Bear^ Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Rise and shine, Mr. Freeman. Rise and shine. Not that I wish to imply you have been sleeping on the job. No one is more deserving of a rest. And all the effort in the world would have gone to waste until...well, let's just say your hour has come again. So...wake up, Mr. Freeman. Wake up and...smell the ashes. Jeg tolker dette som om G-Man snakker direkte til spilleren, altså til deg, ettersom vi tar på oss rollen som Gordon Freeman. Vi har jo ikke vært Freeman siden HL1, og har i steden gjort masse andre ting, spilt masse andre spill. Og hvis vi har gjort noe annet de siste seks årene, har Gordon Freeman sannsynligvis bare ligget på sofaen og spist bamsemums. F.eks. Ellers en bra gjennomgang av story'n, det er morsomt at man kan sette sammen bit for bit og få et større bilde! Tolker det slik at G-man viste at Gordon hadde gjort vondt verre og la han (som sakt over) i dvale og gjemte han slik at han kunne ta han frem når tiden var moden for det. Det at G.mannen kan manipulere tiden får man vel vite indirekte i starten, på toget. Hørte dere hva den mannen ved tog døra sa? Han sa "wow, where did you come from". Dette kan indikere i at Gordon ble plassert på det toget av g-man, som da stoppet tiden for å plassere han der. Dette betyr også at g-man jobber med opprørerne, for hvordan skulle Barny ellers vite når og hvor du kom, for så å redde deg. En anne ting som jeg undrer meg over er de tidligere xen slavene, de kaller deg "the free man". Kan dette tolkes som at alle andre er slaver av The combine mens Gordon er virkelig fri (noe som igjen kan impelere at g-man kan manipulere tiden). The free man blir du også kalt av Dr Breen når du kommer til den første porten som er stengt som du må åpne (elve racet). HL2 har gitt meg det samme som HL1 klarte i sin tid, en skikkelig forbanna hodepine, ikke av for mye spilling, men all tiden jeg bruker på å tenke ut hva som skjer og har skjed
TCi Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 (endret) Det at G.mannen kan manipulere tiden får man vel vite indirekte i starten, på toget. Hørte dere hva den mannen ved tog døra sa? Han sa "wow, where did you come from". Dette kan indikere i at Gordon ble plassert på det toget av g-man, som da stoppet tiden for å plassere han der. Dette betyr også at g-man jobber med opprørerne, for hvordan skulle Barny ellers vite når og hvor du kom, for så å redde deg. Nei. Barney visste ikke at Freeman dukket opp til den tiden. Det var bare tilfedlig at Barney fikk se Gordon ankomme toget til byen. Deretter arrangerte han møtet selv. En anne ting som jeg undrer meg over er de tidligere xen slavene, de kaller deg "the free man". Kan dette tolkes som at alle andre er slaver av The combine mens Gordon er virkelig fri (noe som igjen kan impelere at g-man kan manipulere tiden). The free man blir du også kalt av Dr Breen når du kommer til den første porten som er stengt som du må åpne (elve racet). Ganske så rett. Freeman betyr at han ikke gir etter for undertrykkelsen og at han kan gjøre stort sett det han ønsker å gjøre. Med god hjelp av G-man da.. Endret 20. november 2004 av TCi
bensinkanna Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 The book also contains lots of material that didn't make it into Half-Life 2: discarded enemies, levels, even story bits that got cut at one point or another. Several short stories and plot fragments written by Half-Life 2 writer Mark Laidlaw are included Dette er ting som inkluderer i "Game Guide" til hl2, kanskje dette kan forklare mer av historien. Fant det på planethalflife.com
co2 Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 hmm..Dr.Rosenberg? Er det ikke Dr.Mossman du mener? Uansett, det mest geniale i hele spillet må jo være Lamarr :!:
TCi Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 hmm..Dr.Rosenberg? Er det ikke Dr.Mossman du mener? Uansett, det mest geniale i hele spillet må jo være Lamarr :!: Hmm. Judith Mossman hjelper også til selfølgelig. Tror det er Dr. Kleiner jeg egentlig var ute etter. Dr. Rosenberg er vel han mer Einstein aktige professoren om jeg ikke tar feil og han er vel ikke med i HL2... (om jeg husker rett). Ja Lamarr var en overraskelse må jeg si.. Vart en.. Hva i **** opplevelse der.
SpinNdre Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 TCi, er det verdt å spille igjennom HL1 når jeg delvis vet handlingen?
TCi Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 TCi, er det verdt å spille igjennom HL1 når jeg delvis vet handlingen? Ja, det finnes mange biter av informasjon i Half Life som har betydning for HL2. Du vil få mer ut av HL2 dersom du spiller 1'ern, det er det liten tvil om.
SpinNdre Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 TCi, er det verdt å spille igjennom HL1 når jeg delvis vet handlingen? Ja, det finnes mange biter av informasjon i Half Life som har betydning for HL2. Du vil få mer ut av HL2 dersom du spiller 1'ern, det er det liten tvil om. Men, er det lang tid til HL1 source kommer? Og må vi som har kjøpt HL1 betale for det?
applet Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 det med "the seven hour war" leste jeg på en oppslagstavle på Black Mesa east. en ting jeg lurer på; "what cat?" Black Mesa ble sprengt av en atombombe i Oposing Force.. så den er nok ikke å finne. Men i Dr. Vance lab så finner du den ja Det er nok riktig som nord sier, stedet het Black Mesa East og er enten et annet Black Mesa research facility, antageligvis loklisert i øst-europa et eller annet sted, eller den østlige delen av det gamle black mesa. Selv en atombombe ville nok ikke klare å legge et så stort annlegg som black mesa totalt i ruiner, spesielt når det var formet som et isberg, altså mesteparten lå under bakken.. Det var noen som snakket om en annen interresant vinkling i en annen tråd på forumet. Har dere lagt merke til hvor mye G-man ligner på Freeman utseendemessig? Ta vekk skjegge og gi han en ti-tyve år så ville de antageligvis vært klin like. Selv om G-man vanligvis betyr government man så kan det jo også (som det var hentydet til i den andre tråden) være en forkortelse av Gordon Freeeman... no vart det uliiiidelig spanande...
cairn Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Hva med betydningen av det Breen hinter fram like før han springer avgårde med gravity-gun'en? Nå husker jeg ikke ordrett, men "highest bidder" var med i bildet, noe som kanskje kan framheve at g-man "leier ut" Gordon for diverse oppdrag, bare de betaler godt nok?
TCi Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 (endret) Det er nok riktig som nord sier, stedet het Black Mesa East og er enten et annet Black Mesa research facility, antageligvis loklisert i øst-europa et eller annet sted, eller den østlige delen av det gamle black mesa. Selv en atombombe ville nok ikke klare å legge et så stort annlegg som black mesa totalt i ruiner, spesielt når det var formet som et isberg, altså mesteparten lå under bakken.. Det var noen som snakket om en annen interresant vinkling i en annen tråd på forumet. Har dere lagt merke til hvor mye G-man ligner på Freeman utseendemessig? Ta vekk skjegge og gi han en ti-tyve år så ville de antageligvis vært klin like. Selv om G-man vanligvis betyr government man så kan det jo også (som det var hentydet til i den andre tråden) være en forkortelse av Gordon Freeeman... no vart det uliiiidelig spanande... Ok, det har jeg ikke fått helt med meg De kaller det sikkert Black Mesa East for gamle tiders skyld vil jeg tro... Angående atomeksplosjonen. Hele området som var Black Mesa vil være ekstremt radioaktivt i tiår. Har også tenkt den tanken, men det er liksom så lite som hinter til dette, men det er ikke umulig for å si det sånn Vi får se hva eventuelle utvidelsespakker og HL3 oppklarer EDIT: Hva med betydningen av det Breen hinter fram like før han springer avgårde med gravity-gun'en? Nå husker jeg ikke ordrett, men "highest bidder" var med i bildet, noe som kanskje kan framheve at g-man "leier ut" Gordon for diverse oppdrag, bare de betaler godt nok? Ja det stemmer. G-man nevnte dette på slutten. Men istedet for et "valg" som i HL så valgte han for han istedet. Men det er kan være hvem som helst.. Endret 20. november 2004 av TCi
bensinkanna Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Hvem var det dr breed snakket med på storskjerm rett før han løper ut i portalen?
applet Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Hva med betydningen av det Breen hinter fram like før han springer avgårde med gravity-gun'en? Nå husker jeg ikke ordrett, men "highest bidder" var med i bildet, noe som kanskje kan framheve at g-man "leier ut" Gordon for diverse oppdrag, bare de betaler godt nok? Jeg trodde faktisk en liten stund at G-man hadde satt Gordon til å jobbe for Dr. Breen hele tiden. Det ble jo fort åpenbart at så ikke var riktig, men det kunne nesten virke sånn. Hvem er det i så fall som har leid Gordons tjenester? Åpenbart ikke motstandsbevegelsen, kan ikke tenke meg at de kunne ha ressursene til å by høyere enn Dr. Breen og The Combine.. Hvem er det dessuten Dr. Breen står og snakker med på slutten? Det så ut som en alien. En av lederene i The Combine? bensinkanna: Ha! Beat me to it... Endret 20. november 2004 av applet
co2 Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 hmm..Dr.Rosenberg? Er det ikke Dr.Mossman du mener? Uansett, det mest geniale i hele spillet må jo være Lamarr :!: Hmm. Judith Mossman hjelper også til selfølgelig. Tror det er Dr. Kleiner jeg egentlig var ute etter. Dr. Rosenberg er vel han mer Einstein aktige professoren om jeg ikke tar feil og han er vel ikke med i HL2... (om jeg husker rett). Ja Lamarr var en overraskelse må jeg si.. Vart en.. Hva i **** opplevelse der. Rosenberg er en som hjelper deg me portalen i Blueshift og rømmer sammen med deg. Han har likt skjegg som Gordon (smultring?) Men nei, han var nok ikke i HL2
TCi Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 Hva med betydningen av det Breen hinter fram like før han springer avgårde med gravity-gun'en? Nå husker jeg ikke ordrett, men "highest bidder" var med i bildet, noe som kanskje kan framheve at g-man "leier ut" Gordon for diverse oppdrag, bare de betaler godt nok? Jeg trodde faktisk en liten stund at G-man hadde satt Gordon til å jobbe for Dr. Breen hele tiden. Det ble jo fort åpenbart at så ikke var riktig, men det kunne nesten virke sånn. Hvem er det i så fall som har leid Gordons tjenester? Åpenbart ikke motstandsbevegelsen, kan ikke tenke meg at de kunne ha ressursene til å by høyere enn Dr. Breen og The Combine.. Hvem er det dessuten Dr. Breen står og snakker med på slutten? Det så ut som en alien. En av lederene i The Combine? bensinkanna: Ha! Beat me to it... G-man vekker Gordon for en grunn. Hva den grunnen er enten å hjelpe mostandsbevegelsen eller å stoppe Dr-Breen (eller begge i samme slengen). Men hvorfor gjør han det ikke selv? Det har jeg lurt på helt siden jeg klarte spillet. Han har jo stor makt. En av tankene mine er at han ikke kan blande seg med tiden han befinner seg i... Virker som han reiser i tid og legger opp kabalen sin etterhvert. Og ja godt spørsmål, hvem snakket Dr. Breen med? Jeg tipper at det er en av lederene til The Combine. Det er ihvertfall åpenbart at det ikke er bare jorden og Xen det hele handler om lenger, men hele universet. Kanskje The Combine er en massiv og sterk rase som raser rundt omkring i universet etter ressurser? Og mange ønsker å stoppe de. Her kommer G-man og Gordon inn i bildet. G-man leier Freeman til den høystbydende for å hjelpe til i kampen mot The Combine.
applet Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Og ja godt spørsmål, hvem snakket Dr. Breen med? Jeg tipper at det er en av lederene til The Combine. Det er ihvertfall åpenbart at det ikke er bare jorden og Xen det hele handler om lenger, men hele universet. Kanskje The Combine er en massiv og sterk rase som raser rundt omkring i universet etter ressurser? Og mange ønsker å stoppe de. Her kommer G-man og Gordon inn i bildet. G-man leier Freeman til den høystbydende for å hjelpe til i kampen mot The Combine. Jo, men hvem er da høystbydene? Det er vel nærliggende å anta at det ikke er monetære verdier vi snakker om her. Det må jo være en annen ressurs, kan være teleport-teknologien som motstandsbevegelsen er i ferd med å utvikle? Kanskje han jobber for Xen, siden de ikke lenger er slaver av The Combine som trådstarter skrev. De ville nok muligens hatt ressursene sine i orden.. Det ville også forklart en del av de kryptiske utsagenene som de diverse lyn-aliene (som jeg ikke husker navnet på) ytrer.. Bare det alene at jeg bruker så mye tid på å prøve å forstå historien og plottet forteller meg at dette er et av tidenes beste spill. Omtrent som HL1 og Deus Ex 1. Doom, meh.. The plot thickens... edit: trykkleifer Endret 20. november 2004 av applet
chokke Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 hørt han på T banen, "oh Dr Breen again, didnt we get enough of him in city 14?" kanskje dr breen er veldig slem :!:
herranfsim Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Jeg har aldri vært en halflifefan, digger hl2. MIn idee er denne: Det er få spill og flmer hvor helten har en så stor rolle at han klarer å sette i gang en hel invasjon og at alt er hans skyld. Jeg skjønner ikke helt hvordan et forsøk kunne gå så galt at jorda ble invadert. (hadde satt pris på om noen kunne forklare meg det). Min idee er at noen andre ( enten g-man, han dere fyren som styrer byen eller noen andre har planlagt dette på forhånd av en eller annen frunn. Hvorfor skulle ellers G-man vere der på akkuratt dette tidspunktet? Jeg kan bare komme på en annen grunn til at han skulle være der og det må være tidsreiseteorien. Han visste at det ville skje, men lot det skje enten fordi han ikke kunne stoppe det, eller fordi han ikke ville stoppe det. Uansett må de Combinefolka ha begrensa med ressurser til å drive krig siden de lar noen opprørere kødde med seg. Opprørerne må også vite dette siden de har et håp om å vinne (hvis de har det). Noen lakt merke til hvordan historien likner på amerikas krig i Irak? Hvorfor har ikke supermaktene brukt sine atomarsenal og hvordan kunne hele verden overvinnes på sju timer? De har jo ikke så overlegne våpen når vi sloss mot dem. ps. skrev dette på skarket. er ikke så nøye gjennomtenkt
asad Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 ble akk ferdig med det selv. Ble enormt skuffa der og da, men etter å ha lest i denne tråden faller ting på plass. Spennende det noen nevnte her, om at G-man og Gordon likner på hverandre. Kanskje gordon er G-man, bare mange år tidligere, og G-man reiser tilbake for å veilede eller noe?kanskje Etter mange års erfaring og mye utrettet, fikk Gordon Freeman nicket G-man? fa**, har så lyst på 3`ern ps Merkelig slutt. hehe
chokke Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 ble akk ferdig med det selv. Ble enormt skuffa der og da, men etter å ha lest i denne tråden faller ting på plass. Spennende det noen nevnte her, om at G-man og Gordon likner på hverandre. Kanskje gordon er G-man, bare mange år tidligere, og G-man reiser tilbake for å veilede eller noe?kanskje Etter mange års erfaring og mye utrettet, fikk Gordon Freeman nicket G-man? fa**, har så lyst på 3`ern ps Merkelig slutt. hehe det betyr at hver gang gordon har blitt gammel har han dratt tilbake og sett på seg selv, så når den gordon han ser på blir gammel drar han tilbake en gang til, og igjen og igjen og igjen... spennende....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå