Gå til innhold

Den beste symbian mobilen?..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem symbian mobil syns dere er den beste som er ute nå, eller som kommer om ikke så alt for lenge?..Hvem ville du tatt hvis du fikk en?..hehe..

 

Er det vits å kjøpe symbian?..bare lurer..hehe..jeg tror jeg sterkt vurderer det :p

Det er uten tvil P 910i

Har nettopp oppgradert fra P 800 og det var vel verdt pengene.

Finner du en P 900 så er dette også et godt kjøp. Prisen på denne synker nå.

 

Symbian er for deg som bruker telefonen til mer enn å ringe og sende meldinger.

Det er tusenvis av programmer å få til symbian, du kan bruke tlf som GPS til navigasjon osv.

Hvis du venter til jul kan du få deg Nokias nye communicator 9500, den har også innebygd wlan og blir en bra mobil(den er til gjengjeld relativt stor) :w00t:

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en mobiltelefon og ikke en PDA-kubbe som P910 og Communicator 9500 så er kommende Panasonic X700 den minste Symbiantelefonen hittil.

 

Symbian utvider bruksområdet og bruks- og underholdningsverdien vanvittig. Det finnes haugevis av nyttige (og unyttige) programmer laget for Symbian. Ta en titt på PDATopsoft, Allaboutsymbian, My-Symbian.com eller psiloc.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Ganske uten tvil:

P910i

 

Fikk den i forrige uke, og er strålende fornøyd! Gjennomtenkt og knakende god. Rask. Meget bra display. Mange input-måter er et stort pluss. Småtastene på innsiden av lokket fungerer for min del aldeles ypperlig.

 

Har jeg noe negativt å si om telefonen? Nei, ingen verdens ting som jeg kan komme på. Stor? Nei, egentlig ikke. Med tanke på alt som er pakket inn i telefonen, ser jeg ikke på størrelsen som noe problem. Det å vandre rundt med en virkelig murstein i lomma (les: Nokias communicator), er out of the question.

 

Jeg er meget lykkelig med nyervervelsen, og angrer ikke et sekund

Lenke til kommentar

Dette avhenger selvsagt av hva du er ute etter, men jeg vil egentlig påstå at symbian telefoner generelt er bedre enn "vanlige" telefoner. Hvilken av symbian telefonene som er best igjen avhenger nok en gang av hva du er ute etter. Noe som er negativt er at de ofte store og gode skjermer som gjør de både store og batterikrevende.

Du har jo en god del modeller å velge utifra på markedet (dette er en liten liste over de fleste symbian telefonene som finnes egentlig);

Sony Ericsson P910, Arima U300, Nokia 7610, Nokia 6670 ,FOMA F900i

Nokia 6630,Motorola A925,Nokia 6260,Siemens SX1, BenQ P30, Sony Ericsson P900,Samsung SGH-D710,Nokia 6600, FOMA F900iT, Nokia N-Gage, Panasonic X700, Nokia N-Gage QD, Motorola A1000, Nokia 3660/3620, Nokia 9500, FOMA F2102V Nokia 9300, FOMA F2051, Nokia 6620,Sony Ericsson P800, FOMA F880iES, Nokia 7650, FOMA F900iC, Nokia 3650/3600, Nokia 9290 Communicator, Nokia 9210 Communicators,Sendo X ,Motorola A920.

 

-

 

Som mange andre, så har jeg også noen favoritter nemmelig; P**0 serien til Sony Ericsson; Nokia 6600, Nokia 6630 og Nokia 9500.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

oki..så på samsung d710 nå.. og d700.. er de sluppet?..fant ikke noe om de på samsung sia.. var ikke så store.. men var jo antenne og sånn..hehe

 

Hvorfor mener du at symbian er så mye bedre egentlig?.. hva syns dere? er det noe vits med symbian..

 

har lest noen poster om det her. og det man kan sånn ellers fra vanlige mobiler, som er mindre og billigre(de er det vel ?).. Er at man kan skrive i programmer som word og excel. det trur jeg jeg ikke kommer til å savne så fryktlig hvis jeg kjøper meg mob. (mob= vanlig, symbian mob = ja). Man kan få litt kulere personsvar,( forskjelli tider og sånn) man kan få mob'n til å ta bilder selv om det ikke virker sånn..

 

Fortell meg hvf jeg bør velge symbian.. trur jeg vil det..hmm.:p. men til nå har jeg ikke hørt om noen spesielt kule programmer.. si noen. eller si hvf symbian er bedre( eller motsatt hvis du er i den gruppen)

Lenke til kommentar

Hvis du mener P910 er for stor og klumpete så tror jeg du kan like Panasonic X700, så vidt jeg vet den minste Symbianmodellen hittil. Den er ikke i salg ennå, men forhåpentligvis innen året er omme. Ellers har vi jo Nokia 6260 som ikke er så dyr, men kanskje også litt stor.

 

Jeg vil råde deg til å ta en kikk på hva Symbian kan gjøre for deg fremfor å spørre så voldsomt på forumet, da det er du som best vet hva du synes er nyttig. Det finnes noen linker i en reply jeg skrev tidligere.

 

Men for å ta et eksempel. MiniGPS fra psiloc gjør at telefonen kan lokalisere hvor du er innenfor GSM nettverket. Med utgangspunkt i denne lokaliseringen kan du sette i gang aktiviteter. Altså kan telefonen automatisk skifte profil eller slå seg av når du kommer på skolen, kirken etc.

 

Andre programmer lar deg bruke mobilen som fjernkontroll til alle tenkelige enheter. Mulighetene er nesten uendelige

Lenke til kommentar
Hvem symbian mobil syns dere er den beste som er ute nå, eller som kommer om ikke så alt for lenge?..Hvem ville du tatt hvis du fikk en?..hehe..

 

Er det vits å kjøpe symbian?..bare lurer..hehe..jeg tror jeg sterkt vurderer det :p

Hvem? (feil) =Hvilken? (riktig)

 

Vil si at SE P910i er veldig bra - men pga. bedre kamera og 3g vil jeg foretrukket 6630 uansett pris!

Lenke til kommentar

Det spørs veldig hva du ser på det som.. P910 har UIQ system og er en sinnsykt fet mobil. Men jeg tror det hadde hvert tøffere å ha en 7610. Den har Symbian series 60, derfor blir det lettere å skaffe seg programmer til denne. UIQ har ikke så mange programmer, og det kan ende med at du må kjøpe programmer. P910 ser veldig mye mer sykere ut og er tøffere med sykt mye større skjerm og skjerm du kan skrive på. 7610 er det dessuten lettere og skaffe seg minnkort til og det kommer godt med når du bruker for eksempel programmer som smartmovie. Smartmovie er et genialt program som lar deg legge inn hele filmer. Har selv hatt hele Scary movie 3 på min gamle mobil.. Det var utrolig tøft, og tok absolutt ikke hele 128 mb minnekortet mitt...

 

Hvis du skal ha symbiantelefon som du skal leke deg med og finne syke og tøffe programmer til anbefaler jeg deg S60 modeller. Hvsi du skal ha en tøff telefon for å vise fram til vennene dine kjøper du UIQ.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...