Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brille- og linsetråden !


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I følge min optiker finnes det ikke.

Eneste måten å dekke selve pupillen er å kjøre på med sprit-tusj etc.

men på eget ansvar ;)

9304785[/snapback]

 

Har du sett Underworld.. ? Når han fyren blir blanding av Vampyr å Vareulv.. Da er øynene helt svarte... slike linser tenker jeg på...

Lenke til kommentar

Alle linsene der er jo svarte i midten(unntatt 1 stk), og siden pupillen er svart betyr det at dem ikke er farga der :)

Men så vidt jeg vet kan du ikke få linser som er heldekkende blå etc.

 

Den eneste som har farge over pupiller er lyse hvit, tror synet går til helvete hvis det er noen sterkere farger der, greier ikke se gjennom linsa.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å sette på linser uten å måtte stå i 15 minutter for hver gang?

Fikk det til hos optikeren, men med engang jeg kom hjem så gikk alt til helvette. Har måttet kaste 2 par dagslinser jeg fikk hos optikeren fordi jeg mistet den ene, og jeg hadde ikke tid til å ta den ny pakken jeg åpnet på.

Lenke til kommentar

Har ikke orket å lese igjennom hele tråden, men lurer enkelt og greit på om det lønner seg og om det er sikkert å kjøpe linsene sine på nettet? Bruker i dag -1.00 på begge øynene, men det koster en del å kjøpe hos optikkeren. Noen som anbefaler noen nettbutikker?

 

Forresten en ting til. Kan man bytte merker alt ettersom? Jeg bruker i dag synsams "Eye Q One-Day" linser, kan jeg bytte til andre merker da? Mulig jeg spør dumt, men orker ikke dra innom optikkeren :p

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar

Wow... Var hos optikkeren på fredag, da jeg har klaget på vondt i hodet osv. har alltid sett helt perfekt, og vært glad med det. Så fant jeg ut at jeg var litt langsynt og hadde skeive hornhinner.... Ikke så mye at det er veldig stress, men må ha noen briller som jeg kan bruke til lesing og data osv. Har ikke kjøpt noen briller ennå, da jeg virkelig ikke finner noen jeg liker godt. Men det er vel sikkert mest en tilvenningssak...

Lenke til kommentar

Jeg hadde -0.80, men nå kjenner jeg at jeg har svekket. Brillene mine som jeg ikke bruker mye, ser jeg så vidt med ( ser jo litt da ). Jeg bruker sjelden brillene mine utenom på kvelden når jeg ser på TV, jeg liker egentlig ikke å gå med briller.

Har lyst på å skaffe meg Døgne-rundt-linser, kan alle folk få det?

Lenke til kommentar
Jeg hadde -0.80, men nå kjenner jeg at jeg har svekket. Brillene mine som jeg ikke bruker mye, ser jeg så vidt med ( ser jo litt da ). Jeg bruker sjelden brillene mine utenom på kvelden når jeg ser på TV, jeg liker egentlig ikke å gå med briller.

Har lyst på å skaffe meg Døgne-rundt-linser, kan alle folk få det?

9340277[/snapback]

-0.80 bare? Du burde jo se temmelig klart da?

Jeg har -4.25 på mine øyne og jeg ser dårlig ^^

Lenke til kommentar

+ 4.7 på venstre øye og 5.1 på høyre. (Eller omvendt, husker ikke).

 

Har også litt skjeve hornhinner, siden jeg kan sjegle på kommando. :cool: lol.

 

Men dette holder altså brillene mine i sjakk da. Vurderer å skaffe meg linser til å bruke på fotballtrening/kamper. Men er ikke linser noe som man må bruke regelmessig for å lære seg til å bruke det?

 

Kommer ALLTID til å gå med briller. Meg uten briller er ikke meg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...