Gå til innhold

Får ikke 5.1 lyd :(


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp et nytt 5.1 lydanlegg til min pc og et nytt lydkort som skulle støtte 5.1, men jeg får det ikke til...når feks jeg spiller musikk er det bare lyd på front left og rear left. og en av kontaktene på lydkortet gir ikke lyd fra seg..Bare når jeg setter den på "digital" men da kommer det bare skurring...

 

Lydkortet mitt er Sound Blaster Live! 5.1 Digital [A800]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://no.europe.creative.com/support/downloads/

 

gå til denne sida og gå til automatisk oppdatering ...

Dette kom da jeg gikk inn på det: Status:Ingen oppdateringer er nødvendig for ditt Creative-produkt. Du har allerede de seneste versjonene installert.

Da var alt greit da! :)

Innstalerte du den jeg gav deg link til?

Eller innstalerte du en norsk driver, for det finnes ikke oppdateringer til den norske versjonen!

Lenke til kommentar
http://no.europe.creative.com/support/downloads/

 

gå til denne sida og gå til automatisk oppdatering ...

Dette kom da jeg gikk inn på det: Status:Ingen oppdateringer er nødvendig for ditt Creative-produkt. Du har allerede de seneste versjonene installert.

Da var alt greit da! :)

Innstalerte du den jeg gav deg link til?

Eller innstalerte du en norsk driver, for det finnes ikke oppdateringer til den norske versjonen!

Lasta ned fra den linken du kom med, og skulle installere det, men så sa den at det ikke var noe SB Live lyd kort her.. Mesjkeli

Lenke til kommentar
Jeg sliter med akkurat samme problemet  :thumbdown:

 

Her er link til AC97

 

Edit: Den AC97 funket ikke hos meg.. Noe feil Chipset :(

Det må da finnes en løsning.....

 

Takk for linken :D

Har ikke testa det enda da men takk uansett :D

 

 

 

Edit: Den linken var litt stress, men fikk den til å funke, men fila funker ikke,,, Den stopper på 99% når den "op+ner" seg...Pokker...Jaja

Endret av TumTum
Lenke til kommentar
Edit: Den linken var litt stress, men fikk den til å funke, men fila funker ikke,,, Den stopper på 99% når den "op+ner" seg...Pokker...Jaja

Jeg fikk som sagt en annen feil.. Har ingen anelse hvordan jeg skal få fisket 5,1 lyd.. 5,1 lyden dukker opp hos meg under avspilling av dvd filmer i VLC ellers er den ikke å finne :(

 

Vil så gjerne ha fult utbytte av mine Z-680 :yes:

Lenke til kommentar

99% av all musikk er jo i stereo, så hvis du ikke har en innstilling på anlegget eller PC-en som sender stereosignal til alle høyttalerne, er det riktig at det kun skal være lyd i to høyttalere. Lyden skal imidlertid komme i begge fronthøyttalerne, er du sikker på at du har koblet riktig? En del anlegg har mulighet til å kjøre "5-kanals stereo" eller lignende (og det tipper jeg 5500 også har), da får som regel begge høyttalerne på høyre side høyresignalet, og samme på venstresiden mens senteren får en mix av høyre/venstre. 5.1 brukes om 6 separate kanaler, noe man kun trenger til surround.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...