w2k Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Når man sammenligner og ser på hva en Xbox er kapabel til, hvorfor skal da ikke en vanlig pc kunne klare å kjøre spill på en like superb måte?, er fullstendig klar over at spilla er spesial designet for de forskjellige konsollene, men alikevel, det er ganske uforståelig at det er så mye annerledes med en pc!?. Tipper det er utviklernes skyld, de er ikke flinke nok til å optimalisere.
TRS Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 (endret) fordi teknologien krever etterhvert mer og når man skal utvikle spill til pc må man ta i betraktning at ikke alle har samme maskinvare slik at for noen vil det da ikke kjøre så bra som hos andre. Når man utvikler til en konsoll så har man kun 1 sett maskinvare å forholde seg til Edit, la til litt Endret 1. november 2004 av TRS
Aasgaard Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 En PC kjører et hav av programmer i bakgrunnen. Koster f.eks. en del bare å holde XP i gang. PC-er leverer også betydelig heftigere saker enn hva en Xbox klarer. I tillegg har du gjerne flere ganger så mange pixler på skjermen samtidig.
LuggagE Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Vel, hvis du ser på en xbox så er den LAGET for spill, noe en pc ikke er. I hovedsaken begynte spill som progammer laget bare for gøy, og siden utviklet seg. En pc som ikke hadde NOEN andre bakgrunnstjenester gående osv osv hadde sikkert trengt mindre for å kjøre spillene, men så er det jo ikke BARE spilling man gjør på pcen heller. Hvis det er tilfellet burde man holde seg til konsoller når det kommer til spill
w2k Skrevet 1. november 2004 Forfatter Skrevet 1. november 2004 (endret) ja skjønner poengene deres, men la oss si at man gikk utifra xbox spesifikasjonene på en pc, hadde det ikke da vært mulig å standardrisere slik at alle maskiner som har en del kraft over 700mghz kunne kjøre spill likt og med like fin flyt og grafikk som en xbox, takke meg til det istedefor å bruke tusenvis på skjermkort for å ha så og så høy oppløsning osv. Hadde ikke Microsoft noen planer for nettop dette på pc?... Endret 1. november 2004 av w2k
Sjefern Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Nå kjører jo spillene på tv/xbox i 800*600 også da. Ikke så mange som gjør det på pcen. Det er jo helt klart en av grunnene til at spillene til pc krever en del mere. + at pcen kjører xp, antivirus, firewall, osv i bakgrunnen
w2k Skrevet 1. november 2004 Forfatter Skrevet 1. november 2004 Nå kjører jo spillene på tv/xbox i 800*600 også da. Ikke så mange som gjør det på pcen. Det er jo helt klart en av grunnene til at spillene til pc krever en del mere. + at pcen kjører xp, antivirus, firewall, osv i bakgrunnen Jeg kjører 800x600 16bit på pc'en selv, ingen antivirus eller noe i trayen heller, alikevell er nye spill helt håpløse selv på laveste grafikk valg. En PIII800mghz,640mb ram, geforce32mb skulle helt klart klart mer, men sånn er det ikke, derfor må jeg si spill har ingenting på pc å gjøre, de hører hjemme på konsoll, noen enige
Aasgaard Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Hver sin smak. Jeg hadde blitt veldig lite fornøyd med å kjøre Xbox-kvalitet på PC-en. Ikke at det er noe galt med Xbox, men den kan ikke levere i nærheten av hva en god PC kan.
w2k Skrevet 1. november 2004 Forfatter Skrevet 1. november 2004 (endret) Hver sin smak. Jeg hadde blitt veldig lite fornøyd med å kjøre Xbox-kvalitet på PC-en. Ikke at det er noe galt med Xbox, men den kan ikke levere i nærheten av hva en god PC kan. men det er vell fordi en PC-skjerm er høyoppløslig og avslører kvaliteten mye mer, blir samme som med at DivX tar seg bedre ut på TV enn en monitor. syns alikevell at xbox kvalitet på pc'en hadde vært topp jeg, istedefor å hele tiden måtte oppgradere i dyre komponenter. Endret 1. november 2004 av w2k
agony Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Må si meg enig med Aasgaard, pcen slår xbox grafikk messig. Doom3 ser f.eks veldig fint ut på en 20" lcd Krever såklart skjermkort osv som yter bra også, og ja det er dyrt, men strengt tatt verdt morroa
Aasgaard Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 syns alikevell at xbox kvalitet på pc'en hadde vært topp jeg, istedefor å hele tiden måtte oppgradere i dyre komponenter. Det høres egentlig ut som det er mus og tastatur til Xboxen din du har lyst på.
w2k Skrevet 1. november 2004 Forfatter Skrevet 1. november 2004 Men det som virkelig er en vits er at det hjelper ikke å sette ned grafikk instillingene på svakere systemer engang, bare beviser at spilla er dårlig optimalisert og programmert fra grunnen av.
w2k Skrevet 1. november 2004 Forfatter Skrevet 1. november 2004 syns alikevell at xbox kvalitet på pc'en hadde vært topp jeg, istedefor å hele tiden måtte oppgradere i dyre komponenter. Det høres egentlig ut som det er mus og tastatur til Xboxen din du har lyst på. , ja det hadde vært fint, har ikke xbox foreløpig, men bedre det enn å oppgradere en pc kun for spill sin skyld imo.
tor_erik Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Jeg må si meg litt enig med w2k her, mye kunne nok blirr gjort for å få maskinvarekravene ned. Then again, dette ville kostet mye penger pga mange flere arbeidstimer for utviklerne. Om alle hadde sluttet å piratkopiere, og hadde kjøpt spill i stedet, så kunne man kanskje fått penger nok til dette? Hvem vet?
Zeph Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Betyr det ikkje litt at xboxen skal vise spel på ein Tvskjerm, og det er ikkje så stort behov for små detaljar osv..?
Gunfreak Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Men det som virkelig er en vits er at det hjelper ikke å sette ned grafikk instillingene på svakere systemer engang, bare beviser at spilla er dårlig optimalisert og programmert fra grunnen av. det gjør det vel. på min 700mhz spiller jeg rome, FSW, evil genius, osv. går helt fint det
Sjefern Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Så er det jo det at det er så utrolig mange komponeneter som skal kunne klare å kjøre det samme spillet da. Er jo ikke noe rart at det er lett å optimalisere et spill til f.eks xbox. Hvis noen hadde lagt ut et spill optimalisert for nvidia og intel, som sugde balle med amd og ati tenker jeg det hadde blitt rabalder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå