Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brille- og linsetråden !


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får min linser til mandag ;D, var på sånn syntest, skulle egentlig bare ha fargalinser.. men så fikk jeg vite at jeg så vist dårlig, jeg bare what?

så nå skal få mine linser, hvor jeg skal se enda klarere visstnokk:)

 

Men hvordan er prisen på syntest OG linser man kjøpr fra optikere..

Han har alerede bestilt, jeg fikk ikke rekt å si ifra hvor mye det ville komme på

Lenke til kommentar

Har da ikke lest gjennom alle disse sidene, men de som vurderer laseroperasjon og ikke vet alt kan jeg vel kanskje hjelpe. Faren min tok laseroperasjon for et par år siden (2-4år?) og han ser utmerket den dag i dag. Det eneste kravet for å ta operasjonen jeg kan huske han snakke om da jeg spurte han var: Stabilt syn over en viss periode (noen år). Du må la være å bruke øya for mye de første dagene og blir da sengeliggende mesteparten av tiden. Hvis du føler at du ikke ser like bra som det du mener, kan du ta en synstes og få gratis oppretting ofc.

 

Det som skjer under selve operasjonen er at du må se inn i et lys (laser assume) og se rett mot det, og det er visstnok ikke noe smerte involvert heller. Kjør hjem i taxi og som sagt, ta senga et par dager

 

Vet ikke om alle visste dette, har hvertfall en god del venner som synes at dette var greit å vite :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er så lei linser jeg nå, argggg.

 

Er vel på 5 uka med linser, sitter nå å fortsatt ikke får ut den ene linse, har vel prøvd i ca 45 min. Hver eneste dag tar det vel 15-30 min å få dem inn, og 20-30 å få dem ut. Gikk fortere sist uke, men jeg sliter med å få opp øya nok til å få linsen in som vanlig :( Begynner å bli drittlei nå, øye er helt rødt og sårt under øye fordi jeg må presse så mye og hardt for å få fingrene inn til å prøvd å få tak på den :(

 

Skulle ønske jeg greide å få den ut og inn like bra som mange her...

Lenke til kommentar
Husker jeg sleit like masse som deg når jeg fikk linsene. Nå får jeg inn begge linsene på 2min og ut igjen på et halvt :p Dette er etter 3år med linsene inn og ut hver dag, altså over 1000ganger har jeg tatt linsene inn og ut.Men trening gjør mester ;)
Jeg slet faktisk mindre når jeg fikk dem enn nå, akkurat nå får jeg den ikke ut, og har ikke lyst å prøve noe mer heller fordi det gjør så vondt :(På morgene går aldri linsene lett inn, når jeg tar dem ut av esken sin så setter dem seg ikke på fingern, alså dem slir av fingeren før jeg har sjanse til å få den inn. Dem går somregel inn, men somregel så sent at jeg kommer for sent på jobben :S
Får den på hele tiden på første eller 2 forsøk, og jeg har kun hatt det i 4 uker tror jeg....Hadde sånn kurs på vinteren i år, men da gikk alt til helvette så jeg dreit i det og gikk med dårlig syn i over et halvt år.
Hadde sånn kurs for ca 5-6 ukser siden nå, gikk på, men brukte såklart noen min da :)Hvor dumt/farlig er det å sove med endagslinsene ?
Lenke til kommentar
Husker jeg sleit like masse som deg når jeg fikk linsene. Nå får jeg inn begge linsene på 2min og ut igjen på et halvt :p Dette er etter 3år med linsene inn og ut hver dag, altså over 1000ganger har jeg tatt linsene inn og ut.Men trening gjør mester ;)
Jeg slet faktisk mindre når jeg fikk dem enn nå, akkurat nå får jeg den ikke ut, og har ikke lyst å prøve noe mer heller fordi det gjør så vondt :(På morgene går aldri linsene lett inn, når jeg tar dem ut av esken sin så setter dem seg ikke på fingern, alså dem slir av fingeren før jeg har sjanse til å få den inn. Dem går somregel inn, men somregel så sent at jeg kommer for sent på jobben :S
Får den på hele tiden på første eller 2 forsøk, og jeg har kun hatt det i 4 uker tror jeg....Hadde sånn kurs på vinteren i år, men da gikk alt til helvette så jeg dreit i det og gikk med dårlig syn i over et halvt år.
Hadde sånn kurs for ca 5-6 ukser siden nå, gikk på, men brukte såklart noen min da :)Hvor dumt/farlig er det å sove med endagslinsene ?

Du kan få lettere betennelse på øyet og noe til som jeg ikke husker. Har sovet med endagslinse gjorde det på Tirsdag, merket ingenting.

Lenke til kommentar
Husker jeg sleit like masse som deg når jeg fikk linsene. Nå får jeg inn begge linsene på 2min og ut igjen på et halvt :p Dette er etter 3år med linsene inn og ut hver dag, altså over 1000ganger har jeg tatt linsene inn og ut.Men trening gjør mester ;)
Jeg slet faktisk mindre når jeg fikk dem enn nå, akkurat nå får jeg den ikke ut, og har ikke lyst å prøve noe mer heller fordi det gjør så vondt :( På morgene går aldri linsene lett inn, når jeg tar dem ut av esken sin så setter dem seg ikke på fingern, alså dem slir av fingeren før jeg har sjanse til å få den inn. Dem går somregel inn, men somregel så sent at jeg kommer for sent på jobben :S
Får den på hele tiden på første eller 2 forsøk, og jeg har kun hatt det i 4 uker tror jeg....Hadde sånn kurs på vinteren i år, men da gikk alt til helvette så jeg dreit i det og gikk med dårlig syn i over et halvt år.
Hadde sånn kurs for ca 5-6 ukser siden nå, gikk på, men brukte såklart noen min da :)Hvor dumt/farlig er det å sove med endagslinsene ?

Du kan få lettere betennelse på øyet og noe til som jeg ikke husker. Har sovet med endagslinse gjorde det på Tirsdag, merket ingenting.

Har også sovet med endagslinse på, det gikk helt fint egentlig. Fikk en masse gul gugge på øynene eneste.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...