer det ofte?

 

Jeg har pratet litt med en kar jeg kjenner som spiller closed eu beta på pve servere.

Han har vært borti noen slag av denne dimensjonen...

Noen som vet noe mer om det? Hvor ofte det er, hvor det er osv osv

Lenke til kommentar
Ja, hvordan er det egentlig med store slag?

 

Jeg snakker 50-100 Alliance players VS 50-100 Horde players.

Er det noen slike slag? Skjer det ofte?

 

Jeg har pratet litt med en kar jeg kjenner som spiller closed eu beta på pve servere.

Han har vært borti noen slag av denne dimensjonen...

Noen som vet noe mer om det? Hvor ofte det er, hvor det er osv osv

Vel dette skjer hele tiden. Har selv noen screenshot fra et lignende event. Da var vi vel ca 70 stykker tror jeg. Tok båten over dammen til Horde territory, men ble slaktet da noen newbs klarte å pulle noen npc-er.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Hvorfor er det så få som tenker på å spille horde?

virker som de fleste skal være med i den svikefulle alliasene

 

(ja er horde jeg skal være)

 

hva er det som gjør alliasen så pop?

Eg og har inntrykk av at det er fleire som spiller/har tenkt å spille alliance enn horde. Kjenner faktisk ingen som skal spille horde :hmm:. Grunnen til at det er slik veit eg egentlig ikkje heilt..

 

Men eg skal iallefall spille alliance sjøl, grunnen til det er rett og slett at eg liker alliance rasene mykje bedre enn horde rasene. Synest igrunn at horde rasene er litt "stygge" osv.

 

Hadde vert litt intressagt med en poll her på forumet, for å finne ut om det er slik at det er fleire som skal spille alliance enn horde.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så få som tenker på å spille horde?

virker som de fleste skal være med i den svikefulle alliasene

 

(ja er horde jeg skal være)

 

hva er det som gjør alliasen så pop?

Jeg skal også spille horde :thumbup:

 

Hva som gjør alliance så pop? som en annen har sagt på forumet, sitat: Alle de night elf folka da... Night elvs er jo gay :p (Eller for jenter og wannabe-gother gutter)

må si meg enig der egentlig..

 

virker som om mesteparten velger alliance, men litt utfordring er bare gøy:) kanskje det skulle vært en poll om hvilken rase man kommer til å velge? :hmm:

Lenke til kommentar

PVP=Player vs. Player

Normal=??

PVE=Player vs. E****(husker ikke)

 

Kan noen forklare "Normal"?

 

Hvorfor er det så få som tenker på å spille horde?

virker som de fleste skal være med i den svikefulle alliasene

 

(ja er horde jeg skal være)

 

hva er det som gjør alliasen så pop?

Tror dette fordi de er gode! Eks.: KoToR, mange som spilte Jedi, fordi det å være Sith, det gir likssom en rar følelese(slik fikk jeg det)..

Lenke til kommentar
PvP server må jo være selfølge. Å ordne tillatelse til å angripe folk høres litt vel mongo ut spør du meg.

 

Er jo store slag folk vil ha i sånne spill og det går jo ikke på PvE servere men synes det blir for mye rot når man har forskjellige servere egentlig.

Veldig så vanskelig det skulle være å drepe den myten da. Du ber ikke om tillatelse til å angripe noen. Om du stormer fiendens områder og angriper NPC-er (og evt. PVP-flaggede folk der) så vil du bli PvP-flagget med en gang. Ellers kan du skrive /pvp. Tar to sekunder. Dersom Alliance stormer en Horde-by vil det i løpet av kort tid strømme til Horde-folk som forsvarer byen. Du samler sammen en haug folk og stormer en by. Forskjellen ligger i at folk må skrive /pvp eller angripe noe før de kan angripes selv. Alle kan angripe en som er PvP-flagget. Altså: Hvis man samler sammen en haug med folk, og de skriver /pvp vil alle bli PvP-flagget, og følgelig kan alle fra Horde angripe dem. Og Horde angriper dem også. I stor stil. Folk strømmer til fra alle kanter for å antripe/forsvare.

 

Derfor har jeg funnet ut at PvE-servere tilbyr meg akkurat passe dose med PvP. Jeg er alt for glad i å gjøre gode quests med venner til at PvP-serveren frister lenger. :)

Lenke til kommentar
Veldig så vanskelig det skulle være å drepe den myten da. Du ber ikke om tillatelse til å angripe noen. Om du stormer fiendens områder og angriper NPC-er (og evt. PVP-flaggede folk der) så vil du bli PvP-flagget med en gang. Ellers kan du skrive /pvp. Tar to sekunder. Dersom Alliance stormer en Horde-by vil det i løpet av kort tid strømme til Horde-folk som forsvarer byen. Du samler sammen en haug folk og stormer en by. Forskjellen ligger i at folk må skrive /pvp eller angripe noe før de kan angripes selv. Alle kan angripe en som er PvP-flagget. Altså: Hvis man samler sammen en haug med folk, og de skriver /pvp vil alle bli PvP-flagget, og følgelig kan alle fra Horde angripe dem. Og Horde angriper dem også. I stor stil. Folk strømmer til fra alle kanter for å antripe/forsvare.

 

Derfor har jeg funnet ut at PvE-servere tilbyr meg akkurat passe dose med PvP. Jeg er alt for glad i å gjøre gode quests med venner til at PvP-serveren frister lenger. :)

Jeg skjønner hva du mener og det med ganking er en stor issue i spillet. Men jeg synes bare ikke det blir samme spenningen å gå ut i contested territory fullt klar over at ingen kan skade meg uten at jeg gjør noe dumt. Dessuten er det jo akkurat dette guilds er for. Sammen er vi sterke, gjør de fleste questene sammen med 4 andre, det er kjappere, morsommere, og du er MYE mindre sårbar ovenfor abuse.

 

Personlig synes jeg det blir mer realistisk og spennende at du kan bli angrepet når du går i fientlig territorium. Men det er bare mine 2€

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Man må ikke være hardcore playere selvom om man liker PvP Etter min mening blir det mer motsatt. Går man for pve blir det mest sånn at man bruker laaang tid på quests osv..

Mener du at man bruker lenger tid på å gjøre en quest på PvE enn på PvP? Eller at man bruker mer td på å gjøre quests enn på å sloss mot andre?

 

Hvis du mener det sistnevnte (noe jeg regner med) så kan det stemme, siden du på høyere lvl vil tilbringe mye tid i områder hvor du kan bli angrepet når og hvor som helst på PvP-serveren. Det sier seg selv at det vil bli flere kamper mellom rasene på en PvP-server enn på PvE. Men det er ikke slik at den ene serveren er mer hardcore enn den andre, det er rett og slett et spørsmål om smak og behag.

 

Og hvis det blir en klan basert på Gamer.no, vil den bli spilt av Alliance på PvE-serveren, men det er fortsatt et stort "hvis".

 

Og Omar: Det er ikke slik at du går alene rundt og gjør quests. En del av questene kan du velge om du vil gjøre alene eller ikke, men veldig mange må du ha en gruppe for å klare. Dessuten er det jo mye hyggeligere å spille sammen med andre. :)

Endret av Rikku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...