Gå til innhold

Dette skremmer meg litt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde man sagt "Gud velsigne deg" hver gang noen nøs i dette landet hadde gjerne folk reagert på det, men i USA er det jo normalt.

Er det uproplematisk av den grunn? Tvert imot, etter min mening. Det er skummelt at så klare referanser til undertrykkelse og trangsyn gjøres til daglig tale.

Lenke til kommentar

Hele poenget her er at i USA så har man SEPERASJON mellom kirke og stat! (selv om det ikke nødvendigvis kommer godt frem i pledge of alliegance eller andre tekster (btw, er det bare jeg som synes det fakutm at de HAR ett Pledge of alliegance" er litt hjernevaske aktig-minner-om.totalitære-styresmakter-ala-nazityskland ?))

Lenke til kommentar
Ja, for mennesker som har tatt et klart (men feil?) standpunkt til noe som veldig mange andre er i mot, og som tør å stå for det, DE er jo lette å påvirke! :nei:

"En nasjon under GUD"

 

Oki, kanskje ikke huke dem, men gjøre dem sikre. Og det er ingen nyhet dette, at presidentene bruker Gud som velgermagnet.

 

Over tid kan litt "god bless" her og litt "thank god" der påvirke enhvilkensomhelst godtroende idiot. Og konservative kristne er nettopp dette.

Lenke til kommentar

Kanskje, men du sier at de er lette å påvirke. Det jeg ville poengtere var at mange av dem har tatt et mye klarere standpunkt enn de som ikke tror på noe.

 

Jeg tror faktisk at det ville være lettere å få en som ikke tror, til å tro enn å gjøre det motsatte, for de fleste som ikke tror har nok bare konkludert med det, mens de som tror (bortsett fra de som "alltid har vært kristne") faktisk har tatt et oppgjør med seg selv og funnet ut at "dette tror jeg!"...

 

 

Nå blir det veldig OT her. Jeg er forøvrig enig med trådstarter om at det er skremmende...

Lenke til kommentar

Jeg tolker dette som at Bush og Cheney er under styre av Gud. Og at alt de gjør er Guds vilje.

Ikke så lett å skille mellom USA's regjering og muslimske terrorister på dette området..

 

Men jeg har en opplysing til dere, Bush og Cheney. JEG er nemlig Guds nærmeste allierte og venn, og han sier til meg at dere er en gjeng med tullinger som bruker han som unnskyldning for å gjøre slemme ting!

I am the chosen one.

God Bless ME.

DerKAizeR for President, Under God. :innocent:

 

...

 

Prove me wrong?

Lenke til kommentar
Kanskje, men du sier at de er lette å påvirke. Det jeg ville poengtere var at mange av dem har tatt et mye klarere standpunkt enn de som ikke tror på noe.

Nå snakker du religiøst. De kan være evig bestemt på at Gud finnes, men de kan fortsatt lett påvirkes politisk. Hvis Kerry hadde begynt med hardcore, "Gud sa til meg i en drøm, bli president i USA, John"-propaganda (kanskje en dråpe mer subtilt), tror jeg på at en god del gjennomsyrede kristne ville blitt glad i tanken på Kerry som prez.

 

Bush kjører samme greien nevnt over. Store bannere med "Gud vil ha meg som president".

 

 

:hrm:

Lenke til kommentar
GUD FINNES IKKE

Jeg har ikke bevis for at Gud finnes.

Du har ikke bevis for at han ikke finnes.

Ergo, vi kan ikke vite om han finnes eller ikke, det eneste vi kan med sikkerhet si er:

Det finnes muligens en Gud, men vi har ikke sett noe konkret bevis på det.

Bibelen: Eventyrbok. Les Da Vinci Code. Gir deg litt innsyn, for på den fronten trenger du en oppdatering.

 

You are the same, decaying organic matter as everything else.

 

Kjipt, men sant. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...