Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedometerresultater av 3 forskjelloger netbrowse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo høyere hastighet du har jo mindre kan du stole på slike tester. En bitteliten lagspike og så får du et helt annet resultat. Har selv echo fra ngt og det blir ren lotto hva jeg får på disse testene.

 

Edit: masse skrivefeil :no:

Echo er vel ett av de vanskeligste å få testet da det er ett "best effort" abo.. du har vel garantert 4Mbit/s også får du mer hvis det er tilgjengelig?

 

mine 2 daler...

Lenke til kommentar

Alle browsere har sine klare pluss og minus. Jeg har fulgt Opera og Firefox siden de første versjonene kom.

 

Konklusjon som følger:

 

IE er jo grei nok den... så lenge du er en "happy default"

Et pluss er at du trenger lite tilleggsprogrammer. Passelig komplett.

Den bruker lite minne ressurser.

Men huff så åpen for exploits :(

 

Opera er jo kjapp, men har en tendens til og henge før rendring.

Krasjer ofte.

Og den er faktisk alt for komplett...for mye tulball. IRC i browser - :thumbdown:

 

Mozilla firefox er verdens beste browser. Rask og pålitelig.

Kan være litt "snau" i begynnelsen, men kan tilpasses med extensions til og bli akkurat det du vil den skal være.

 

Firefox er faktisk nettop blitt ferdig. Den kom i final 1.0 et par dager siden.

Alle versjoner før har vært Alpha, Beta, RC, eller Preview.

Dette er første Stabile versjon. - Prøv den!!

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar

Det er en merkelig holdning folk har. Når det her er en liten indikason på at IE er litt raskere enn Opera, så betyr denne testen lite, eller er ikke pålitelig i det hele tatt. Hadde det vært motsatt, så hadde samme folka konkludert med at IE suger, og at dette klart viser at Opera er mye bedre enn IE, og at IE er fanden selv.

 

Min erfaring er at IE faktisk er raskest. Særlig på forumsider og slikt. Den rendrer sidene fortere, blant annet.

Lenke til kommentar
Det er en merkelig holdning folk har. Når det her er en liten indikason på at IE er litt raskere enn Opera, så betyr denne testen lite, eller er ikke pålitelig i det hele tatt. Hadde det vært motsatt, så hadde samme folka konkludert med at IE suger, og at dette klart viser at Opera er mye bedre enn IE, og at IE er fanden selv.

 

Min erfaring er at IE faktisk er raskest. Særlig på forumsider og slikt. Den rendrer sidene fortere, blant annet.

Jeg vil kanskje se ut som en FF fanboy nå, men synes du virkelig at IE rendrer forum sidene bedre enn Firefox ?

 

Opera er helt ubrukelig til forumsidene og til de fleste websider generelt.

 

Jeg mener sterkt at FF rendrer hw sidene litt raskere enn IE, ikke mye men nok til at du merker forskjell.

 

 

Opera gjorde tabben med å putte alt for mye dritt inn i browseren sin når "moten" var å gå andre veien.. IRC client i en browser OMFG ..

 

Bruker heller IE enn Opera

Lenke til kommentar
Echo er vel ett av de vanskeligste å få testet da det er ett "best effort" abo.. du har vel garantert 4Mbit/s også får du mer hvis det er tilgjengelig?

 

mine 2 daler...

 

Du får mellom fire og åtte mbit, men det er ikke slik at det varierer fra dag til dag. I ruteren står det at hastigheten er 5600kbits og det har den vært helt siden jeg fikk abonnementet. Regner med at de tar en måling på signalstyrken eller noe sånt, finner ut hvot mye du kan ha og setter hastigheten til det for godt.

Lenke til kommentar
Opera er helt ubrukelig til forumsidene og til de fleste websider generelt.

Nå er du helt ute og kjører. Det er 100% sikkert at Opera er raskere til å navigere forum enn IE og Firefox. Opera cacher alle sider den laster ned fullstendig, slik at det går lynkjapt å navigere frem og tilbake. Om Opera bruke 0.1 sekunder mer på å rendre/laste ned en side, er det mangedobbelte tatt inn igjen i det øyeblikk du trykker "tilbake". Du kan for øvrig også trykke venstre+høyre musetast for å komme til neste tråd. I andre browsere må du manuelt gå tilbake og klikke på neste i topic i listen, eventuelt finne en "neste" knapp.

Lenke til kommentar
Opera er jo kjapp, men har en tendens til og henge før rendring.

Krasjer ofte.

Og den er faktisk alt for komplett...for mye tulball. IRC i browser - :thumbdown:

På tidligere versjoner av Opera hadde jeg problemer med at programmet kræsja.

Versjon 7.54 derimot har jeg ikke hatt noe problemer med i det hele tatt, på mange forskjellige PCer.

 

Ellers er jeg enig i at det er litt for mye jall pakka inn i et program.. IRC-client osv er unødvendig for min bruk i allefall, men kan ikke si at disse ekstra-tingene utgjør et stort problem for meg når jeg sitter og surfer. :)

Lenke til kommentar
Nå er du helt ute og kjører. Det er 100% sikkert at Opera er raskere til å navigere forum enn IE og Firefox.

For en latterlig uttalelse. Du vet med andre ord ikke hva det vil si å være 100% sikker. For her er det mange som har gjort erfaringen at Opera er merkbart tregere enn både IE og Firefox på å lese forum. Med mindre du kan vise til veldig mange grundige tester der 100% av dem støtter opp om dine antagelser, så må du slutte å bruke uttrykket "100% sikker", ellers mister du bare all troverdighet!

 

Edit: Og husk at her snakker vi om tiden det tar til ting vises riktig (fullført og riktig formattering og layout på alt) på skjermen. Så selv om det stemmer det du sier at Opera cacher ting bedre, så hjelper det ikke så mye når den rendrer ting tregt / flere ganger. Hos meg, f.eks, så rendrer først Opera forumsidene helt uten data i postene, for deretter å rendre på nytt med data i postene. Dette tar tid, spesielt hvis en ikke har verdens raskeste maskin. Pga denne dobbeltrendringen, så går det alt i alt merkbart raskere i IE. Jeg har kjapp bredbåndslinje, så cachingen av data betyr dermed sannsynligvis ikke fullt så mye hos meg.

 

Det du kanskje heller kan si, er at Opera er raskest hvis du har treg internettlinje. Men om dette sistnevnte stemmer, det skal jeg ikke uttale meg sikkert om, siden jeg ikke har testet det på noen måte.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...