Gå til innhold

Half-Life: Laste ned eller kjøpe HL2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var lenge motivert til å bruke pengene mine på hl2. Spillet som skulle være over alle andre spill. Men så har jeg sett hva forumet er fylt med; sinte brukere som bannlyser VALVE. Hvorfor burde en betale 300kr for et produkt som er fylt med feil og problemer, når en kan få det gratis. Ja gratis, i tilegg slipper man å ha i dvd'en og du slipper stem. En av kameratene mine har lastet det ned og en har kjøpt det. Desverre er det kameraten som har kjøpt det som er misfornøyd. Bugs og atter bugs... Når en har lastet det ned er det bare å spille, ikke noe mere hokus pokus...

Så burde jeg kjøpe det eller laste det ned? Hvis jeg setter det på ned nå, vil jeg få det i løpet av kvelden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel. Det er noe du får bestemme selv. Skal teste det igjen når jeg kommer hjem igjen. Fikk det til å fungere før STEAM serveren gikk ned for full telling i går. Får håpe på at feilien er rettet i dag. Men det jeg fikk spilt så er det bare en varm deilig følelse jeg sitter igjen med. Så jeg anbefaller deg og kjøpe det.

Skrevet

Denne er posten er SÅÅÅÅÅ stengt når moderator ser dette.

Det folk sier er at de har KJØPT spillet og de får det ikke til å virke, derfor vil de laste ned en piratversjon som virker. Når de allerede har betalt for spillet, gjør de ikke noe ulovlig.

Du derimot vil jo ikke betale for dette geniale spillet. Laster du det ned, gjør du noe ulovlig.

Les rettningslinjene...

Skrevet (endret)

Her har alt gått silke glatt. Ikke hatt ett eneste problem med spillet til nå. Av og til hakker lyden litt, og med av og til menere jeg de 5 første minuttene. etter det går det helt glatt. Synes Steam en av de beste tiltakene noen som lager spill har kommet med. Spillene patcher seg selv og jeg trenger ikke hente fram noe cd/dvd når jeg skal spille. Forstår bare ikke hva folk har imot steam, aldri hatt noen problemer med det.

De få som har hatt problemer har ikke hatt annet å gjøre enn å vær sure på valve og spame forums, men de som spiller det ikke har tid til å skrive tåpelige innlegg.

Å si at du laster ned spillet fordi du synes valve er "dumme" er jo helt på jorde. Jeg liker valve godt, de presser ikke ut spillet før det er helt ferdig, imotsetning til utallige andre. Dessuten er HL2 et knakende godt spill, så hvis du noen gang skal kjøpe et spill så kjøp dette.

Spillet er definitivt hvert 300,- og hvis du kjøper på steam så er jo det nesten som å ha en pirat versjon (ingen dvd :p).

Edit:

kom bare på at jeg synes ditt innlegg over hodet ikke har noen plass på dette forumet å gjøre. Å spørre andre om du skal kjøpe et spill eller ikke? du kunne i det minste ha forandra posten din slik at du heller spurte om folk hadde problemer (som det allerede finnes en post av). Du hadde sikkert brukt kortere tid på å lese andre poster der folk forteller deg om spillet, inkludert alle de som synes det er utrolig bra og ikke har noen problemer.

Gå å kjøp spillet du og kom tilbake her når du har noe fornuftig og si

Endret av andash
Skrevet
Så burde jeg kjøpe det eller laste det ned? Hvis jeg setter det på ned nå, vil jeg få det i løpet av kvelden...

Det er egentlig bare å høre på din egen samvittighet. Jeg lot være å forhåndsbestille på Elkjøp, tenkte jeg fikk spare pengene til Jul, men hva tror du jeg fant i posten i dag.. en sending fra Gamesmix.. ok, litt dyrere enn Elkjøp, men jeg fikk omtrent åndenød da jeg åpnet konvolutten og Gordon tittet på meg..! *gåsehud*. Jeg kjøpte Half-Life 1 med de to utvidelsene Blueshift og Opposing Force billig fra Play.com, og historien sitter friskt :D

Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg innstallerer det fra en annen PC i LANet, har ikke DVD tray på denne.. Jeg fikset det problemet med Deus Ex 2 (som jo også kom på DVD), håper det går med dette og.

Uansett, følelsen av å legge sine klamme hender på DVD coveret med tittelen "Half-Life 2" kan ikke beskrives. Jeg har aldri opplevd den følelsen før annet enn da jeg fikk Operation Flashpoint 1985. En prikkende fornemmelse, som oksygenet blir sugd ut av lungene dine.. følelsen av at du står med en største skatt i hendene dine (og ja, jeg snakker fremdeles om spillet..)

Du vil neppe angre om du kjøper det :)

Skrevet

det er ikke spillet som er dårlig! det er det beste fps jeg noen gang har prøvd-det er den fuckings registreringa over steam som er noe dritt! valve burde ha skjønt at når flere millinoer mennesker prøver å registrere seg på en dag, blir det tull!

men for all del! du burde kjøpe spillet! det er konge bra!

Skrevet

Du skal kjøpe dette spillet ganske enkelt fordi noen har sittet lenge og jobbet med dette for at du og andre skal kunne kose dere med mange timers moro.

Her ligger det mye arbeid bak :love:

At enkelte har problemer nå i starten får så være. Når så mange gamere vil aktivere dette samtidig sier det seg selv at noe går galt. Samtidig har dette antageligvis gått smertefritt for de aller fleste, mens de som ikke får det til er nok de som skriker høyest i forumer.

Så, vis såpass respekt til programmerne og leveldesignerene på Valve at du faktisk kjøper og ikke stjeler produktet deres!

Deal? :thumbup:

Skrevet

Du derimot vil jo ikke betale for dette geniale spillet. Laster du det ned, gjør du noe ulovlig.

Må skuffe deg der kamerat. I norge er det ikke ulovelig og laste ned, men og dele er det. :yes:

Skrevet

Må skuffe deg der kamerat. I norge er det ikke ulovelig og laste ned, men og dele er det. :yes:

Blir det ikke ulovlig når valve (eller vivendi, er ikke sikker) har copyright på det?

Skrevet

Det er fult mulig. Men det er i såfall i USA. I norger så er det fult lovlig enda og laste ned progz og spill. Du har bare ikke lov til å dele det.

Skrevet

Det folk sier er at de har KJØPT spillet og de får det ikke til å virke, derfor vil de laste ned en piratversjon som virker. Når de allerede har betalt for spillet, gjør de ikke noe ulovlig.

Les rettningslinjene...

Stengt? Hvorfor det? Jeg har ikke brutt en eneste rettningslinje i denne posten. Jeg spør om grunner for og imot å laste ned spillet. Selv har jeg ikke lastet ned noen ting enda. Antakelig kjøper jeg det liksom.. Les posten nøye før du poster nestegang. OK?

Skrevet

Trur den lovtolkinga om at det er lov å laste ned men ulovleg å dele står for fall.

Første tegn i den retningen er dei to som blei domfelt for warez, der det var kva som låg på maskinene som blei tatt, og eigaren av maskina blei gjort erstatningsansvarlig.

mvh

JanEirik

Skrevet

Eg preloada halve hl2 på jobben i dag på min bærbare pc på ein halv time ca.

Det er ikkje problem og laste det ned via steam no.

Du veit vel at det er kun dei sure og grinete nerdene som ikkje får det til du får høyre.

Det er faktisk ganske mange (nesten alle) det har gått fint for.

Slik er det jo altid, den som ikkje får ting til skriker og berer seg og helvetes steam og helvetes valve og osv... sånn er det atlid...

tenk om alle som fikk det til skreik like masse?

Skrevet
Stengt? Hvorfor det? Jeg har ikke brutt en eneste rettningslinje i denne posten. Jeg spør om grunner for og imot å laste ned spillet. Selv har jeg ikke lastet ned noen ting enda. Antakelig kjøper jeg det liksom.. Les posten nøye før du poster nestegang. OK?

"Hvorfor burde en betale 300kr for et produkt som er fylt med feil og problemer, når en kan få det gratis. Ja gratis, i tilegg slipper man å ha i dvd'en og du slipper stem"

<--- Hva mener du med det da? Sorry viss jeg missforstod..

Skrevet

Tusen hjertelig takk for at du opplyser oss om det.

Og strafferamma er...?

Les rettningslinjene...

Moderator i forkledning?

Skrevet
Trur den lovtolkinga om at det er lov å laste ned men ulovleg å dele står for fall.

Første tegn i den retningen er dei to som blei domfelt for warez, der det var kva som låg på maskinene som blei tatt, og eigaren av maskina blei gjort erstatningsansvarlig.

mvh

JanEirik

Vel de ble vel dømt for å dele, ikke for å laste ned. begge hadde jo store ftp-servere på maskinen. Nå har ikke jeg alle fakta i saken, men jeg mener det var det de ble dømt for.

OT: Uansett om det er en lov mot det eller ikke er det galt å laste ned warez. Kjøp det, hvis du har problemer så kan du laste ned warez etterpå. Det ser jeg ingen problemer med.

Men som tidligere nevnt er det nok de som har problemer som syter, og de som ikke har det sitter vel lykkelig og spiller, og gidder ikke å rope hurra for hele forumet.

Herr Brun

Skrevet

Tusen hjertelig takk for at du opplyser oss om det.

Og strafferamma er...?

Les rettningslinjene...

Moderator i forkledning?

Hva faen er det du prøver på her? Viss det er ett forsøk på utdriting, så gjør du en slett jobb... :nei:

Det var ikke meningen å starte en stor debatt ut av dette.. Det er vel allerede en rimelig stor tråd om pirat-kopiering her en plass..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...