LuggagE Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Som sagt er PEGI merkingen veiledende, så det kommer jo litt ann på hvordan gutten er også. Enig med de fleste andre her om at det ikke er noe videre skadelig at en gutt på 13 spiller cs. Men det finnes spill med 16 års grense han kanskje ikke burde spille. (Resident Evil osv), men dette kommer selvsagt også ann på gutten. Tror du med trygghet kan la han spille CS, men det er nok lurt å fortsette å følge med på hva han spiller en stund til, visse ting kan være ganske skremmende.. *Grøsser fra minner om Resident Evil når jeg var liten og Doom 3 når jeg var stor* ^^
LittOmAlt Skrevet 18. november 2004 Forfatter Skrevet 18. november 2004 Heisann ja nå ble det sus i serken. Jeg oppsummerer for meg selv, OK? Han får lov å spille på følgende premisser: -har regler for når ift andre nødvendige onder (lekser/oppvaskmaskin fx) -har noen å spille med(?) -muttern og fattern følger litt med i svingene -det er ingen automatikk å gå fra CS til HL2 el. Kan legge til at maskinen står i hovedoppholdsrommet, så sensuren er knallhard :-) Takker
Piratpjokken Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 (endret) Er selv 13 og har tenkt litt på på dette. Har kommet fram til at viss ungen ikkje tar noe av det (blir voldelig) og begynner selv med disse elendige ordene og begynner å virkli bli påvirka på den måten. Da mener eg slike ord: noob, newbish, rofl, lol og de andre teite ordene. Da mener eg at man godt kan begynne. BTW. Begynte med voldspill når eg var vel 3 år og eg er ikkje noe voldelig eller noe Endret 18. november 2004 av jalla`n
LilleG Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Eneste er at han kan bli overhekta og andre ting i livet går litt dårligere en dem gjorde før han starta med spillet. Det er _masse_ banning i spillet og som blir sagt av andre spillere. Men igjen det går jo an og fjerne chatten. Jeg vet ikke åssen du gjør det men det er sikkert andre her på forumet som har peiling. mvh LilleG
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Eneste er at han kan bli overhekta og andre ting i livet går litt dårligere en dem gjorde før han starta med spillet. Det er _masse_ banning i spillet og som blir sagt av andre spillere. Men igjen det går jo an og fjerne chatten. Jeg vet ikke åssen du gjør det men det er sikkert andre her på forumet som har peiling. mvh LilleG Det kan du fjerne ved å skrive "hud_saytext" i console.
kdog Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 tar man bort chat'en mister man mye av teamplay'et, som er noe av morroa. skal man ikke kommunisere med de andre, blir det i allefall bare skyting og dreping..!
Aiven Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 (endret) Man kan bli avhengig Endret 18. november 2004 av Munch
rulleguru Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Dere som nevner at det ikke er blod, kan skru av blodet osv. tror jeg misforstår litt. Hvis det er noe som påvirker spilleren, er det ihvertfall ikke blodet, heller prinsippet i spillet som er å ta livet av andre spillere. Selv er jeg 21 og tror ikke CS er et spill som påvirker barn noe særlig, annet enn det som er tidligere nevnt, avhenginghet og nedsatt tid til andre aktiviteter. Man spiller ikke CS for at det er så kult å drepe folk i spillet, men pga. konkurransen og spenningen, ville stillt meg annerledes til spill som GTA, manhunt, soldier of fortune pga. dette er spill der volden er satt i fokus, og ikke bare er en brikke i spillet.
.tomf Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 La han få spille det,jeg er 13 og har ikke tatt noen skade av cs. tar ikke noen skade av Doom3 heller,spiller det også. ikke GTA3 heller. og jeg har spilt cs i 3-4 år (snikspilte det første året 20min hver dag,før bruttern kom hjem)
Elendil Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 (endret) La han få spille! Mange 13 åringar spele CS. Og det kommer ikkje noko negativt slik at han blir voldelig o.s.v Endret 18. november 2004 av zefler
Dʋgɢtung Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Bruttern har spilt CS 1.5 og CS 1.6 mot boter, samtidig som han også har spilt litt CZ. I går kveld var vi på butikken og spleiset på Half-Life 2. Vi deler account med CS:S, og han får spille så mye han ønsker for min del. Han har holdt på med data siden før han klarte å lese, og er 10 1/2 år gammel nå. Jeg ser ingen problemer med dette så lenge han gjør lekser og ikke bare sitter på data'n hele tiden.
Tahiro Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Fleste 13åringer har ikke noe vondt av å spille cs. Forskning viser faktisk det stikk motsatte. Og hvor har du det fra ? Dagens ungdom blir voldelig og aggressive av å spille sånne spill. Har du hele tatt hørt om 1337 ungene ? Gå på ett lan og vent på hylene og dårlige engelsken.
Ueland Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Og hvor har du det fra ? Dagens ungdom blir voldelig og aggressive av å spille sånne spill. Skylder mer på foreldrenes passivitet ovenfor barna jeg men det er en annen diskusjon.. Vi satt og spillte CS i 9-10 klasse på ungdomsskolen og selv har jeg vel spillt det fra jeg var 14 år, og ser egentlig ikke noen problemer med det. Bare sørg for at det ikke kommer foran andre ting. Og det er og helt greit å spille det alene, dvs uten vennene *flyttes til et mer egnet sted*
zaico Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Jeg mener at 13 åringer ikke tar skade av å spille noen spill (ser bort i fra ekstreme spill som Manhunt, det Nazi-spillet etc) Kan noen voksne med hånda på hjertet si at de har tatt skade av å se en film med skyting i? Spill er i utgangspunktet mindre "skummelt" enn film, fordi i spill er figurene annimert. Jeg har stort sett spilt hva jeg selv ville siden jeg var omlag 10-år gammel, ja jeg hadde C64 og Amiga på soverommet. Nå var selvsagt ikke spillene like realistisk, og ikke minst grafisk bra som i dag. Men det fantest ekstremt voldelige spill også på den tiden, som feks Barbarian. Et barn i 13-årene skal være rimelig syk for å ikke kunne skille mellom fiksjon og virkelig. Med syk mener jeg psykisk-syk!
-Teddy- Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 har en gutt på 13 som spiller runescape for tiden. ÆæÆææÆÆæÆ! Lar du han SPILLE DET? Du kan jo skyte kuer med pil og bue ffs!Og orker osv! Spilte det selv i en periode, ble lei. Men moro så lenge det varte Han bør få lov til å game CS. Men sett en limit. MAX 2 timer pr dag ellerno. Spiller 2-5 selv.... Spilt i snart 2 år og er 15år nå jeg.
Trygve Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Bror min er 9/10 og spiller CS heile dagen
Mushaboom Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Spørsmålet er vel hva som skjer hvis du nekter han å spille CS. Det kan faktisk være en ganske stor påkjenning for en 13-åring, gitt at alle vennene hans spiller CS. Det er ikke lett å være eden eneste som ikke får lov..
Lars :) Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 (endret) Nei. 13-åringer skal heller spille Battlefield Vietnam, hvis de iheletatt skal spille da (Jeg er 13 år selv.) Endret 19. november 2004 av Lars Anders
Bear^ Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Ser ingen skade i det, selv om CS:source er litt mer voldelig enn CS 1,6, de faller jo ganske realistisk i source da. Men la han prøve, under kontrolerte forhold. Er 20 år, har spillet CS en del, og spiller Runescape. Om du lar ungen din spille Runescape, hvor en del mennsker bruker en del ord (som på mystisk vis slipper unna sensursystemet til Jagex) som ikke er av den gode klassen, så tror jeg det er 100% trygt å la han prøve seg på CS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå