Gå til innhold

epox 8KDA3+ feil med lan


pc`baby

Anbefalte innlegg

eg prøver igjen før eg leverer hk i retur.

Mitt epox 8KDA3+ har problem med lan og diskettstasjon

når det gjelder lan så er det nesten umulig å bruke internett

i speedometer test så henger det rykker og hopper i testen

virker som om det er dårlig kontakt i kortet. har prøvd uten driver (latt windows finne en driver) driveren som følger med hk. og oppdatert driver.

Nei samme resultat hver gang. :no:

fungerer greit med pci lan kort. :p

 

edit har oppdatert bios

 

Så når det gjelder disketstasjon så får eg A ikke tilgjengelig eller feil funksjon

den virker den virker før os er oppe (ellers så kunne eg ikke ha brukt wd raptor hd) har prøvd men flere disketstasjoner og kabler nei ingening hjelper.

de fungerer i en annen maskin. :no:

 

Noen som har forslag, eller skal eg bare sende det i retur å se meg om etter annet hk

 

hilsen meg :hmm:

Endret av pc`baby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har eg prøvd å stilt på halv og full duplex det hjelper ikke.

kjøpte et 10-100-1000 giga lan kort satt det i en annen maskin rett opp på internett. koblet sammen maskinene nei får melding om at det er for dårlig mottak.

har cat 6 kabel så problemet er ikke der. tror lan er defekt.

 

når det gjelder diskettstasjonen så kan den skrive til diskett men når den skal lese ifra en diskett som er blitt laget ifra en annen maskin så går den bare beserk.

 

er lei av hele greia får vel bite i det sure eplet å levere det i retur. :mad:

 

Noen forslag på hvilket kort eg kan se etter.

Lenke til kommentar
nå har eg prøvd å stilt på halv og full duplex det hjelper ikke.

kjøpte et 10-100-1000 giga lan kort satt det i en annen maskin rett opp på internett. koblet sammen maskinene nei får melding om at det er for dårlig mottak.

har cat 6 kabel så problemet er ikke der. tror lan er defekt.

 

når det gjelder diskettstasjonen så kan den skrive til diskett men når den skal lese ifra en diskett som er blitt laget ifra en annen maskin så går den bare beserk.

 

er lei av hele greia får vel bite i det sure eplet å levere det i retur. :mad:

 

Noen forslag på hvilket kort eg kan se etter.

Eg har samme hk som deg men har ikke merket noen av de problemene du nevner.... Har faktisk ikke hatt et eneste problem med hket... det eneste som var "gale" var at floppyen sluttet å virke, men det var pga at eg "testet" om floppyen fungerte uten strøm og det gjorde den altså ikke..... :p

Lenke til kommentar

Jeg har også litt problemer med et Epox-hovedkort. Ikke 8KDA3+ men 8KDA3J, men det er vel så og si samme kortet.

 

Som hos "pc`baby" så mistenker jeg også dårlig kontakt i nettverkskortet.

 

Dette skjer hos meg:

Meldingen "A network cacle is unplugged" dukker opp nede ved oppgavelinjen annenhvert sekund. Problemet dukker opp like fort som det forsvinner.

 

Like før jeg sender det hovedkortet i retur, men jeg tenkte jeg skulle sjekke her om noen hadde samme problem før jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Jeg har også litt problemer med et Epox-hovedkort. Ikke 8KDA3+ men 8KDA3J, men det er vel så og si samme kortet.

 

Som hos "pc`baby" så mistenker jeg også dårlig kontakt i nettverkskortet.

 

Dette skjer hos meg:

Meldingen "A network cacle is unplugged" dukker opp nede ved oppgavelinjen annenhvert sekund. Problemet dukker opp like fort som det forsvinner.

 

Like før jeg sender det hovedkortet i retur, men jeg tenkte jeg skulle sjekke her om noen hadde samme problem før jeg gjorde det.

etter å ha prøvd det meste så ringte eg til de jeg hadde kjøpt hk ifra, de sa at eg må bare sende det i retur.

så nå har eg bestilt MSI K8N NEO platinum Edition

men nå vet eg ikke om eg kan få et nytt problem for rammen min er

twinmos 3200 m/winbond 400 512mb

å det er noen som klager på at twinmos ikke virker på hk eg brstilte

 

kansje eg burde slengt på ram også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...