Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele adsl fra online.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skulle mene du trenger en eller annen form for router, tror windows xp kan fungere som router, og ja det er mulig, for jeg har gjort det selv. jeg og sambo hadde hver vår maskin og en ip adresse, men jeg bygget en router selv, det er ganske lett, kan feks bruke smoothwall, da trenger du en gammel haug av en pc(486 og oppover med 32mb ram) og 2 nettverkskort. så kobler den opp for dere, så trenger dere ikke skru på feks din pc for at de skal komme på nett. evt kjøpe en helt vanlig router da :p

Lenke til kommentar

Takk Admin'c. Eg viste det at eg trengte ein eller annen form for router/switch, dersom det var mulig å dele adsl forbindelsen. Men når det ikke er noko problem så, kan eg da fks kjøpe denne? :

 

D-Link DI-604 Bredbåndsrouter, UPnP

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2958

 

Kjører win2000 på begge maskinene, siden xp bare har laga trøbbel for meg.

Trur ikkje eg nyaste speedtouch heller siden modem ip'en er 10.0.0.138

 

Edit: lasta ned databladom routeren og såg at den støtta pppoe

Endret av teekay19
Lenke til kommentar
Kjører win2000 på begge maskinene, siden xp bare har laga trøbbel for meg.

Trur ikkje eg nyaste speedtouch heller siden modem ip'en er 10.0.0.138

Sjekk hva du har. Ip adressen sier ingenting om hvilken modell du har. Dessuten er det sansynligvis feil ip som ble sagt tidligere. 138.x.x.x. er routbar ip. D.v.s. at den ikke er reservert til private hjemmenetverk. Da er det tvilsomt at det er adressen til det interne nettet. 10.x.x.x. er ikke routbar ip, så den høres mer riktig ut.

 

Du må ha en switch hvis det er routing funksjon i modemet.

Lenke til kommentar

Jeg deler min online linje med en D-Link 604 router, men noe skjer med routern innimellom. Den låser seg helt og jeg må resette den. Ganske irriterende når man er midt i en online spill session. Kanskje jeg bare må oppdatere firmware, vet ikke helt. Men hvis andre har det samme problemet ville ikke jeg anbefale denne routern.

Lenke til kommentar
Takk Admin'c. Eg viste det at eg trengte ein eller annen form for router/switch, dersom det var mulig å dele adsl forbindelsen. Men når det ikke er noko problem så, kan eg da fks kjøpe denne? :

 

D-Link DI-604 Bredbåndsrouter, UPnP

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2958

 

Kjører win2000 på begge maskinene, siden xp bare har laga trøbbel for meg.

Trur ikkje eg nyaste speedtouch heller siden modem ip'en er 10.0.0.138

 

Edit: lasta ned databladom routeren og såg at den støtta pppoe

Siden modem-IP'en din er 10.0.0.138 så er det Speedtouchen med router du har. Da har du bare behov for en enkel hub eller switch og vanlige TP-kabler mellom PC-er og switch/hub. Sjekk denne switchen fra 3Com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...