Gå til innhold

Dagbladet og "Onaniens Historie"


Anbefalte innlegg

Dagbladet og "Onaniens Historie"

 

Mens jeg leste denne artikkelen slo det meg mange ganger hvor på villspor mennesket kan være. Det slo meg også at til tross for at vi i dag lever i et meget opplyst samfunn, så har vi sikkert våre "onanister" vi også. Sånn som "passive røykere" kanskje? Hvor mye kan vi stole på at det som kommer ifra de bedrevitende faktisk stemmer. Mennesket har jo alltid vist en tradisjon i å se seg tilbake å le av tidligere generasjoners naivitet, absurde skikker, vrangforestillinger og inntoleranser.

 

Hva tror du de kommende generasjonene kommer til å si om oss?

 

Vi, i likhet med alle andre generasjoner, liker å tro at vi er opplyste. Dette i vår tid er kanskje mer sant enn noen gang pga informasjonsteknologien, men, er vi virkelig så opplyst og kunnskapsrike at vi ikke gjør de gale valgene? Hvor mye lit kan vi egentlig feste til politikerne, legene, ekspertene, ja, alle bedreviterne?

 

F.eks; er virkelig farlig å hoppe i bassenget etter et måltid?

 

Tanken på hvordan kommende generasjoner kommer til å se på oss oppmuntrer meg. For meg føles det som om bare fantasien kan sette grense for hvor mye de kommer til å le av oss. Bare fra når jeg var en liten femåring på midten av 1980 tallet og til i dag har vi jo opplevd en stor forandring.

 

Hva er deres syn på dette? Tror dere vi er så opplyste at de kommende generasjonene ikke kommer til å le av oss? Hvem tror dere våre onanister er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den artikkelen var utrolig fin. :D

Likte spesielt dette:

I 1859 advarte Ludvig Dahl, vår første medisinaldirektør, mot onaniens farer. Skoleelevenes langvarige ro i sittende stilling førte til blodansamling i hode og underliv, som igjen stimulerte lysten til onani. Dahl mente innføring av gymnastikk i skolen ville hjelpe.

  Men kroppsøvingen var ikke helt ufarlig, den heller. Flere eksperter advarte mot klatring i tau, og i 1890 sender departementet ut et rundskriv som understreker at elevene må lære å klatre på en hensiktsmessig måte, og at øvelsene må overvåkes for å hindre utglidning.

 

-----------

 

Vår tids onanister? Vanskelig å si. Hva er det vi ikke får lov til i dag som ikke er skadelig for oss?

Lenke til kommentar
Vi, i likhet med alle andre generasjoner, liker å tro at vi er opplyste. Dette i vår tid er kanskje mer sant enn noen gang pga informasjonsteknologien, men, er vi virkelig så opplyst og kunnskapsrike at vi ikke gjør de gale valgene? Hvor mye lit kan vi egentlig feste til politikerne, legene, ekspertene, ja, alle bedreviterne?

 

F.eks; er virkelig farlig å hoppe i bassenget etter et måltid?

 

Tanken på hvordan kommende generasjoner kommer til å se på oss oppmuntrer meg. For meg føles det som om bare fantasien kan sette grense for hvor mye de kommer til å le av oss. Bare fra når jeg var en liten femåring på midten av 1980 tallet og til i dag har vi jo opplevd en stor forandring.

 

Hva er deres syn på dette? Tror dere vi er så opplyste at de kommende generasjonene ikke kommer til å le av oss? Hvem tror dere våre onanister er?

 

Dette kan bli en fin traad, kaq. Selv er jeg motstander av all form for overbeskyttelse. Som du selv sier; er virkelig farlig å hoppe i bassenget etter et måltid? Mine barn skal iallfall ikke lenkes til hjemmet; de skal klatre i traer og faa skrubbsaar paa knaerne. :)

Lenke til kommentar

btw, grunnen til at det sies at det er farlig å gå i bassenget rett etter at man har spist er at man kan få krampe når ikke kroppen får nokk blod til musklene siden store deler av blodet brukes til fordøying av den nylig inntatte maten...

 

Ellers så tror jeg det kan være vel så farlig å være en overbeskyttende forelder!!!

 

Mvh

Stian F

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jeg gadd altså ikke klikke på linken og lese artikkelen!

Aviser skal inneholde NYHETER og ikke lausmaga pissedrit!

Dette var en artikkel som stod på trykk i Magasinet forrige lørdag. Jeg synes det var interessant og morsomt. Når ble det vedtatt at aviser utelukkende kan inneholde nyheter? Spar oss for din "lausmaga pissedrit," du.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at onani fortsat er litt tabu i dag, noe som jeg fikk inntrykk av fra den artikelen.

 

 

 

Foresten så er det nesten farligere og hoppe i vannet om man ikke har spist på lenge og er sulten. Ikke det at det er så farlig uannsett, en klarer jo å svømme forde, med mindre en skal slite seg kraftig ut kanskje. (Aldri fått krampe)

 

 

Det med å overbeskytte barn er bare tull ja. Barn har godt av å erfare litt, skade seg litt og slikt. Så lenge det ikke er stor livsfare. Hvis en skader seg litt og slikt så lærer en jo å være forsiktig neste gang en kommer i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
btw, grunnen til at det sies at det er farlig å gå i bassenget rett etter at man har spist er at man kan få krampe når ikke kroppen får nokk blod til musklene siden store deler av blodet brukes til fordøying av den nylig inntatte maten...

Eh, det der er en myte... Ikke noe større sjangs å få krampe om man svømmer rett etter et måltid.

Lenke til kommentar
btw, grunnen til at det sies at det er farlig å gå i bassenget rett etter at man har spist er at man kan få krampe når ikke kroppen får nokk blod til musklene siden store deler av blodet brukes til fordøying av den nylig inntatte maten...

Eh, det der er en myte... Ikke noe større sjangs å få krampe om man svømmer rett etter et måltid.

Er faktisk mindre sjanse for å krampe etter et måltid. Var en eller annen lege som hadde forsket noe på det.

Lenke til kommentar
Er faktisk mindre sjanse for å krampe etter et måltid. Var en eller annen lege som hadde forsket noe på det.

Stemmer, etter et måltid vil forbrenningen og kroppstemperaturen øke og sjansen for å få krampe av årsaker som kaldt vann synker betydelig.

Endret av farke
Lenke til kommentar
Hvor mye kan vi stole på at det som kommer ifra de bedrevitende faktisk stemmer.

Min erfaring er at de selverklærte bedrevitende og de meningsbærende er halvstuderte røvere med ego fullstendig ute av kontroll der ordgyteriet får blekket til å strømme som elver.

 

Aftenposten har en kronikk-plass der denslags får en arena å boltre seg fritt. Selv når disse dilettantene får motsvar fra reelle fagfolk, har det ingen virkning på de tomme tønners rumling. Jeg fikk nok av å betale penger for å pløye gjennom sludder og å bli løyet for, så jeg leser ikke Aftenposten lengre.

 

I ny og ne kommer det frem folk som gjerne vil øse av sin (angivelige) visdom i ett eller annet felt. Da ser jeg meg raskt om for å se om det er noen som smiler stille; det er ofte disse som er de virkelige ekspertene og som sjelden har påtrengende behov for å påkalle almen oppmerksomhet, men heller lar seg bedømme av sine likemenn og -kvinner.

 

Jeg ser ikke bort i fra at det var slik før i tiden også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...