Gå til innhold

Ventrilo vs Team Speak 2


Anbefalte innlegg

Altså jeg skjønner ikke hvorfor alle skal kjøre VT (Ventrilo) når faktisk TS (Team Speak2) er så mye bedre på de fleste områdene.

Etter hva jeg har forstått er det mye tull med den såkalte nye VTen, den fungerer ikke med en gammel srv og omvendt. Noen bruker ny, mens de fleste bruker gammel. som igjen er kipt når man spiller mye MIX og slikt.

Hvis ikke programmet er mer dynamisk og bakoverkompatibelt en det, ja da er det DÅRLIG laga.

 

Serverdelen til VT er mye mer ræva laga en TS sin, VT har du bare et Command hvindu som kjøres, og som Ventrilodu heller ikke kan legges ned i Systray. De kan du med TS sin.

Å administrere en TS server skjer via nett og et BRA brukergrensesnitt som er enkelt og forstårlig. Skal du administrere en VT server ja da må du gå inn i en *.ini fil noe kansje ikke alle skjønner med en gang.

 

Når det gjelder oppsette på selve klienten er de ganske like, Med hovedserver og med mulig het til å lage flere kanaler\rom med passord hvis man ønsker.

 

En annen ting er at TS er like rask som VT når det gjelder responstid fra han ene snakker, til de andre hører det han sier.

 

Dette er bare noen av tinga som gjør TS bedre en VT. og det finnes fler.

 

Men da spør jeg Hvorfor bruker dere VT til CS når TS er så mye bedre. ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, lyden er kanskje bedre ( uten at jeg har testet TS)

Men ikke si at du ikke kan legge den i systray, for det kan du med vt ...

Og det går ann å legge inn både gammel og nye vt samtidig, for å kunne komme på begge typer servere, selv om det er litt tungvindt ja ...

Den administrer greia di skjønte jeg lite av, det er ikke no *.ini fil å edite til vt, i så fall hvor ? jeg finner den ikke ...

Og det er jo login for admin på server, men mulighet for å sette opp rom \ kick \ banne \ create osv , så ikke si at TS er såååå mye bedre enn Vt da

Nå har jeg som sagt ikke testa TS, så har ikke no erfaring med det, men vt funker ihvertfall bra ! :hrm:

Lenke til kommentar
Ingen som bruker Skype da? Skype er helt overlegen med tanke på lydkvalitet mener nå jeg. Husker en del av oss testa Ventrilo og Roger Wilco for en stund siden og vi ble mildt sagt sjokkert av lydkvaliteten i forhold til Skype

Det bruker vel mer båndbredde også. Og det er faktisk ikke alle som har >2Mbps-linjer.

Lenke til kommentar
Båndbredde kan ikke være noe problem om du ikke har ISDN fremdeles (og da fortjener man ikke bedre uansett).

 

Fleste har vel hvertfall 1+Mbit nå? Vi lever da ikke i et uland :D

De fleste har nok rimelig oppegående xDSL-linjer, men husk at Norges befolkning ikke bare bor i byer. Du vet, de der raringene som skaffer mat og sånt til deg, hva er det de heter? Bønder var det. ja.

Nå sier jeg ikke at det bare er bønder som ikke har mulighet til å ha xDSL-linjer, men i utkantstrøk i Norge er det ikke alltid utbygd for raskere linjer enn ISDN.

Lenke til kommentar

Først, hva er alt det derre Skype, VT og alt det derre?

 

Og for det andre, jeg sitter på ISDN linje, er ikke fordi jeg vil, men Telenor er så korka i hode at løfte deres for noen år siden som sa at hele Norge skulle få tilgang til DSL, er borte vekk. Er ingen som tenker på å legge ut bredbånd her jeg bor, til tros for at der er en skole her ute også. Sykt men slik er telenor, syk.

Lenke til kommentar

Skype, TS2, VT er alle programmer som blir brukt til å prate med andre over internett. Du har ein server og klienter som ein vanleg server, og folk kan prate med kvarandre med mikrofon.

 

Det blir brukt i dei fleste online klaner sidan det går litt raskare å prate enn å skrive, og under CWs så er det iallefall viktig.

Lenke til kommentar

jeg så nå at jeg kunne sette clienten til systray, men hva med det forbanna dumme command hvinduet av en server da. UFF VT.

 

Og en annen ting. Når jeg bruker push to talk i vt så er det jo UMULIG og bruke andre programmer en VY når jeg snakker, hvis jeg f eks har WinAmp eller IRC oppe og jeg skal snakke til noen, ja da taster jeg en masse tall eller det tegnet jeg bruker i vt. Uansett hvilken tast jeg bruker så fucker det opp når jeg er i andre programmer en vt.

 

og dere må jo vere enig at det er forbanna tungvint highlite VT hver gang jeg snak snakke uten at ting skal fucke seg opp.

Lenke til kommentar
Båndbredde kan ikke være noe problem om du ikke har ISDN fremdeles (og da fortjener man ikke bedre uansett).

 

Fleste har vel hvertfall 1+Mbit nå? Vi lever da ikke i et uland :D

De fleste har nok rimelig oppegående xDSL-linjer, men husk at Norges befolkning ikke bare bor i byer. Du vet, de der raringene som skaffer mat og sånt til deg, hva er det de heter? Bønder var det. ja.

Nå sier jeg ikke at det bare er bønder som ikke har mulighet til å ha xDSL-linjer, men i utkantstrøk i Norge er det ikke alltid utbygd for raskere linjer enn ISDN.

Hva? Jeg vet ikke hvor du får din mat fra, men jeg får den i butikken!

 

Kjipt for bønder. De burde få bredbånd og alt annet de måtte ønske seg, så kanskje de hadde holdt seg i bygden sin og ikke strømmet til byen og forsøkt å ta over kaffesjappene og være sååå moderne og urbane.

 

Sephi, kan du ikke bare sette en knapp som sjelden/aldri blir brukt da? F.esk scroll ock?

Lenke til kommentar
oops, var ment til Sephiroth. Like navn :p

Ja, eg er klar over det, men eg svarte for han.

 

Tenkt situasjon: Du speler ein CW eller public game i eit kvasomhelst spel, og bruker VT til å kommunisere med. Normalt bruker du wasd og mus, dvs at det er ganske upraktisk å måtte strekke seg over heile tastaturet til scroll lock heile tida.

Lenke til kommentar
Båndbredde kan ikke være noe problem om du ikke har ISDN fremdeles (og da fortjener man ikke bedre uansett).

 

Fleste har vel hvertfall 1+Mbit nå? Vi lever da ikke i et uland :D

De fleste har nok rimelig oppegående xDSL-linjer, men husk at Norges befolkning ikke bare bor i byer. Du vet, de der raringene som skaffer mat og sånt til deg, hva er det de heter? Bønder var det. ja.

Nå sier jeg ikke at det bare er bønder som ikke har mulighet til å ha xDSL-linjer, men i utkantstrøk i Norge er det ikke alltid utbygd for raskere linjer enn ISDN.

Hva? Jeg vet ikke hvor du får din mat fra, men jeg får den i butikken!

 

Kjipt for bønder. De burde få bredbånd og alt annet de måtte ønske seg, så kanskje de hadde holdt seg i bygden sin og ikke strømmet til byen og forsøkt å ta over kaffesjappene og være sååå moderne og urbane.

 

Sephi, kan du ikke bare sette en knapp som sjelden/aldri blir brukt da? F.esk scroll ock?

HALLO jeg skal jo gjerne ha en knapp som er veldig nærme det systemet jeg bruker i cs da. ikke en knapp som er lang unna, oh ingen kanpper duger uff nei Irriterer meg mer og mer over VT

Lenke til kommentar

Det at nye og gamle VT versjoner ikke funker sammen er vel fordi de som mekker programmet vil tjene penger. De nye VT serverne har vel en begrensning på hvor mange brukere du kan ha på uten å kjøpe det, mens i gammle var ubegrenset.....

 

Og når det gjelder administreringa av vt servern vet jeg ikke om det er jeg som husker feil eller du som tuller, men jeg mener da at du bare trengte å logge inn som admin.

Endret av FunC
Lenke til kommentar
Båndbredde kan ikke være noe problem om du ikke har ISDN fremdeles (og da fortjener man ikke bedre uansett).

 

Fleste har vel hvertfall 1+Mbit nå? Vi lever da ikke i et uland :D

De fleste har nok rimelig oppegående xDSL-linjer, men husk at Norges befolkning ikke bare bor i byer. Du vet, de der raringene som skaffer mat og sånt til deg, hva er det de heter? Bønder var det. ja.

Nå sier jeg ikke at det bare er bønder som ikke har mulighet til å ha xDSL-linjer, men i utkantstrøk i Norge er det ikke alltid utbygd for raskere linjer enn ISDN.

offtopic: fiskere skaffer oss også mat! :p men som sagt er norge et distrikts land, hvor befolkningen bor spredt. Derfor er det vanskeligere(i norge, (geografien vår)) og hovedsakelig dyrere å bygge ut bredbåndsnettet.

 

ontopic: i ts kan du velge hvilken kvalitet lyden skal ha(hvor mye båndbredde som skal brukes)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...