el_cash Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 noen som kan anbefale meg en veldig liten/enkel html-editor som kan sjekke/korrigere mine syntaxer, og kanskje forenkle innlegging i tabeller? jeg lager en laaang tabell (fem kolonner og 180 rader til å starte med, skal muligens utvides) hvor jeg har masse å knotte inn, og kunne gjerne ønske meg noen tips om hvordan dette kan gjøres på en enklest mulig måte. grunnen til at jeg ønsker å gjøre dette i html er ganske enkelt fordi det er linker i en av kolonnene, og jeg ønsker å kunne oppdatere *alt* i tabellen fra ett sted (ett html-dokument, i dette tilfellet). ønsker ikke å bruke excel-tabeller, heller ikke importere fra excel til html, da jeg vil at koden skal være så "ren" som mulig, slik at den lett kan forandres. ps: jeg er på ingen måte dreven i html.
Purify Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Bruk heller HTML på korrekt vis du - i samband med CSS. www.htmldog.com For å svare på topic, så er Notepad 2 det du er ute etter.
LoS Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Hvem i all verden lager tabelllayout med 180 kollonner? Virker ikke akkurat som om det er layout han skal lage.
Purify Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Hvem i all verden lager tabelllayout med 180 kollonner?Virker ikke akkurat som om det er layout han skal lage. Les ordentlig, da. 5 kolonner, og 180 rader.
Simon Zimmermann Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Roger Johansson skrev sist en veldig bra artikkel om tabeller, den burde du lese: Bring on the Tables!
LoS Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 (endret) Hvem i all verden lager tabelllayout med 180 kollonner?Virker ikke akkurat som om det er layout han skal lage. Les ordentlig, da. 5 kolonner, og 180 rader. Ja? col1: col2: col3: col4: col5: col1 col2 col3 col4 col5 col1 col2 col3 col4 col5 col1 col2 col3 col4 col5 Ser enda ut som tabulær data i mine øyne. edit: rota litt. Endret 9. november 2004 av LoS
Marvil Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 (endret) Han reagerte fordi du sa 180 KOLONNER.. Edit: col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 Blir det ikke slik ? Kolonnene går nedover, radene bortover.. Edit2: Jaok, du redigerte også ja.. Endret 9. november 2004 av Marvil
el_cash Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 takker for svar - og ja, det er 5 kolonner og 180 rader det er snakk om; altså smal (i bredden), men laaang (høy) side. skal sjekke ut linkene dere har gitt meg, mange gode tips her!
el_cash Skrevet 10. november 2004 Forfatter Skrevet 10. november 2004 notepad2 var genial! ypperlig! men jeg har flere problemer nå: har nå fått begynt på tabellen (som ikke blir ferdig de første 200 årene), men mangler litt på design-biten. for at stilen skal matche andre sider på samme domene så trenger jeg hjelp til to ting: jeg har et bakgrunnsbilde på 1941 x 453 pixler i jpeg-format som jeg ønsker skal være i nåværende høyde/bredde-forhold, men som skal "følge siden" helt øverst, dvs hvis jeg øker skjermoppløsning eller vindustørrelse, så skal bildet "henge med" i samme høyde/bredde-forhold, og være på toppen av siden (håper dette var forståelig)... i tillegg skal jeg ha en logo øverst til venstre på nevnte side, altså oppå ovennevnte bakgrunnsbilde, og denne logoen er på 110 x 90 pixler. både html-dokumentet med tabellene (tabell.html), bakgrunnsbildet (bakgrunn.jpeg) samt logoen (logo.gif) skal ligge i samme mappe på serveren, kall denne gjerne "tabellmappe" hvordan skal jeg få kodet til dette? har prøvd å få til dette i halvannen time, men jeg er totalt newbie på html/css og står fullstendig fast her... hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå