Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med 56 kps modem.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er av de få som bruker vanlig gammelt modem. Dette fordi jeg ikke kan få adsl eller breiband. Problemet er at når jeg har koblet meg på nett så er hastigheten 33,2 kps 32 kps 36.7 kps 37,2 kps 38,6 kps. Dette er veldig irritabelt :mad: . Lurer derfor på om noen veit om noe jeg kan gjøre for å få hastigheten opp en del. Eller om noen veit hva som er galt. Vi er lovd breiband her men det tar visst sin tid. Ville vert morro å få litt kjappere hastighet før den tid.

 

Håper noen kan hjelpe.

 

På forhånd takk.

 

Vatsvalsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tjuende århundre ringte nettopp etter deg, de ville ha internettforbindelsen sin tilbake.

 

Men fra spøk til brannbil, i mine modemdager var det også slik. Kommer an på linjestøy og trafikk hos serveren. Jeg lå aldri under 40.6 (?), men fikk heller aldri 56. Du kan ikke booste hastigheten noe særlig, men med TweakXP kan du få ned ping noe.

Lenke til kommentar

Hei igjenn.

 

Vatsvalsen her.

 

Vil og legge til at under aktivitet og motatt når jeg ser på tilkoblinga så står det feil 1. Noen som blir noe klokere da?? Dessuten så når jeg nå instalerte windows xp service pack 2 så datt vi ned på 31,2 kbps her så jeg skjønner ikke noe.

Skal jeg prøve med ett nytt modem kanskje. :hmm:

 

På forhånd takk.

 

Hilsen han med treg linje.

 

Vatsvalsen.

Lenke til kommentar

Jeg tipper den lave hastigheten skyldes at sentralene ikke støtter raskere enn 33,6kbps. Telenor gjør dette for å tvinge folk over til isdn (det går jo dobbelt så "fort":p)

 

Du må nok slå deg til ro med at 56kbps ikke går an å levere til modembrukere.

 

Jeg krysser fingrene for at du snart får bredbånd.

Lenke til kommentar
Jeg tipper den lave hastigheten skyldes at sentralene ikke støtter raskere enn 33,6kbps. Telenor gjør dette for å tvinge folk over til isdn (det går jo dobbelt så "fort":p)

 

Du må nok slå deg til ro med at 56kbps ikke går an å levere til modembrukere.

Hei,

 

Tydeligt at konfirmanderne ikke har opplevet 'modemtiden'. :thumbdown:

Alle ISP'er (der har analog internet-oppkopling) understøtter 56K og V.90 standarden 100%.

Har ikke noget med sentralen å gøre!!

 

Til trådstarter: Veldig lite info om hardwaren.

 

Der kan være flere årsager til at du ikke får 56K hastighet:

Ditt modem er ikke 100% kompatibel med V.90 standarden (et billigt modem?).

Dårlig linjekvalitet - analoge modemer er veldig følsom overfor støy på linjen (du bor langt fra sentralen?).

Fifo-bufferen på com-porten må være av typen: 16550A og ikke 16450 (et billigt hovedkort?).

Modemmet er ikke innstilt til V.90 og 56K hastighet (gøres vha Hayes-kommandoer).

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Hei igjenn.

 

Meg med den trege linja her. Nå har jeg kobla meg på nettet med samme linje og kabel fra modem til veggkontakt. Men sitter med den bærbare maskina til dama mi og no får jeg 50,6 kbps så det er jo helt tydelig at jeg kan dra mere ut av linja mi.

Tror jeg vil prøve å kjøpe meg ett nytt modem til den stasjonære maskina mi. Har jo hatt den i nesten to år så noe vil vel hangle etter etter så lang tid.

 

Visst noen tror det kan være andre ting som er galt er jeg glad for å få tips om dette før jeg handler nytt modem å installerer nytt.

 

Vatsvalsen.

Lenke til kommentar
Hei igjenn.

 

Meg med den trege linja her. Nå har jeg kobla meg på nettet med samme linje og kabel fra modem til veggkontakt. Men sitter med den bærbare maskina til dama mi og no får jeg 50,6 kbps så det er jo helt tydelig at jeg kan dra mere ut av linja mi.

Tror jeg vil prøve å kjøpe meg ett nytt modem til den stasjonære maskina mi. Har jo hatt den i nesten to år så noe vil vel hangle etter etter så lang tid.

 

Visst noen tror det kan være andre ting som er galt er jeg glad for å få tips om dette før jeg handler nytt modem å installerer nytt.

 

Vatsvalsen.

Isdn? Iallefall bedre enn modem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...