Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Angående DMZ host!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurte alltid på hva jeg egentlig skulle sette inn i public DMZ host på routeren min, og skrev bare inn det tallet de demonstrerte i manualen. Jeg vet ikke helt om det er riktig. Hvordan finner man ut hva som egentlig skal stå der? Har Telenor ADSL. Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar at DMZ var satt til ip-adressen til den maskinen du brukte for å spille med. Da rutes alle innkommende pakker rett gjennom, dvs de blir ikke stoppet i ruteren. Hvis du ikke spesifikt definerer hvilke portnummer (for innkommende pakker) som skal rutes til hvilke ip adresser bak ruteren, vil pakkene normalt bli stoppet av ruteren. En annen sak er at noen rutere, tror jeg, åpner for innkommende forbindelser fra den ip-adressen du selv har satt en utgående forbindelse til.

Skrevet

Hvis du setter DMZ til spillmaskinen din skal du normalt kunne hoste spill. Men husk at du må oppgi ruterens ofisielle ip-adresse til de som ønsker å koble seg til spill du hoster. Hvilke spill er det du ønsker å hoste?

Skrevet

hadde det samme problemet jeg, da måtte jeg bare kose litt med diverse porter ( med andre ord åpne dem). Jeg som den starcraft gameren jeg er måtte åpne portene 6112-6119.. hihi også var det bare kos og klem

hvilke spill skal du game?

Skrevet

Hovedsakelig WC3 og TrackMania. På ruteren min kan jeg ikke åpne port fra Y til X. Jeg kan bare åpne en og en, og kan bare åpne 8 totalt. Tenkte kanskje at jeg trengte å åpne enda flere.

Skrevet

Hovedsakelig WC3 og TrackMania. På ruteren min kan jeg ikke åpne port fra Y til X. Jeg kan bare åpne en og en, og kan bare åpne 8 totalt. Tenkte kanskje at jeg trengte å åpne enda flere.

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...