Gå til innhold

Firefox 1.0, anbefales!

Machz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Etter lengere tid med Opera, måtte jeg bare prøve Firefox 1.0.

Syntes ikke Opera var noe raskere enn IE og den var i allefall ikke raskere å starte opp enn IE(tvert i mot mye tregere). Firefox derimot er rask å starte opp og har de samme geniale funksjonene som Opera har.

Så langt så har jeg bare funnet en side som ikke blir vist korrekt i Firefox og det er Netconnection.no, men det kan være det samme. :thumbdown:

Ellers så funker feks nettbanken til DNB og atelieradrienbernard.com utmerket på Firefox(sistnevnte funkerte dårlig med Opera)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opera bruker lang tid å lade jah. Så er det den dumme "sender forespørsel til server" osv.. Synes at Firefox er bedre. Siden dukker opp fortere.

Skrevet

Jepp, har akkuratt sluttet å bruke opera - til fordel for firefox. Firefox er et raskere program, som jeg tror ikke tar så masse resurser som opera.

ANBEFALES!

Skrevet (endret)

Jeg legger selv mest vekt på hvordan nettlesere er i bruk, ikke på hastighet/ bruk av systemresurser. Hastighetsforskjellen er vel uansett ikke så stor når man har bra nettilkobling.

For tiden bruker jeg Firefox, men må virkelig si jeg savner Operas bookmarkløsning. "Spilt view" synes jeg er helt genialt, og siden at jeg har opplevd store problemer med bookmarks i Firefox, lagrer jeg fremdeles alle i Opera. Operas "panel toggle", for å vise og skjule panels, er sterkt vanedannende. Konfigureringen av panels i Opera er jo også veldig bra. Liker f.eks. å ha download manager/transfers som eget panel.

Så, en krysning mellom Firefox og Opera ville for min del vært det ideelle. Men alt i alt gir Firfox meg den beste opplevelsen til daglig surfing. "Adblock" er en av hovedgrunnene til det...

Endret av OBServer
Skrevet

Har blitt veldig glad i Firefox jeg også. Startet med å bruke 0.9 for 2 uker siden ca., og jeg er veldig fornøyd.

For det første digger jeg hele designkonseptet, spesielt logen, fordi det går såpass i ett med XP og samtidig gir skrivebordet mitt litt ekstra farge. Det neste jeg liker med Firefox er implenteringen av RSS/Atom (Det generelle begrepet er vel "blogging", tror jeg). Er så kjipt å måtte ha et ekstra program for dette når formålet bare er å få litt raskere oversikt. Enda en ting jeg liker med Firefox er oversiktligheten i menyene.

Jeg har tidligere for det meste bare brukt IE, og det går veldig greit. Jeg har også prøvd Opera. Den er veldig fin den også, men jeg savner litt enkelheten som IE har. Firefox er både mer avansert og like enkelt som IE, så da er det jo klart hva valget blir. Mulig den ikke har like mye funksjonalitet som Opera, men jeg vil ikke ha mer. Dessuten vil jeg ikke ha en reklamebanner i et program jeg bruker såpass mye som en nettleser.

Skrevet
Firefox er både mer avansert og like enkelt som IE, så da er det jo klart hva valget blir.

:yes:

Alle grunner til at firefox er den diggeste nettleseren står oppført før her.

Skrevet
Jepp, har akkuratt sluttet å bruke opera - til fordel for firefox. Firefox er et raskere program, som jeg tror ikke tar så masse resurser som opera.

Opera bruker nok mindre minne enn Firefox, samt at det er en mindre nedlasting.

Skrevet

Opera bruker nok mindre minne enn Firefox, samt at det er en mindre nedlasting.

men det går fortere

Skrevet

Opera er full av funksjoner som du aldri kommer til å bruke, noe som gjør menyene kompliserte og vanskelig å navigere i. Firefox har det du trenger, og er det noe du savner finnes det nok en extension som skaffer deg det-

Skrevet

bruker Firefox 1.0 i denne stund jeg også. den er veldig bra synes jeg. synes ikke jeg savner så mye fra Opera egentlig. samt at den åpner alle sidene riktig, dette gjør ikke Opera. litt synd, men jaja. eneste jeg savner fra Opera er at alle sidene jeg åpner i opera samler seg i programmet og ikke i startlinja. dette synes jeg også Firefox skulle hatt. da ville også firefox blitt veldig bra.

Skrevet

En av hovedelementene i Firefox er jo dette med "tabs". Som sagt er det bare å trykke på en link med scrollehjul-knappen, eller høyreklikke på linken og velge "Open in new tab"

Skrevet
Opera er full av funksjoner som du aldri kommer til å bruke,

Det er vel ikke helt relevant, all den tid disse ikke fører til problemer. Jeg bruker Firefox hver dag, men Opera er raskere på min maskin.

noe som gjør menyene kompliserte og vanskelig å navigere i.

Tja, kan ikke si at jeg har hatt noe problemer med det. Har du noen konkrete eksempler?

Forøvrig burde du ta en titt på Opera 7.60... Menyene er nesten minimale der.

Firefox har det du trenger, og er det noe du savner finnes det nok en extension som skaffer deg det-

Joda, for de som har tid til å bygge sin egen browser. Jeg, f.eks., vil bare ha noe som funker, og har hatt store problemer med extensions. De slutter å virke når man oppgraderer, de må oppgraderes separat, osv. Og så er de ikke integrert på samme måte som i Opera. I Opera kan du f.eks. bruke mouse gesture (1) for å bruke fast forward (2) for å logge inn med Wand (3). Det er tre features som samarbeider, og dette har jeg ikke fått til i Firefox. Hver for seg fungerer det, men ikke samtidig.

Så for meg er Opera mye bedre sånn sett, og den har alt jeg trenger.

Kanskje Firefox er for folk som liker å "hacke", men jeg vil bare ha noe jeg kan surfe raskt og effektivt med :) Dette bidrar forøvrig tabbed browsing i Opera til, som er mye bedre for mitt bruk enn Firefox. I Firefox er tabbed browsing nesten ubrukelig for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...