Høyland Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Er nok du Kurt som har misforstodt noe her
Ontrax Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Kjører det fint med mine specs: P4 1.8 ghz Geforce TI-4200 64 mb 1024 mb ram Trenger altså ingen kraft pc til 30k for å spille HL2!
rvenes Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Prøver å kjøre HL2 på en laptop Intel Pentium-M (1,7 Dothan) GME 855 brikkesett, med integrert grafikk kort 512 MB ram Hver gang spillet autosaver (som er veldig ofte)Hver eneste gang, uten untak.... Går spillet fint i toppen 1,5 sek. etter saven, før det dropper ut.... Forferdelig kjipt Kjører på den verste oppløsningen og grafikken som er å oppdrive... Noen som har noen tips??? Så du kjører alt på fullt med et Integrert grafikkort? :!: Tror du har misforstått hva et Integrert grafikkort er.. Et slik kort kan ikke kjøre HL2 engang.. Med min pc (Siggen) kjører jeg hl2 på 1024 * 768 4 *AA, 8* AF, High på alt med en fps fra 40 - 270.. Ligger vel i snitt på 70-80 kanskje.. verste = aka dårligste... Bærbare maskiner kan jo ha Ati radeon 9700 mobile... og geforce go
jevel Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Jeg må bare hive inn en liten digresjon her. HL2 kjører smooth som f på min maskin ogs, men jeg opplever også lagg her og der, så dette skyldes nok ikke maskinvaren som sådan. 95% av spillet gikk smooth og uten så mye som en liten hikk en gang, men her og der ble det lagging og lyden hakket som besatt. Maskinvare: A64 @ 2.4GHz. 1GB RAM X800PRO @XT -KJ
GoldlaXiE Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Prøver å kjøre HL2 på en laptop Intel Pentium-M (1,7 Dothan) GME 855 brikkesett, med integrert grafikk kort 512 MB ram Hver gang spillet autosaver (som er veldig ofte)Hver eneste gang, uten untak.... Går spillet fint i toppen 1,5 sek. etter saven, før det dropper ut.... Forferdelig kjipt Kjører på den verste oppløsningen og grafikken som er å oppdrive... Noen som har noen tips??? Så du kjører alt på fullt med et Integrert grafikkort? :!: Tror du har misforstått hva et Integrert grafikkort er.. Et slik kort kan ikke kjøre HL2 engang.. Med min pc (Siggen) kjører jeg hl2 på 1024 * 768 4 *AA, 8* AF, High på alt med en fps fra 40 - 270.. Ligger vel i snitt på 70-80 kanskje.. Les det ein gang til...
elendiltk Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 (Kurt P @ 21/11/2004 : 18:08) (elendiltk @ 20/11/2004 : 15:18) Prøver å kjøre HL2 på en laptop Intel Pentium-M (1,7 Dothan) GME 855 brikkesett, med integrert grafikk kort 512 MB ram Hver gang spillet autosaver (som er veldig ofte)Hver eneste gang, uten untak.... Går spillet fint i toppen 1,5 sek. etter saven, før det dropper ut.... Forferdelig kjipt Kjører på den verste oppløsningen og grafikken som er å oppdrive... Noen som har noen tips??? Så du kjører alt på fullt med et Integrert grafikkort? Tror du har misforstått hva et Integrert grafikkort er.. Et slik kort kan ikke kjøre HL2 engang.. Med min pc (Siggen) kjører jeg hl2 på 1024 * 768 4 *AA, 8* AF, High på alt med en fps fra 40 - 270.. Ligger vel i snitt på 70-80 kanskje.. Oh.... My LOL.... Kjører med alle settings på LOW..... Gjenntar LOW.... Og oppløsning på skjermen er 640*480 Spillet går faktisk ganske flytende, helt frem til det autosaver. Da karsjer et med en gang...
arsvendg Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 (endret) Jeg kjører det fint på en: Intel P3 800MHz 768mb Sdram Geforce 2MX 400/32mb Da har jeg textures på High, models på HIGH og Trilinear filtering, resten er på low... Kjører i 1024x768 Så det beviser jo bare at man ikke trenger noe kraftpc for og få kjørt hl2 Er det mulig da???? Det der er jo laaangt under hva som er minimum for HL2... Edit: ja, unntatt ram'en da... den er jo grei Endret 22. november 2004 av arsvendg
KriZZ Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Jepp funker fett Har brukt noen små tweaks og lagt til -heapsize384000 på target.... Lønner seg også og defragmentere disken etter hl2 innstalsjon ettersom det er over 30 000 filer Merker stor forskjell da også
Tigeren Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Lønner seg også og defragmentere disken etter hl2 innstalsjon ettersom det er over 30 000 filer Hvor fant du disse? Min Steam folder, med HL1, HL2, CS, CS:S o.s.v. inneholder totalt 1533 filer. HL2 og source (og alt) ligger jo i store .gcf filer. Mulig det er foskjellig hvis du kjøper over nett da. Uansett, for å holde oss til topic, kjører HL2 overraskende bra her på XP1900+ 768 mb RAM GF ti 4400
henbruas Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Lønner seg også og defragmentere disken etter hl2 innstalsjon ettersom det er over 30 000 filer Hvor fant du disse? Min Steam folder, med HL1, HL2, CS, CS:S o.s.v. inneholder totalt 1533 filer. HL2 og source (og alt) ligger jo i store .gcf filer. Mulig det er foskjellig hvis du kjøper over nett da. Uansett, for å holde oss til topic, kjører HL2 overraskende bra her på XP1900+ 768 mb RAM GF ti 4400 Min inneholder bare 461 filer men re-innstallerte for oitt siden.
Kurt P Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Åja.. trodde han mente den beste oppløsninga jeg Anyway, er det mulig å spille HL2 i det hele tatt med et integrert grafikkort? De fleste slike kort er på 8 mb og under..
Vaffelkake Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 (endret) Jeg kan bekrefte dette, trådstarter. Jeg har det minste Lian Li kabinettet, og det er liten det! Endret 22. november 2004 av Vaffelkake
Vaffelkake Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 (endret) Jeg kjører det fint på en: Intel P3 800MHz 768mb Sdram Geforce 2MX 400/32mb Da har jeg textures på High, models på HIGH og Trilinear filtering, resten er på low... Kjører i 1024x768 Så det beviser jo bare at man ikke trenger noe kraftpc for og få kjørt hl2 Er det mulig da???? Det der er jo laaangt under hva som er minimum for HL2... Edit: ja, unntatt ram'en da... den er jo grei Jeg vil bare kommentere at P3 800MHz er vanvittig kraftig, og etter min mening (da jeg ikke har noen dokumentasjon, bare erfaringer), er den mye krafigere enn P4 800MHz, dersom det hadde funnets EDIT: Beklager 2x post.. Glemte jeg hadde svart en gang fra før Endret 22. november 2004 av Vaffelkake
jevel Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Jeg vil bare kommentere at P3 800MHz er vanvittig kraftig, og etter min mening (da jeg ikke har noen dokumentasjon, bare erfaringer), er den mye krafigere enn P4 800MHz, dersom det hadde funnets EDIT: Beklager 2x post.. Glemte jeg hadde svart en gang fra før Hvis du søker bittelitt rundt på den eminente internetten så vil du se at det du sier her er tull og tøys. Vil anbefale alle sammen som skal uttale seg om å bruke nettet til å backe opp påstandene sine hvis man er usikker. Dermed slipper vi feiltolkinger som brer om seg og lager "urban legends" av forskjellig slag. (Ref. Valve har lagt ut en pirat HL2 som rapporterer til dem slik at de stenger Steam kontoen til den som laster ned....) Hvis du klarer å glemme at du postet for to minutter siden så bør du seriøst skrive ned slike enkle småting som det og heller konsentrere deg om det i stedet for å gi feilaktige råd. -KJ
henbruas Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Hva er egentlig forskjellen på om du kjører høy eller lav oppløsning i et spill?Merket ikkje så veldig forskjell i CS.
Vaffelkake Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 (endret) Jeg vil bare kommentere at P3 800MHz er vanvittig kraftig, og etter min mening (da jeg ikke har noen dokumentasjon, bare erfaringer), er den mye krafigere enn P4 800MHz, dersom det hadde funnets EDIT: Beklager 2x post.. Glemte jeg hadde svart en gang fra før Hvis du søker bittelitt rundt på den eminente internetten så vil du se at det du sier her er tull og tøys. Vil anbefale alle sammen som skal uttale seg om å bruke nettet til å backe opp påstandene sine hvis man er usikker. Dermed slipper vi feiltolkinger som brer om seg og lager "urban legends" av forskjellig slag. (Ref. Valve har lagt ut en pirat HL2 som rapporterer til dem slik at de stenger Steam kontoen til den som laster ned....) Hvis du klarer å glemme at du postet for to minutter siden så bør du seriøst skrive ned slike enkle småting som det og heller konsentrere deg om det i stedet for å gi feilaktige råd. -KJ Er godt mulig, men dersom dine argumenter skal være troverdige må du jo ha motargumenter, ellers er jo du like langt som meg. Jeg skrev at det var basert på egne erfaringer, og dermed ikke nødvendigvis korrekt. Spar deg for krasse kommentarer. Jeg trenger virkelig ikke forklare meg, men jeg gjør det likevel; Jeg har 4 forumvinduer åpne, og når jeg blar i alle "samtidig" og svarer på alle sammen, er det lett å gå i surr, selv om dette var første gang. Hva er egentlig forskjellen på om du kjører høy eller lav oppløsning i et spill?Merket ikkje så veldig forskjell i CS. Det blir fler antall punkter (pixler) på skjermen. Dermed får skjermkortet mer å 'tegne'. Lett forklart. Endret 22. november 2004 av Vaffelkake
djorgen Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 La inn Hl2 på pappa sin gamle maskin, ca to år gammel. Kjørte Spillet på full grafikk @ 1024*768 siden ikke skjermen klarer mer.AA og AF av Specs GPU: GFti4200 128mb @ standard CPU: P4 2,53 ( ikke ht ) MINNE: 1024mb pc2700@std Fps ca 60 fps..... Vil ikke akkurat si at dette er en low-end pc! Spillets minimumskrav er jo en 1.2 Ghz prosessor, med 256 Mb RAM. Så at spillet kjører flott på en P4 2.5 Ghz med 1 Gig RAM er jo ikke rart i det hele tatt...
emacoolit Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 (endret) Jeg trekker posten, før noen svarer på den. Endret 22. november 2004 av emacoolit
jevel Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Er godt mulig, men dersom dine argumenter skal være troverdige må du jo ha motargumenter, ellers er jo du like langt som meg. Jeg skrev at det var basert på egne erfaringer, og dermed ikke nødvendigvis korrekt. Spar deg for krasse kommentarer. Jeg trenger virkelig ikke forklare meg, men jeg gjør det likevel; Jeg har 4 forumvinduer åpne, og når jeg blar i alle "samtidig" og svarer på alle sammen, er det lett å gå i surr, selv om dette var første gang. Det jeg sa var ikke ment i krasseste betydning, mere som et råd. Hvis du ønsker å se en fullstendig sammenligning mellom ulike CPUer så har du en grei tabell her: http://www.tomshardware.com/cpu/20030217/cpu_charts-27.html Husk da imidlertid at de ulike CPUene har ulike styrker og at dette ikke kommer frem i denne tabellen. PIII CPUer er veldig sterke på sine ting, P4 på sine. I tillegg finnes P4 i tre ulike utgaver (Williamette, NorthWood og Prescott). Her er NorthWood og Prescott de CPUene vi tenker på når vi sier P4 i dag. Williamette, som var den første P4, var noe svakere. PIII 800 (Ikke B eller EB) var vesentlig svakere enn noen av P4 alternativene. (Se tabell.) -KJ
Vaffelkake Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 PIII 800 (Ikke B eller EB) var vesentlig svakere enn noen av P4 alternativene. (Se tabell.) Vel, nå finnes det ingen P4 800MHz av a,b eller c, så det er ikke lett å sammenlikne. Kommentaren min var "Jeg er sikker på at dersom det fantes en P4 800MHz, ville P3 800 slått den." Jeg gjentar: "_Jeg er sikker på_". Det er kjekt å se hva folk sier før du svarer også da. Men vi lar det ligge der. Iallefall gjør jeg det! Dette er jo helt off-topic.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå