Gå til innhold

InstallShield: Problemer med installasjon


Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har et problem med InstallShield.

Det startet med Doom3 som jeg slet fælt med å få installert.

Installasjon gikk som normalt, men rett etter installasjonen forsvant alt.

Dette problemet har jeg nå også fått med Farcry og det nye Larry.

Doom3 fikk jeg til slutt installert det manuelt.

Har testet spillene hos en annen kamerat og der funka de fint.

 

 

Noen som har vært borti lignene problemer, eller har en løsning?

Vil nødig formatere Windows selv om jeg tror det ville fiksa problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er noe med InstallShield ja. Har samme problemet med Leisure Suit Larry - Magna Cum Laude, Rome - Total War og Warhammer 40 000 - Dawn of War. Leste et eller annet sted at det har noe å gjøre med SP2 og InstallShield, men jeg aner ikke hvordan man fikser det. Si ifra om du finner det ut...

Lenke til kommentar
Tror det er noe med InstallShield ja. Har samme problemet med Leisure Suit Larry - Magna Cum Laude, Rome - Total War og Warhammer 40 000 - Dawn of War. Leste et eller annet sted at det har noe å gjøre med SP2 og InstallShield, men jeg aner ikke hvordan man fikser det. Si ifra om du finner det ut...

Jeg har SP2, men hadde null problem med Rome installen.

Broren min hadde heller ingen problemer med installen til Rome...

 

Det høres heller ut som et spyware angrep, slik som det ble nevnt tidligere... :)

 

Det kan være at du bare merket at du fikk problemer med Larry, Rome, og Warhammer, siden de er de siste spillene du har installert ;)

Lenke til kommentar

Nei, er nok ikke det, har installert flere spill etter dette, og dette skjer bare ved spill som bruker InstallShield Installer. Har også sjekket Rome - TW forumet, og det er andre som har samme problem. Etter at man er ferdig med disc 3 og skal sett inn 1 igjen krasjer installen og alt i TW mappa slettes. Fant en måte å ta kopi av spillet før jeg satte inn CD 1 igjen og alt krasjet, og så legge inn de få filene som manglet manuelt, men i Larry og Warhammer er det ikke like tydlig hvilke filer som mangler, og det skal heller ikke være nødvendig å driver å fikse på det. Men siden du ikke hadde noen problemer med det så kan det ikke være kun et SP2/InstallShield problem, det må være andre ting som ligger bak. Men PCen min er 100% spyware/virusfri, sjekker ofte med Spybot og Ad-Aware

Lenke til kommentar
Nei, er nok ikke det, har installert flere spill etter dette, og dette skjer bare ved spill som bruker InstallShield Installer. Har også sjekket Rome - TW forumet, og det er andre som har samme problem. Etter at man er ferdig med disc 3 og skal sett inn 1 igjen krasjer installen og alt i TW mappa slettes. Fant en måte å ta kopi av spillet før jeg satte inn CD 1 igjen og alt krasjet, og så legge inn de få filene som manglet manuelt, men i Larry og Warhammer er det ikke like tydlig hvilke filer som mangler, og det skal heller ikke være nødvendig å driver å fikse på det. Men siden du ikke hadde noen problemer med det så kan det ikke være kun et SP2/InstallShield problem, det må være andre ting som ligger bak. Men PCen min er 100% spyware/virusfri, sjekker ofte med Spybot og Ad-Aware

Hmm...merkelig...

InstallShield skal absolutt ikke ha noen problemer med hardware heller (i teorien)

Men om du har installert flere spill og vet at det er InstallShield som ønsker å krangle med noe på PC'n din, så vet jeg ikke...

Det kan jo muligens la seg gjøre med en reboot av XP da...

Lenke til kommentar

Reboot har blitt prøvd uten suksess, men jeg skal teste å legge det inn på en venns PC som er ny-formatert og har samme hardware som meg...

 

Tanken slo meg at det kan være noen services jeg har disablet og, kan sjekke med default services...

Endret av thomey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...