Alt-Ctrl Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 En ting jeg kom til å tenke på. Hvorfor dulla G-Man med Alyx på slutten der? kanskje han vil at Freeman skal passe på ho? men han kan ikke gjøre det selv av en eller annen grunn? Kanskje de er i slekt? Kanskje G-Man er den virkelige faren til Alyx? Eller er han bestefar? doh Eller kanskje han bare synes hun var søt?
applet Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 *** Source: WordNet ® 2.0 *** strider n : a person who walks rapidly with long steps; "he was such a strider that she couldn't keep up without running" Straider er ikke et ord. Saftis: Godt poeng. Nei jeg heller nok mere nå mot at de er en egen under-art, slaver som noen påpekte tidligere. En ting jeg kom til å tenke på. Hvorfor dulla G-Man med Alyx på slutten der? kanskje han vil at Freeman skal passe på ho? men han kan ikke gjøre det selv av en eller annen grunn? Typisk maktdemonstrasjon. Han plukker et støvkorn (e.l.) av armen hennes.
Saftis Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 (endret) En ting jeg kom til å tenke på. Hvorfor dulla G-Man med Alyx på slutten der? kanskje han vil at Freeman skal passe på ho? men han kan ikke gjøre det selv av en eller annen grunn? Kanskje de er i slekt? Kanskje G-Man er den virkelige faren til Alyx? Eller er han bestefar? doh Eller kanskje han bare synes hun var søt? Nah, forstod det som at det var for å holde Gordon på pinebenken, vise at han har kontrollen. Regner med at Gordon kjente det livna til i buksene i løpet av HL2 Kan han ta ut Gordon, kan han vel ta ut Alyx også, det så jo litt stygt ut for henne med tanke på trykkbølgen/flammene/strålingen fra eksplosjonen. Edit: Innlegg nr. 1000 Endret 24. november 2004 av Saftis
asad Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Herregud så mye surr det ble rundt dette med teleporting da!!!Her er en oppsummering(viktig poeng i punkt 2): 1: Forskjellen i tidsopplevelse mellom Gordon\Alyx og Dr. Kleiner er helt enkel relativitet. Einstein himself described the First Principle of Relativity like this : " Sit next to a pretty girl for an hour and it feels like a minute. Put your hand on a hot stove for a minute and it feels like an hour, now thats relativity. " Herregud, er jo en 90 år gammel teori det er snakk om her, skulle tro folk hadde lært hva den gikk ut på... 2: Forskere tror det er umulig å reise bakover i tid fordi det vil bryte med kasualitetsloven, aka årsak kommer før virkning, som i en kopp faller i gulvet(årsak), og den knuses(virkning). Et eksempel som illustrer dette er hvis man dro bakover i tid og drepte sine egne foreldre før man ble født... da ville man aldri blitt født, og ergo kunne man ikke drept sine egne foreldre og ergo ville man eksistert likevel og ergo kunne man drept sine egne forledre og ergo ville man aldri ha eksistert osv osv osv osov osv........... Men hvis man da sier at G-man og G-F er samme person(eller Gman manipulerer Gordons fremtid) vil dette føre til at Gman ikke* egentlig* kan påvirke historiens gang... Han kan bare spille ut ting(virkning) allerede forutbestemt av tidligere hendelser(årsak)! Så vis Gman og G-F er samme person så er grunnen til at Gman hjelper Gordon ganske enkelt at han ikke har noe valg, han er fanget i et tidsparadoks hvor han hele tiden må sørge for at Gordon gjør de rette tingene for å sikre sin videre eksistens. hmm, vet ikke om jeg fikk frem poenget mitt skikkelig her.<----------gud, jeg husker ikke hva poenget mitt egentlig var, eller er, eller kommer til å bli I've convienced my benefactors that you are the best the human race can give, so far they belive me. But I haven't given them a solid evidence. Still you haven't managed to capture one man. .... Freeman is just a simple man with a MIT graduate Hmmmm, flere som får flashback til alle de gangene man har prøvd å drepe eller generelt komme nær(eller "capture...") Gman av denne setningen? Du vet det er et SPILL ikkesant?
applet Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Du vet det er et SPILL ikkesant? Vi vet alle sammen at det er et spill. Poenget er at dersom det kan slås fast en gang for alle at tidsreise er Gjort til Døde og Teit, så slipper vi å diskutere dette om og om igjen fordi vi antar at de som skriver plott for Valve er bedre til det enn vi er og kommer på bedre ideer enn vi gjør. Dersom vi forkaster en ide som Gjort til Døde og Teit er det gode sjangser for at de gjør det samme. Håper vi i det minste. Og da kan vi gå videre til å diskutere andre og mere konstruktive ideer. Det qohf så dyktig gjorde var å motbevise teorien om tidsreise og nå kan vi alle sammen gå videre.. Ok?
TCi Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 Offtopic: Åssen 3dkort og cpu har du TCi ? Står på kontoen min Mitt system: AMD XP 2800+ (Barton) @ 3000+Abit AT7 Max 2 1024MB TwinMos PC-3200 DDR ATI Radeon 9800 Pro 128MB Creative Audigy 2 Creative Inspire 6700 Windows XP Pro + SP2
Mauro Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 TCi: Finnes det en bok om denne historien ? En bok som kan kjøpes i butikk eller over nettet ? Denne historien er helt utrolig. Spilte HL1 samme dagen det kom i butikken i Norge, og runna HL2 for 2 timer siden. Det er det beste spillet jeg noen sinne har spilt! Ja det finnes en bok som heter: Half Life 2 - Raising the bar (hehe). Det finnes også en strategiguide, du kan lese mer om det her: http://pc.gamespy.com/pc/half-life-2/566984p1.html Er Half Life 2 - Raising the bar akkurat som en fortelling ? Jeg vil ikke ha noe "The making of" tull... Jeg vil ha fortellingen, ifra Half Life til Half Life 2. Finnes ikke det ? Eller er Half Life 2 - Raising the bar det ? :o Vil ha noe spennende å lese...
TCi Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 TCi: Finnes det en bok om denne historien ? En bok som kan kjøpes i butikk eller over nettet ? Denne historien er helt utrolig. Spilte HL1 samme dagen det kom i butikken i Norge, og runna HL2 for 2 timer siden. Det er det beste spillet jeg noen sinne har spilt! Ja det finnes en bok som heter: Half Life 2 - Raising the bar (hehe). Det finnes også en strategiguide, du kan lese mer om det her: http://pc.gamespy.com/pc/half-life-2/566984p1.html Er Half Life 2 - Raising the bar akkurat som en fortelling ? Jeg vil ikke ha noe "The making of" tull... Jeg vil ha fortellingen, ifra Half Life til Half Life 2. Finnes ikke det ? Eller er Half Life 2 - Raising the bar det ? :o Vil ha noe spennende å lese... Det er vel en blanding av utviklingen og handlingen... Her er det som reklameres om den ·Unprecedented access behind Half-Life and Half-Life 2 ·A forward by Valve founder Gabe Newell ·Hundreds of art, design, preproduction, and other art pieces crammed into the book ·Over a dozen key members of Valve's staff interviewed ·Officially approved by Valve ·Behind City 17 and other locations ·The development of the Source engine ·A rogue's gallery of beasts, characters, and monstrosities ·Key weapons development revelations ·A tour of many of the game's locations, from inception to completion ·Filled with art, screens, and anecdotes from the Valve team Lurer på å skaffe den selv
Mauro Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 TCi: Finnes det en bok om denne historien ? En bok som kan kjøpes i butikk eller over nettet ? Denne historien er helt utrolig. Spilte HL1 samme dagen det kom i butikken i Norge, og runna HL2 for 2 timer siden. Det er det beste spillet jeg noen sinne har spilt! Ja det finnes en bok som heter: Half Life 2 - Raising the bar (hehe). Det finnes også en strategiguide, du kan lese mer om det her: http://pc.gamespy.com/pc/half-life-2/566984p1.html Er Half Life 2 - Raising the bar akkurat som en fortelling ? Jeg vil ikke ha noe "The making of" tull... Jeg vil ha fortellingen, ifra Half Life til Half Life 2. Finnes ikke det ? Eller er Half Life 2 - Raising the bar det ? :o Vil ha noe spennende å lese... Det er vel en blanding av utviklingen og handlingen... Her er det som reklameres om den ·Unprecedented access behind Half-Life and Half-Life 2 ·A forward by Valve founder Gabe Newell ·Hundreds of art, design, preproduction, and other art pieces crammed into the book ·Over a dozen key members of Valve's staff interviewed ·Officially approved by Valve ·Behind City 17 and other locations ·The development of the Source engine ·A rogue's gallery of beasts, characters, and monstrosities ·Key weapons development revelations ·A tour of many of the game's locations, from inception to completion ·Filled with art, screens, and anecdotes from the Valve team Lurer på å skaffe den selv Ok, så det finnes altså ikke en bok med kun fortellingen til begge spillene? Det kommer sikkert etterhvert hvis ikke... Jeg har en følelse av at Half Life serien blir film om noen år
Saftis Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Det qohf så dyktig gjorde var å motbevise teorien om tidsreise og nå kan vi alle sammen gå videre.. Ok? Altså, qohf har ikke motbevist ved å nevne kausalitetsloven et emne mange av de beste fysikere og metafysikere forsker på. Som sagt flere ganger tidligere finnes det alternative løsninger på kausalitetsproblemet. I kvantefysikken kan man jo f.eks. observere effekt før årsak.
TCi Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 Jeg har en følelse av at Half Life serien blir film om noen år Ikke så lenge Hollywood tenker slik: "And then Gordon falls in love...." And then we (Valve) just run home screaming.
applet Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Wikipedia er din venn. Fant en artikkel der om G-man som flere kanskje ville hatt interesse av å lese wikipedia.org.
Mauro Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Jeg har en følelse av at Half Life serien blir film om noen år Ikke så lenge Hollywood tenker slik: "And then Gordon falls in love...." And then we (Valve) just run home screaming. Haha! Men de kan jo ikke ødelegge historien Da drar jeg til Hollywood å slapper alle i fjeset! /me slaps everyone in Hollywood in the facez0r
asad Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Du vet det er et SPILL ikkesant? Vi vet alle sammen at det er et spill. Poenget er at dersom det kan slås fast en gang for alle at tidsreise er Gjort til Døde og Teit, så slipper vi å diskutere dette om og om igjen fordi vi antar at de som skriver plott for Valve er bedre til det enn vi er og kommer på bedre ideer enn vi gjør. Dersom vi forkaster en ide som Gjort til Døde og Teit er det gode sjangser for at de gjør det samme. Håper vi i det minste. Og da kan vi gå videre til å diskutere andre og mere konstruktive ideer. Det qohf så dyktig gjorde var å motbevise teorien om tidsreise og nå kan vi alle sammen gå videre.. Ok? Vet du at dette er et spill? Valve kan simpelt motbevise det qoth sa, ved å bare si at " Noe er slik og slik" bare fordi det er det. Ikke i selve storyen, men når det kommer til tidsreiser så kan de så godt som påstå hva som helst.
Saftis Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Jeg har en følelse av at Half Life serien blir film om noen år Ikke så lenge Hollywood tenker slik: "And then Gordon falls in love...." And then we (Valve) just run home screaming. De har jo gått ganske lang vei i å legge opp for den historien selv.
applet Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Det qohf så dyktig gjorde var å motbevise teorien om tidsreise og nå kan vi alle sammen gå videre.. Ok? Altså, qohf har ikke motbevist ved å nevne kausalitetsloven et emne mange av de beste fysikere og metafysikere forsker på. Som sagt flere ganger tidligere finnes det alternative løsninger på kausalitetsproblemet. I kvantefysikken kan man jo f.eks. observere effekt før årsak. Ok, jeg tok kanskje munnen litt full når jeg sa at han motbeviste det, men det finnes en haug av artikler som støtter begge synspunkter. Altså for eller mot kausalitet. Det er også et ganske vanlig diskusjonstema innen filosofi. Et lite søk på google etter "causality quantum physics" gir nok av eksempler for forsvarstaler fra begge leire. Poenget er jo ikke at vi skal debatere fysikk her heller, men hva det egentlig var som skjedde i half-life2. Nå har jeg allerede gått sterkt fram for å holde oss i det minste til kvasi-fysikken og dens muligheter, men hovedpoenget mitt er at tidsreise er Gjort til Døde og Teit
applet Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Du vet det er et SPILL ikkesant? Vi vet alle sammen at det er et spill. Poenget er at dersom det kan slås fast en gang for alle at tidsreise er Gjort til Døde og Teit, så slipper vi å diskutere dette om og om igjen fordi vi antar at de som skriver plott for Valve er bedre til det enn vi er og kommer på bedre ideer enn vi gjør. Dersom vi forkaster en ide som Gjort til Døde og Teit er det gode sjangser for at de gjør det samme. Håper vi i det minste. Og da kan vi gå videre til å diskutere andre og mere konstruktive ideer. Det qohf så dyktig gjorde var å motbevise teorien om tidsreise og nå kan vi alle sammen gå videre.. Ok? Vet du at dette er et spill? Valve kan simpelt motbevise det qoth sa, ved å bare si at " Noe er slik og slik" bare fordi det er det. Ikke i selve storyen, men når det kommer til tidsreiser så kan de så godt som påstå hva som helst. Leste du hele posten min?
applet Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 (endret) Jeg søkte på google etter Calabi-Yau og fant faktisk at dette er et kjent konsept innen streng-teori: mathworld.com. google.com Selv om jeg må nok innrømme at dette går langt over hodet på meg.. Endret 24. november 2004 av applet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå