Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedometerresultater av 3 forskjelloger netbrowse


Anbefalte innlegg

Ok, 100% sikkert er en dårlig beskrivelse, siden hastigheten selvfølgelig avhenger av hvordan "navigering i forum" defineres. Hvis vi definerer "navigering i forum" som klikke på en topic, klikke tilbake, klikke på en ny gå tilbake til hovedside, gå i annen kategori, lese ny topic osv, så ER opera raskere, på grunn av cachingen.

 

Dette har jeg nettopp prøvd nok en gang i Opera, IE og Firefox, og konkluderer igjen med at firefox og IE er treg og er uresponsiv ved bruk av frem/tilbake (spesielt dersom du går flere steg frem/tilbake), noe som etter min mening er en av de viktigste funksjonene ved forum-browsing.

 

Med bredbåndsforbindelse er det ikke mulig å se Opera rendre siden pga det går som fort, i likhet med Firefox. IE var faktisk den eneste browseren jeg så tendenser til at elementer som flyttet seg under lasting...

 

Og som du nevner, for dial-up, har opera en ekstrem fordel pga cachingen.

 

For ordens skyld, jeg snakker om forum-browsing, hovedsaklig invision power board (dette forumet). Lasting av andre tunge nettsider med masse bilder/tabeller etc, skal ikke jeg uttale meg om, for det har jeg ikke sammenlignet.

 

Den beskrivelsen du gir av Opera's rendring har jeg aldri vært borti før. Det problemet er nok lokalt... I Opera 7.54 med default instillinger skjer det i alle fall ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...