Gå til innhold

Hjelp! Har bestilt 9800pro... FEIL?

djjokki

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte Powercolor 9800pro All-in-wonder på komplett.no til ca 1800,-

Fikk plutselig kalde føtter.. burde jeg heller bestille club3d 6800le til 1999,-(Mpx)?

Noen erfaringer med dette / synspunkter på dette?

Trodde først 6800le var en billigutgave av 6800, tilsvarende 9800se kontra 9800pro, men ble usikker nå!

Noen som har et godt råd? (Kan slette ordren hos komplett ennå!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
med 16 pipelines osv..

det har vel bare 12 åpene pipe's?

men det burde ikke være noe problem å åpne resten

tja.. aldri garantert at det går ann.. er en grunn til at de er lukket.. ;)

Skrevet
med 16 pipelines osv..

det har vel bare 12 åpene pipe's?

men det burde ikke være noe problem å åpne resten

Hallo, det kortet har 16 pipelines, det er et GT kort. Forskjellen fra "vanlige" gt kort er at det ikke har gddr3.

Skrevet

Bare hvis noen lurer så går Half-Life 2 100% glatt på et 9800 Pro med alle innstillinger på fullt.

(Anbefaler mer enn 512MB ram hvis du skal ha alt på fullt)

Skrevet
Er vel en del feil med 6800le, men det er bedre en 9800pro.

det tilhørte de tidlig produserte utgavene. De fleste av disse er solgt, og de "store" butikkene som komplett osv har de ikke inne lenger nå.

Dessuten, 6800le yter såvidt bedre en 9800pro i stock. men hvis du modder begge til grensen, knuser 6800le 9800pro kortet grådig .

Skrevet
Bare hvis noen lurer så går Half-Life 2 100% glatt på et 9800 Pro med alle innstillinger på fullt.

(Anbefaler mer enn 512MB ram hvis du skal ha alt på fullt)

gjelder dette aa / af ? nei.. da er det ikke fult :p

Skrevet
Er vel en del feil med 6800le, men det er bedre en 9800pro.

det tilhørte de tidlig produserte utgavene. De fleste av disse er solgt, og de "store" butikkene som komplett osv har de ikke inne lenger nå.

Dessuten, 6800le yter såvidt bedre en 9800pro i stock. men hvis du modder begge til grensen, knuser 6800le 9800pro kortet grådig .

Ah, da lærte jeg noe nytt i dag og ;)

Skrevet
Jeg kjører allt på fullt+2XAA og 2XAF, det går helt glatt..

Samme her. 1600x1200, alt på High (& reflect all), 4xAA og 8xAF på R9800Pro@412/385x2. Glir av gårde som om det aldri har gjort annet.

Skrevet
Forskjellen fra "vanlige" gt kort er at det ikke har gddr3.

Nei, forskjellen er at det bare har 128mb ram.

Stemmer begge deler. Og så er det klokket lavere i tillegg.

Skrevet
Forskjellen fra "vanlige" gt kort er at det ikke har gddr3.

Nei, forskjellen er at det bare har 128mb ram.

Jeg vet ikke om det er mpx som tar feil, men jeg har ett asus v9999 6800gt med 128MB ddr ram. Jeg visste ikke at de hadde ett annet gt kort med 128mb ram som var gddr3

Skrevet (endret)
Det kortet har ikke gddr3, har lavere klokk enn vanlige gt, lavere minne. Det er rett og slett et "falskt" og "billig" gt kort.

Hmm, det var rart, ASUS påstår faktisk at det har DDR3, men kanskje de ikke vet hva de snakker om... :innocent:

EDIT:Ser nå at det bare er 256 Mb utgaven som har DDR3... :blush:

Endret av Fiesta
Skrevet
Det kortet har ikke gddr3, har lavere klokk enn vanlige gt, lavere minne. Det er rett og slett et "falskt" og "billig" gt kort.

Ja, folk må lese spesifikasjonene godt før de velger kort. Jeg tror dette er et bra kort, med tanke på at du for 2700 kroner får ett kort som er klokket som ett vanlig 6800 og har 128MB ram, men som også har 16pp og 6ve som GT! Skulle jeg kjøpt kort nå så hadde det nok blitt dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...