Gå til innhold

Hovedkort, Lacie 20" og X800XT kompatibelhet.


swiper

Anbefalte innlegg

Hei! Skal bestille meg nye komponenter til datamaskinen.

Følgende var planlagt

Hovedkort: MSI Nforce4 Ultra

CPU: AMD64 3200+ "90nm"

Minne: OCZ 1024MB-kit PC3200 Dual Channel CL2-2-2-5

Skjerm: Lacie lcd 20"

Skjermkort: Sapphire Radeon X800XP

 

Problemet er at jeg har funnet ut at Radeon X800XT ikke fungerer spesielt bra sammen med Lacie skjermen. Vurderer derfor å kjøpe et Nforce3 brikksett og et AGP kort. Lurer derfor på ytelses forskjellen mellom nForce3 og nForce4. Vet at det ikke er stor forskjell, og har forøvrig egentlig bestemt meg, vil bare sette pris på noen kriterier for og imot oppsettet.

 

Vet noen forøvrig om MSI nForce3 socket 939 passer med Thermalright XP-120, hvis en foretar noen modifikasjoner? Eller om det er noe som kan gjøres for å få Lacie skjermen kompatible med X800XT?

 

Ble litt mange emner egentlig, men tror ikke det vil passe å dele opp posten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at jeg har funnet ut at Radeon X800XT ikke fungerer spesielt bra sammen med Lacie skjermen.

Hvorfor skulle ikke Radeon x800xt og Lacie skjermen passe sammen?

 

Tror oppsettet du har satt opp blir veldig bra jeg!!

 

Edit: Obs. Trykte på send og gikk for å se simpsons.. postinga tok over 15 min ser det ut til.. :!:

Det ser nok mest ut til at problemet er en defekt dvi utgang - kan ikke forstå hvorfor han ellers skulle få de problemene.. Men, det er sikkert noen med Lacie her som kan bekrefte / avkrefte dette problemet.

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar

Lest flere steder at det visstnok skal være problemer med x800xt's dvi utgang og 20" lcd skjermer, men hvis flere bruker dvi utgang til lcd skjermen og ikke får problemer er det kanskje ikke noe å uroe seg for. Har satt sammen en del datamaskiner, og aldri hatt noe problemer. Hare uroet med litt i det siste siden det er såpass mange som har problemer med dvi og lcd skjermen. Men dette kan sikkert like godt være brukerfeil eller noe lign.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...