Bleelekwwl Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Hei! Jeg lurte alltid på hva jeg egentlig skulle sette inn i public DMZ host på routeren min, og skrev bare inn det tallet de demonstrerte i manualen. Jeg vet ikke helt om det er riktig. Hvordan finner man ut hva som egentlig skal stå der? Har Telenor ADSL. Tusen takk!
Bobby1 Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Det trenger ikkje stå noko der. DMZ er att du ikkje har noko branmur bak deg på den ipen du setter den på.
Bleelekwwl Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 Men når jeg ikke brukte det, så funka vanligvis ingen spill på internet.
Mr_Tiger Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Men når jeg ikke brukte det, så funka vanligvis ingen spill på internet. det er jo ikke så rart.
Bleelekwwl Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 Men når jeg ikke brukte det, så funka vanligvis ingen spill på internet. det er jo ikke så rart. hvorfor ikke?
sterilan Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Jeg antar at DMZ var satt til ip-adressen til den maskinen du brukte for å spille med. Da rutes alle innkommende pakker rett gjennom, dvs de blir ikke stoppet i ruteren. Hvis du ikke spesifikt definerer hvilke portnummer (for innkommende pakker) som skal rutes til hvilke ip adresser bak ruteren, vil pakkene normalt bli stoppet av ruteren. En annen sak er at noen rutere, tror jeg, åpner for innkommende forbindelser fra den ip-adressen du selv har satt en utgående forbindelse til.
Bleelekwwl Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 ah. Men jeg klarer ikke hoste games på noen spill med DMZ eller uten, og får ikke spilt noen online uten. Det er litt plagsomt. :s
sterilan Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Hvis du setter DMZ til spillmaskinen din skal du normalt kunne hoste spill. Men husk at du må oppgi ruterens ofisielle ip-adresse til de som ønsker å koble seg til spill du hoster. Hvilke spill er det du ønsker å hoste?
budsoet Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 hadde det samme problemet jeg, da måtte jeg bare kose litt med diverse porter ( med andre ord åpne dem). Jeg som den starcraft gameren jeg er måtte åpne portene 6112-6119.. hihi også var det bare kos og klem hvilke spill skal du game?
Bleelekwwl Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 Hovedsakelig WC3 og TrackMania. På ruteren min kan jeg ikke åpne port fra Y til X. Jeg kan bare åpne en og en, og kan bare åpne 8 totalt. Tenkte kanskje at jeg trengte å åpne enda flere.
budsoet Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 ta tviler jeg på at kosainga mi hadde hjulpet noe særlig hehe
Bleelekwwl Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 Hovedsakelig WC3 og TrackMania. På ruteren min kan jeg ikke åpne port fra Y til X. Jeg kan bare åpne en og en, og kan bare åpne 8 totalt. Tenkte kanskje at jeg trengte å åpne enda flere.
sterilan Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Mener å huske at man bare trenger å åpne for en enkelt port for å spille WC3. Har du satt DMZ til den maskinen du bruker for spill?
Bleelekwwl Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 (endret) Oj, sorry!! Skulle ikke poste så mye! Endret 9. november 2004 av Mortifer
Bleelekwwl Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 Jeg har satt maskinens ip-adresse på local DMZ host, men det er public DMZ host jeg ikke vet hva jeg skal skrive på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå